Highspot 248 میلیون دلار برای تقویت فروش با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری می کند


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


در دنیای دیجیتالی جدیدی که با همه‌گیری به وجود آمده است، فعال‌سازی فروش – فرآیند ارائه اطلاعات، محتوا و ابزارهایی که به فروشندگان کمک می‌کند به فروشندگان کارآمدتر بفروشند – به سازمان‌های فروش ارائه می‌شود که از فناوری‌های هوش مصنوعی و اتوماسیون استفاده می‌کند. بر اساس نظرسنجی Bigtincan در سال 2018، اکثر فروشندگانی که از نرم‌افزار فعال‌کننده فروش استفاده می‌کنند، از اتوماسیون یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. 30 درصد از کاربران توانمند فروش که به همین نظرسنجی پاسخ دادند معتقدند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر استراتژی و تاکتیک های آنها دارد.

گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2020، 30 درصد از تمام شرکت های تجاری به کسب و کار، هوش مصنوعی را برای بهبود حداقل یکی از فرآیندهای اصلی فروش خود به کار خواهند گرفت. موفقیت مجموعه رو به رشد راه‌حل‌های فعال‌سازی فروش مبتنی بر هوش مصنوعی، گواه این امر است، با فروشندگانی مانند گونگ که صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر انجام می‌دهند. Highspot، یک استارت‌آپ مستقر در سیاتل، یکی دیگر از بازیگران خوب در این فضا است که مجموعه‌ای از ابزارهای فروش مبتنی بر هوش مصنوعی شامل جستجوی معنایی، آموزش درون متنی و فروش هدایت‌شده به مشتریان را ارائه می‌دهد. پس از جمع آوری 200 میلیون دلار در فوریه 2021، Highspot امروز اعلام کرد که یک دور 248 میلیون دلاری را با ارزش گذاری 3.5 میلیارد دلار بسته است و مجموع فروش شرکت را به 648 میلیون دلار می رساند.

فروش مبتنی بر هوش مصنوعی

رابرت وهبی، مدیر عامل شرکت مایکروسافت که 16 سال سابقه کار داشت، Highspot را در سال 2012 به همراه همکاران سابق الیور شارپ، دیوید ورتندایک و اسکات گلاک راه اندازی کرد. این چهار نفر به دنبال ایجاد پلتفرمی بودند که بتواند شکاف بین استراتژی فروش و اجرا را کاهش دهد، و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های عملیاتی برای تیم‌های فروش ایجاد کنند و آنچه را که با تجزیه و تحلیل کار می‌کند اندازه‌گیری کنند.

در این راستا، ابزارهای میزبانی شده توسط سرویس‌های وب آمازون Highspot از هوش مصنوعی برای تولید کتاب‌های بازی و همچنین تجربیات سفارشی فروشنده و خریدار استفاده می‌کنند. الگوریتم‌ها داده‌های تاریخی، برگه‌های داده، ارائه‌های بازاریابی، بروشورها، فیلم‌های آموزشی، مطالعات موردی، و سایر مواد شرکت را برای اثربخشی تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌هایی را در مورد روش‌هایی که ممکن است فرآیند فروش بهینه شود، ارائه می‌کنند. Highspot همچنین برنامه‌هایی را برای ساده‌سازی گفتگوها و بسته شدن با مشتریان فعلی و بالقوه و داشبوردهایی ارائه می‌کند که به فروشندگان این امکان را می‌دهد تا ببینند خریداران چگونه ممکن است با محتوای فروش تعامل داشته باشند و آنها را از طریق تجربیات هدایت‌شده مانند بازی‌های فروش تعاملی راهنمایی کنند.

وهبی از طریق ایمیل به VentureBeat گفت: «حتی قبل از شروع همه‌گیری، خریداران به سمت خوداتکایی با منابع فراوانی در نوک انگشتان خود گرایش داشتند، در زمان خود در مورد فروشندگان تحقیق می‌کردند و به فروشندگان به‌عنوان تسهیل‌کننده‌های تراکنش صرف تکیه می‌کردند.» تغییر ناگهانی به یک چشم‌انداز کسب‌وکار از راه دور ناشی از COVID-19 این روند را تسریع کرد و اکنون خریداران مدرن فروش کاملا مجازی را ترجیح می‌دهند – و انتظار دارند – … تعداد انگشت شماری از شرکت‌های فناوری فروش روند فروش دیجیتال را پیش‌بینی کردند و محصولات خود را به صورت استراتژیک طراحی کردند. کمک کنید تا فروشندگان از کمک های معاملاتی به قهرمان تبدیل شوند. Highspot یکی از این شرکت‌ها است.»

Highspot اطلاعاتی در مورد آنچه که تیم‌های فروش محتوا و اعضای تیم استفاده می‌کنند ارائه می‌کند، و پلتفرم محتوای اصلاح‌شده را به منبع اصلی خود ردیابی می‌کند تا معیارهای تعامل از بین نرود. تمام داده ها برای ردیابی مداوم به گزارش های سفارشی وارد می شوند.

نقطه اوج

بالا: داشبورد فعال‌سازی فروش Highspot، جایی که کاربران می‌توانند پیشرفت به سمت اهداف را دنبال کنند.

اعتبار تصویر: Highspot

Highspot اخیراً قابلیت‌های جدیدی از جمله Engagement Genomics مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است که داده‌های تعامل خریدار را به‌طور خودکار به سابقه مدیریت مناسب ارتباط با مشتری مرتبط می‌کند – تلاش دستی را از اتصال دسترسی فروش به سوابق مدیریت ارتباط با مشتری حذف می‌کند. این شرکت همچنین Highspot Marketplace را معرفی کرد، صرافی که در آن مشتریان Highspot می‌توانند از محتوای بازاریابی، فروش، فعال‌سازی و موفقیت مشتری از شرکای شخص ثالث بهره ببرند.

گسترش قابل توجه

Highspot در چند سال گذشته به رشد چشمگیری دست یافته است و درآمد را از سال 2019 تا 2022 به میزان 935 درصد افزایش داده است. Wahbe می گوید که DocuSign، General Motors، Nestle و Verizon Media در میان بیش از 700 مشتری هستند که از این پلت فرم استفاده می کنند – که اکنون بیش از 800 نفر را استخدام می کند. – برای مدیریت محتوا، آموزش و راهنمایی فروشندگان، و جذب خریداران.

“[Our] درآمد طی سه سال گذشته 935 درصد رشد داشته است، حفظ درآمد سالانه تکراری بیش از 130 درصد در 12 ماه گذشته بوده است. [and] وهبی افزود: Highspot بیش از هشت میلیون فروشنده، شرکای کانال، نمایندگان خدمات و مشتریان را در تجربیات فروش دیجیتال در سال گذشته به هم متصل کرد – که نشان دهنده افزایش 150 درصدی استفاده از پلتفرم نسبت به سال قبل است. “[This demonstrates that] نقطه اوج [is improving] عملکرد … تیم های رو به مشتری با کمک به شرکت ها برای ایجاد یک موتور درآمد قابل تکرار و مقیاس پذیر … به طور خلاصه، نرم افزار ما [is making] ساخت، ارائه و تجزیه و تحلیل تأثیر محتوا، بازی‌های فروش، آموزش، مربی‌گری و تعامل با مشتری که برای هر استراتژی بازارگردانی اساسی هستند، آسان است.

فراتر از فعال‌سازی، شرکت‌ها علاقه شدیدی به پذیرش (یا افزایش استفاده از) نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تقویت عملکرد فروش در سازمان خود نشان داده‌اند. طبق نظرسنجی Statista در سال 2020، 79٪ از بخش بازاریابی و فروش پس از استفاده از هوش مصنوعی برای کارهایی مانند قیمت گذاری و پیش بینی احتمال خرید، شاهد افزایش درآمد 5٪ یا بیشتر بودند. و یک مطالعه هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را در فروش به کار می‌برند، توانسته‌اند سرنخ‌های خود را بیش از 50 درصد افزایش دهند، زمان تماس را 60 تا 70 درصد کاهش دهند و هزینه‌ها را بین 40 تا 60 درصد کاهش دهند.

راشمی گوپینات، سرمایه‌گذار Highspot، در بیانیه‌ای گفت: «فناوری‌هایی که پتانسیل انسانی را باز می‌کنند، برای آینده اقتصادی ما اساسی هستند. «عملکرد غیرقابل انکار Highspot، همراه با اشتیاق مشتریان آن‌ها، نشان می‌دهد که فناوری آن‌ها چقدر برای شرکت‌ها در سراسر صنایع و مناطق جغرافیایی متحول است. ما معتقدیم که پلتفرم Highspot برای کسب‌وکارهایی که هدفشان رشد پایدار است، ضروری است.»

سرمایه‌گذاران جدید B Capital و D1 Capital آخرین دور Highspot را با مشارکت سرمایه‌گذاران فعلی ICONIQ Growth، Madrona Venture Group، Salesforce Ventures، Sapphire Ventures و Tiger Global Management رهبری کردند. این شرکت می‌گوید که از این بودجه برای تعمیق سرمایه‌گذاری در سراسر تجارت خود استفاده خواهد کرد، زیرا در سطح جهانی گسترش می‌یابد و توسعه محصول را «تسریع می‌بخشد».

[The] واهبی ادامه داد: سرمایه‌گذاری جدید به رشد بلندمدت شرکت کمک می‌کند و Highspot را قادر می‌سازد تا به شدت در ایجاد پلتفرم یکپارچه فعال‌سازی فروش خود سرمایه‌گذاری کند، در سطح بین‌المللی از جمله فعالیت‌های اخیراً راه‌اندازی شده در فرانسه و استرالیا-نیوزیلند و استخدام در تمام فعالیت‌های تجاری خود را گسترش دهد. شارپ، وورتندایک، و من Highspot را با ماموریت تغییر شیوه کار میلیون‌ها نفر تأسیس کردیم و در سال 2021، بیش از 8 میلیون نفر به نوعی با پلتفرم Highspot تعامل داشتند، زیرا این شرکت همچنان به ماموریت آرزویش به واقعیت تبدیل می‌شود. “

VentureBeat

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری تحول آفرین به دست آورند و معاملات انجام دهند. سایت ما اطلاعات ضروری در مورد فن آوری ها و استراتژی های داده را ارائه می دهد تا شما را در حین رهبری سازمان خود راهنمایی کند. ما از شما دعوت می کنیم که عضو انجمن ما شوید، برای دسترسی به:

  • اطلاعات به روز در مورد موضوعات مورد علاقه شما
  • خبرنامه های ما
  • محتویات رهبر فکر و دسترسی با تخفیف به رویدادهای ارزشمند ما، مانند تبدیل 2021: بیشتر بدانید
  • ویژگی های شبکه و موارد دیگر

عضو شوید