Virtana که به شرکت‌ها در مدیریت چندین محیط ابری کمک می‌کند، ۷۳ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


ابر ترکیبی، که به ترکیبی از محاسبات، ذخیره‌سازی و خدمات در سراسر محل، ابر خصوصی و زیرساخت‌های ابر عمومی اشاره دارد، با افزایش ارزش شرکت‌ها در ترکیب عملیات داده‌های محلی با انعطاف‌پذیری فناوری‌های ابری، شاهد افزایش جذب است. بر اساس گزارش Flexera در سال 2021، هشتاد و دو درصد از شرکت ها اکنون رویکرد ابری ترکیبی را در پیش گرفته اند. و 72 درصد از شرکت‌هایی که به نظرسنجی گروه اورست پاسخ دادند، استراتژی ابری خود را «اول ترکیبی» یا «اول خصوصی» توصیف می‌کنند.

در واقع، طبق اطلاعات Mordor Intelligence، بازار زیرساخت های ابری هیبریدی تا سال 2025 می تواند بیش از 128 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. اما مدیریت این زیرساخت آسان نیست. بر اساس گزارش اخیر IBM، 58 درصد از رهبران، پیچیدگی سازماندهی محیط های ترکیبی و چند ابری را یک چالش پیشرو می دانند. دید، پیکربندی‌های نادرست و شکاف کلی در مهارت‌های مدیریت ابر، و همچنین ایجاد هویت و خطوط پایه امنیتی، از دغدغه‌های اصلی هستند.

برای مقابله با چالش‌های مدیریت ابر هیبریدی، استارت‌آپ‌هایی از جمله Alluxio و ManageIQ (که Red Hat در سال 2012 خریداری کرد) محصولاتی را با هدف خودکارسازی و ساده‌سازی وظایف زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ابری توسعه داده‌اند. Virtana، یکی دیگر از فروشندگان، رویکرد منحصربه‌فردتری را در پیش گرفته است و از ترکیبی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه قابلیت مشاهده برای مدیریت بارهای کاری برنامه در محیط‌های عمومی، خصوصی، ترکیبی و چند ابری استفاده کرده است.Virtana به رزرو رکورد و رشد مشتری دست می یابد - میز امنیتی اخبار

استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت ابری

Virtana که امروز اعلام کرد 73 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جمع آوری کرده است، نرم افزاری را ارائه می دهد که در دسته AIOps قرار می گیرد. اصطلاح AIOps که در اصل توسط گارتنر در سال 2017 ابداع شد، به داده‌های بزرگ، یادگیری ماشین و سایر فناوری‌های تحلیلی اشاره دارد که عملکردهای IT – از جمله نظارت، اتوماسیون و میز خدمات – را با بینش‌های بی‌درنگ و تاریخی افزایش می‌دهند.

پلت فرم Virtana میزبان ابزارهایی برای ممیزی ظرفیت، مدیریت هزینه و تضمین عملکرد است که برای کمک به برنامه ریزی، اجرا و مدیریت پیاده سازی های ابری ترکیبی طراحی شده اند. از طریق پلتفرم آن، مشتریان می‌توانند مهاجرت‌های حجم کاری و بهینه‌سازی هزینه را بر اساس منابع، نیازمندی‌ها و ریسک انجام دهند و محیط‌های ابری خود را با «اندازه مناسب» به‌صورت مداوم یا یک‌باره ابری کنند.

موارد استفاده اولیه برای پلتفرم Virtana، کمک به شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی مهاجرت‌های ابری هوشمندتر و پس از استقرار در محیط‌های ابری ترکیبی، برای ارائه مدیریت و مدیریت هزینه‌های ابری است. این به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا ابتکارات تحول دیجیتال خود را تسریع بخشند.» اولین مورد استفاده به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا بهترین تصمیم‌گیری را در مورد اینکه کدام بار کاری و برنامه‌های کاربردی در محل به فضای ابری منتقل می‌شوند، نحوه گروه‌بندی آن حرکت‌ها و زمان انتقال آن‌ها، اتخاذ کنند. [while] دومین مورد استفاده، اجتناب از اتلاف ابر عمومی است، که به کسب و کارها اجازه می دهد تا با حرکت به سمت زیرساخت ابری ترکیبی، هزینه های خود را بهتر درک کنند.

Virtana ادعا می‌کند که می‌تواند از هزاران برنامه و ماشین مجازی در سراسر ابرها پشتیبانی کند، با ماژول‌هایی که مشتریان را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها را کشف و نقشه‌برداری کنند و در عین حال ردیابی و گزارش پروژه را حفظ کنند. این پلتفرم همچنین هزینه‌ها و صورت‌حساب‌های چند ابری را تجزیه می‌کند و تغییرات استفاده روزانه در محیط‌های ابری را از طریق هشدارها و تجسم هزینه‌ها در ابعاد مختلف از جمله خدمات، ماه‌ها و مناطق در دسترس را نشان می‌دهد.

با افزایش هزینه‌های زیرساخت‌های سازمانی، هزینه‌های ابری همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی است. طبق گفته Flexera، سی و شش درصد از مشاغل بیش از 12 میلیون دلار در سال برای ابرهای عمومی خرج می کنند – و 90 درصد انتظار دارند که استفاده از ابر به دلیل همه گیری COVID-19 از برنامه های قبلی فراتر رود. تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات به دلیل عواملی مانند خطا در پیکربندی ها و افزایش تقاضا، میزان هزینه های ابر هدر رفته را تقریباً 30 درصد تعیین می کنند.

ما از AIOps برای پشتیبانی از اتوماسیون و بینش استفاده می‌کنیم، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و یادگیری ماشین را ترکیب می‌کنیم تا بسیاری از عناصر فرآیندهای عملیات فناوری اطلاعات، از جمله هزینه‌یابی را خودکار کنیم. [and] حق‌سازی، همبستگی رویداد، تشخیص ناهنجاری و تعیین علیت.» اهمیت AIOps مستقیماً با پیچیدگی، رشد و حجم داده‌های تله‌متری در مناطق ابری خصوصی، چند ابری و ترکیبی مرتبط است. برنامه‌های کاربردی حیاتی بر زیرساخت‌های پیچیده، چند فروشنده، چند نسلی و پویا متکی هستند – ممکن است در الگوهای پیش‌بینی‌نشده شکست بخورند. نظارت و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شده توسط Virtana به کاربران دید عمیق و بینش به موقع در مورد سلامت زیرساخت ها را می دهد.

زمینه برای رشد

Virtana خود را در حال رقابت در بازار عملیات فناوری اطلاعات می بیند که ارزش آن بیش از 30 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت رقیبی در Cloudtamer دارد، استارت‌آپی که پلتفرم مدیریت و مدیریت ابری را توسعه می‌دهد، و همچنین شرکت مدیریت ابری و انطباق Striim. Quail، Kubecost، 2nd Watch و Cast AI از دیگر بازیکنانی هستند که برای بخشی از این بخش رقابت می کنند.

با وجود رقابت، شیخ معتقد است که Virtana موقعیت خوبی برای رشد و گسترش دارد. این شرکت در حال حاضر بیش از 260 مشتری از جمله تیم هایی در اپل، کاستکو، بوئینگ، هیوندای، گیکو، دل EMC و نزدک دارد.

Virtual Instruments تبدیل به Virtana برای انعکاس ابر هیبریدی AIOps Play |  دانش مرکز داده

«مدیران سطح C-suite و بخش‌های فناوری اطلاعات به طور فزاینده‌ای بارهای کاری برنامه‌ها را به فضای ابری منتقل کرده‌اند، اما پس از انتقال آن‌ها، مدیریت این هزینه‌ها برای آنها دشوارتر شده است، که معمولاً معمولاً از کنترل خارج می‌شوند. بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات تجربه لازم برای تجزیه و تحلیل پیچیده این هزینه ها را ندارند و اغلب به طور کامل نمی دانند که چه چیزی در افزایش هزینه ها یا هزینه های پنهان نقش دارد و در مورد آنها چه باید کرد. پلتفرم Virtana به کاربران امکان می‌دهد تا هزینه‌های ابری را درک کنند، نمونه‌های ابری را بهینه کنند، نمونه‌های ابری استفاده نشده را شناسایی کنند و تخفیف‌های رزرو را برای ارزیابی صرفه‌جویی‌های احتمالی دنبال کنند. ما در جولای 2021 رشد فروش سالانه 54 درصدی را اعلام کردیم و از اهداف فروش و 63 درصد رشد فروش در سه ماهه آوریل 2021 فراتر رفتیم.»

مدیریت سرمایه Atalaya، Elm Park Capital Management، HighBar Partners، و Benhamou Global Ventures در آخرین دور مالی Virtana با 150 کارمند شرکت کردند. با سرمایه جدید، استارت آپ قصد دارد تیم های توسعه محصول، فروش و بازاریابی خود را رشد دهد.

VentureBeat

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری تحول آفرین به دست آورند و معاملات انجام دهند. سایت ما اطلاعات ضروری در مورد فن آوری ها و استراتژی های داده را ارائه می دهد تا شما را در حین رهبری سازمان خود راهنمایی کند. ما از شما دعوت می کنیم که عضو انجمن ما شوید، برای دسترسی به:

  • اطلاعات به روز در مورد موضوعات مورد علاقه شما
  • خبرنامه های ما
  • محتویات رهبر فکر و دسترسی با تخفیف به رویدادهای ارزشمند ما، مانند تبدیل 2021: بیشتر بدانید
  • ویژگی های شبکه و موارد دیگر

عضو شوید