Observable 35.6 میلیون دلار جمع آوری می کند تا قابلیت مشاهده بهتری را برای داده های سازمانی ایجاد کند


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


از آنجایی که همه‌گیری، شرکت‌ها را به سمت استفاده از ابزارهای دیجیتال سوق می‌دهد، آنها از نیاز به فناوری‌های مشاهده‌پذیری داده آگاه می‌شوند. فناوری‌های مشاهده‌پذیری سیستم‌ها و برنامه‌ها را از طریق گزارش‌ها و منابع دیگر نظارت می‌کنند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که از سیستم‌ها، خدمات و برنامه‌های خود بازخورد دریافت کنند. یک مطالعه در سال 2021 توسط ClearPath Technologies نشان داد که 61 درصد از شرکت‌ها در حال حاضر از قابلیت مشاهده استفاده می‌کنند که 8 درصد بیشتر از سال گذشته است. و طبق گفته New Relic، 75 درصد از کسب و کارها انتظار دارند هزینه مشاهده پذیری خود را در سال 2022 افزایش دهند، در حالی که 50 درصد در حال اجرای یک روش مشاهده پذیری برای تکمیل در سال آینده هستند.

در مقابل این پس‌زمینه، Observable که یک پلتفرم تجسم داده‌ها را برای توسعه‌دهندگان و دانشمندان داده فراهم می‌کند، شاهد افزایش استفاده از محصولات مشاهده‌پذیری خود است. شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، که توسط معاون سابق مهندسی Google Melody Meckfessel تأسیس شده است، قصد دارد به مشتریانی از جمله Stitch Fix، Trase، The Washington Post و MIT کمک کند تا با استفاده از داده ها تصمیمات تجاری بهتری بگیرند.

قابلیت مشاهده داده ها

Observable در سال 2016 توسط Meckfessel و Mike Bostock راه اندازی شد که یک پایه برنامه نویسی برای تجسم داده های تعاملی به نام D3.js ایجاد کردند. به گفته Meckfessel، در حالی که تصمیم‌گیری مبتنی بر داده هسته اصلی موفقیت کسب‌وکارها است، در حال حاضر برای انجام کارهای تحلیلی به «پرش ابزار» نیاز است. کار داده سنتی به ابزارهای مختلف زیادی وابسته است – واقعیتی که می تواند کند و مستعد خطا باشد.

“[We] مک فسل از طریق ایمیل به VentureBeat گفت: شکافی در نحوه تجزیه و تحلیل و عملکرد شرکت‌ها در داده‌هایشان وجود دارد. چه سیلوهای واحد تجاری یا پردازش دستی داده ها یا چرخه های طولانی بررسی و بازخورد، موانع بزرگی وجود دارد که چگونه شرکت ها قادر به استفاده سریع از داده ها هستند. [We] تصمیم گرفتند این شکاف را با ترکیب زمینه های منحصر به فرد تخصص خود برای ایجاد یک راه کاملاً جدید برای همکاری و برقراری ارتباط با داده ها پر کنند.”

قابل مشاهده

بالا: پلت فرم تجزیه و تحلیل داده Observable.

اعتبار تصویر: قابل مشاهده

Observable بین خطوط کسب و کار متصل می شود تا به کاربران امکان کاوش، تجزیه و تحلیل و ایجاد گزارش ها و داشبورد برای تیم های تجزیه و تحلیل داده ها را بدهد. متخصصان داده می توانند یک مرورگر وب را باز کنند و از الگوهای از پیش طراحی شده یا قطعه کد شروع به کار کنند یا از یکی از نمونه های ایجاد شده توسط جامعه Observable با بیش از پنج میلیون نفر دوباره استفاده کنند. این پلتفرم همچنین می‌تواند داده‌ها را از پایگاه‌های داده از جمله Snowflake، BigQuery و فایل‌های متصل به ابر مانند Microsoft Excel و Google Sheets متصل کند. کاربران در صورت تمایل می توانند تجسم های حاصل را به برنامه ها و محیط های خارجی صادر کنند.

«ارزش Observable برای شرکت‌ها به توانایی آن در ترکیب و فشرده‌سازی جریان‌های کاری به دو روش کلیدی مربوط می‌شود. اول، یک محیط همکاری زنده را برای همه اعضای یک تیم پروژه فراهم می کند تا به طور همزمان کار کنند… دوم، با دریافت داده ها از سراسر سازمان، به تیم ها اجازه می دهد تا مجموعه داده های قبلاً متفاوت را به هم بچسبانند. «تصمیم‌گیرنده فنی یا مدیر سطح C در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند هر مجموعه داده را به صورت بصری بررسی کند تا بینش معنی‌داری به دست آورد. مهمتر از آن، آنها می توانند داده ها و تجسم را در زمان واقعی دستکاری کنند تا از مفروضات بازجویی کنند، سناریوهای جایگزین را بررسی کنند و متغیرها را تغییر دهند.”

ارزش داده

یک مطالعه Forrester در سال 2019 نشان داد که بین 60٪ تا 73٪ از کل داده های یک شرکت برای تجزیه و تحلیل استفاده نمی شود. Accenture به طور مشابه تخمین می زند که تنها 27٪ از شرکت ها توصیه های عملی را از پروژه های داده و تجزیه و تحلیل استخراج می کنند.

وعده پلتفرم‌هایی مانند Observable به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارزش داده‌هایی را که از قبل در اختیار دارند، درک کنند. در گزارش Deloitte، 49 درصد از شرکت‌هایی که پلتفرم‌های مشاهده‌پذیری داده‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند، می‌گویند که تجزیه و تحلیل به آنها کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری بگیرند. 16 درصد دیگر می گویند که ابتکارات استراتژیک کلیدی را بهتر امکان پذیر می کند، در حالی که 10 درصد می گویند که به آنها کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان و شرکای تجاری بهبود بخشند.

با 28 کارمند، Observable تا حدی با Cribl، Monte Carlo و Bigeye رقابت می کند، که آخرین آنها داده های ابزار را با قابلیت های نظارت و تشخیص ناهنجاری افزایش می دهد. رقیب دیگر Acceldata است که محصولاتی را توسعه می دهد که قابلیت مشاهده در کیفیت داده، خطوط لوله داده و زیرساخت سیستم داده را ارائه می دهد.

قابل مشاهده

در بالا: تصویرسازی ایجاد شده با ابزارهای Observable.

اعتبار تصویر: قابل مشاهده

با این حال، سرمایه‌گذاران از شرط‌بندی روی Observable که ادعا می‌کند بیش از 180 شرکت را به‌عنوان مشتری حساب می‌کند، ابایی ندارند. این شرکت امروز اعلام کرد که مبلغ 35.6 میلیون دلار در سری B به رهبری Menlo Ventures با مشارکت Sequoia Capital و Acrew Capital جمع آوری کرده است که مجموع جمع آوری Observable را به 46.1 میلیون دلار رساند.

ما یک سال رشد باورنکردنی را پشت سر گذاشته‌ایم که نیاز به ابزارهای همکاری دیجیتال قوی‌تر دارد. ماهیت همه‌گیری به این معنی است که کسب‌وکارها باید دائماً تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی مجدد کنند و تصمیمات تجاری خود را در نوبت یک سکه اتخاذ کنند.» “آنها به ابزارهایی نیاز دارند که بتوانند سرعت خود را حفظ کنند، و باید بتوانند از هر کجا به این ابزارها دسترسی داشته باشند – محیط همکاری مبتنی بر وب ما از تصمیم گیری سریع مشترک پشتیبانی می کند و واکنش بازار این ارزش را تأیید می کند.”

VentureBeat

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری تحول آفرین به دست آورند و معاملات انجام دهند. سایت ما اطلاعات ضروری در مورد فن آوری ها و استراتژی های داده را ارائه می دهد تا شما را در حین رهبری سازمان خود راهنمایی کند. ما از شما دعوت می کنیم که عضو انجمن ما شوید، برای دسترسی به:

  • اطلاعات به روز در مورد موضوعات مورد علاقه شما
  • خبرنامه های ما
  • محتویات رهبر فکر و دسترسی با تخفیف به رویدادهای ارزشمند ما، مانند تبدیل 2021: بیشتر بدانید
  • ویژگی های شبکه و موارد دیگر

عضو شوید