بررسی مرسدس 2022 EQS: فناوری بیش از حد


ما در اکنون با خودروهای برقی مانند زمانی که در سال 2015، سامسونگ وای فای را در ماشین لباسشویی خود قرار داد، وارد صحنه شدیم. آنقدر شیفته شرکت فناوری بود که صرفاً می‌توانست اتصال اینترنت را به وسیله‌ای که می‌بایست به طور فیزیکی با آن ارتباط برقرار می‌کرد، بیافزاید، و بدین ترتیب هرگونه نیاز به کنترل از راه دور را نفی می‌کرد، که به هر حال آن را وارد کرد و چنین حرکت مشکوکی را به عنوان شروع واقعی تحسین کرد. از “خانه هوشمند”.

در حقیقت، هر چیزی جز هوشمندانه بود. سامسونگ حتی آن را به ماشین لباسشویی نساخته است، به طوری که وقتی برنامه ناپایدارش گهگاه به دستگاه متصل می شود و پیام کاملاً غیرمفیدی را برای شما ارسال می کند مبنی بر اینکه دستگاه های کوچک شما اکنون تمیز هستند، نمی توانید با این اطلاعات هیچ کاری انجام دهید. آزرده شوید آنها در وان در یک توده خیس ثابت نشسته بودند.

فقط به این دلیل که اکنون از نظر فنی می توانید کاری را انجام دهید به این معنی نیست که باید انجام دهید. طراحی EV این روزها به خوبی به این اصل توجه می کند، به خصوص وقتی صحبت از فناوری داخل خودرو می شود. که ما را مستقیماً به خودروی لوکس تمام الکتریکی پرچمدار مرسدس بنز یعنی EQS می رساند. آنقدر فناوری روی این ماشین پرتاب شده است که صادقانه بگویم، نمی‌دانم از کجا شروع کنم، پس بیایید بعداً به بار دیجیتالی برسیم و با مشخصات شروع کنیم.

EQS که برای مقابله با خودروهایی مانند e-tron GT آئودی، تسلا مدل S و پورشه تایکان در نظر گرفته شده است، بیانیه قصد مرسدس برای خودروهای الکتریکی آینده است. به هر حال، تایید کرده است که تا سال 2025 یک خودروی برقی را در هر بخش عرضه خواهد کرد و سپس تا پایان این دهه کل محدوده خود را کاملاً الکتریکی خواهد کرد.

EQS 2022.

عکس: مرسدس بنز AG

این خودرو که بیشتر به عنوان یک لیموزین اجرایی در مقایسه با خودروهای اسپورت طراحی شده است، دارای بزرگترین باتری نصب شده روی یک خودروی تولیدی (107.8 کیلووات ساعت) است و این بدان معناست که برد تسلا با امتیاز 484 مایلی WLTP را ارائه می دهد. این محدوده با این واقعیت که دیفرانسیل عقب است، نه چهار چرخ، و ضریب درگ 0.20 (که Merc ادعا می کند آن را به آیرودینامیک ترین خودروی جهان تبدیل می کند) کمک می کند. این غول 5.2 متری و 2.5 تنی با قدرت 333 اسب بخار، علیرغم داشتن تنها دو چرخ، می تواند در 6.2 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد و سپس به سرعت 130 مایل در ساعت برسد.

عنصر رانندگی لوکس در سرعت‌های پایین بیشتر مشهود است، جایی که EQS به طرز چشمگیری تقریباً بی‌صدا است، با کوچک‌ترین نشانه‌ای از صدای باد که از سرعت 80 مایل در ساعت عبور می‌کنید. تجربه رانندگی به اندازه کافی دلپذیر است، با کوله باری از ظرافت و یک سواری آرام. برجستگی های سطح جاده به راحتی جذب می شوند. درزهای بتن به جای اینکه احساس شوند دیده می شوند. سطوح چندگانه ترمز احیاکننده، از جمله تنظیم «بازیابی هوشمند» که از دوربین‌ها و رایانه‌های مختلف EQS برای تصمیم‌گیری زمان بازگشت نیرو به باتری استفاده می‌کند، به این معنی است که ترمزها به سختی نیاز به لمس کردن دارند. این خوش شانسی مضاعف است، زیرا حس ترمز در اینجا بهترین نیست.

جالب اینجاست که علیرغم وزن آن باتری عظیم، EQS از نظر فرمان، زیرک و سبک است و به لطف مرکز ثقل پایین، بدنه کمی چرخش دارد. اما احساس کلی کلی این است که به جای یک رانندگی بیش از حد درگیر کننده حرکت می کند – که انصافاً نکته این EV است.

در مورد مدیریت باتری، اگر بتوانید یک شارژر 200 کیلوواتی پیدا کنید، خودرو از 10 تا 80 درصد تنها در 32 دقیقه شارژ می‌شود. نکته مفید: در سفرهای طولانی انجام این کار با این خودرو سریعتر است دو 80 درصد از یک تا 100 درصد شارژ می شود. این به EV6 کیا نزدیک نیست، یا با تایکان یا آئودی e-tron GT مطابقت ندارد. و سپس در نظر بگیرید که این خودروی 100000 دلاری 41500 دلار بیشتر از کیا قیمت دارد. در این سطح قیمت، و با توجه به اینکه EQS بر اساس اولین معماری سفارشی EV مرک ساخته شده است، به درستی انتظار دارید که قابلیت شارژ شما بهتر از کیا یا هیوندای باشد. شارژ مجدد از طریق یک جعبه دیواری خانگی 7 کیلوواتی بیش از 17 ساعت طول می کشد، اما اگر بتوانید از شارژر داخلی 22 کیلوواتی EQS استفاده کنید، این مدت به پنج ساعت و 45 دقیقه کاهش می یابد.