پلت فرم داده B2B Ocean.io 7 میلیون دلار جمع آوری می کند تا به شرکت ها کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشند


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


Ocean.io مستقر در کپنهاگ، یک استارت‌آپ martech که از هوش مصنوعی برای کمک به شرکت‌ها در یافتن اهداف تجاری مناسب استفاده می‌کند، امروز اعلام کرد که ۷ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های Peak و سرمایه‌گذاران موجود جمع‌آوری کرده است. این شرکت قصد دارد از سرمایه برای ایجاد رهبری فکری قوی و گسترش حضور خود در بازارهای موجود و جدید استفاده کند.

امروزه، تقریباً همه سازمان‌ها – 92% طبق برآورد Salesforce – به دنبال فروش محصولات/خدمات به سایر شرکت‌ها هستند و از بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. این تکنیک حول محور تیم های بازاریابی و فروش است که گرد هم می آیند تا حساب های مناسب را هدف قرار دهند و آنها را به مشتری تبدیل کنند. با این حال، مشکل اینجاست که بیشتر این تلاش‌ها به رهبری انسان و مبتنی بر فرآیندهای ناکارآمد است که می‌تواند منجر به شناسایی چشم‌اندازهای نامربوط و شکست کسب‌وکارها در سرمایه‌گذاری بر استراتژی ABM شود.

پیشنهاد مبتنی بر هوش مصنوعی Ocean.io

برای حل این چالش، مایکل هایبرگ Ocean.io را در سال 2017 راه اندازی کرد. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی و داده های جمع آوری شده از بیش از 300 میلیون صفحه وب، ثبت شرکت ها و پایگاه های داده عمومی، ABM را هوشمند و دقیق تر می کند.

هایبرگ به Venturebeat گفت: «الگوریتم یادگیری ماشین Ocean.io از داده‌های عملکرد تجاری واقعی مشتری از CRM برای شناسایی پروفایل‌های ایده‌آل مشتری استفاده می‌کند و سپس شرکت‌های منطبق (از نظر کار) را در پایگاه داده Ocean جستجو می‌کند. این شرکت این پایگاه داده را با استفاده از یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی پر می کند. صدها میلیون صفحه وب را خزیده و آن داده ها را در یک مجموعه داده نرمال شده از کل بازار ترکیب می کند.

یک شرکت فقط باید راه حل Ocean.io را با CRM خود ادغام کند. پس از انجام این کار، می‌تواند شروع به استفاده از این پلتفرم کند تا فهرست کاملی از شرکت‌های ایده‌آل در سراسر جهان – مشتریانی که احتمال خرید دارند – و افراد مرتبطی که در آنجا کار می‌کنند را دریافت کند.

به منظور کشف مجموعه مناسب از افراد، Ocean.io می گوید که بازاریابان باید با تعریف ارشدیت و بخش افرادی که می خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند، یک شخصیت هدف ایجاد کنند. به این ترتیب، هنگامی که جستجو انجام می شود، پلت فرم اطلاعات تماس کامل – شماره، ایمیل، نمایه لینکدین – مناسب ترین شخصی را که می تواند در واقع مشتری مورد نظر را به فروش تبدیل کند، ارائه می دهد. ادغام CRM همچنین به کاربران اجازه می دهد تا حساب های هدف و مخاطبین خود را برای ایجاد کمپین های بازاریابی بسیار مناسب صادر کنند.

رشد

Ocean.io ادعا می کند که ارائه آن توسط صدها شرکت در بیش از 30 کشور، از جمله بازیگران اصلی مانند Sony، UserTesting، Brandwatch و JGL پذیرفته شده است. این شرکت‌ها همچنین مزایای قابل‌توجهی Ocean.io را گزارش کرده‌اند که از کاهش ۲۲ درصدی هزینه به ازای هر MQL (سرنخ واجد شرایط بازاریابی) شروع می‌شود تا صرفه‌جویی در زمان تا ۳۴ درصد و رشد تا ۹۰۰ درصد در مشتریان بالقوه.

هایبرگ گفت: فراتر از این، نرخ رزرو نسخه آزمایشی نیز دو برابر شده است و نرخ برنده شدن مشتری تا 25 درصد افزایش یافته است.

رقبا

در حالی که راه حل Ocean.io می تواند به شرکت ها کمک کند تا فروش و رشد کسب و کار را افزایش دهند، اما تنها راه حلی نیست که در این بخش کار می کند. در چند سال گذشته، بازیکنان متعددی در فضای شتاب فروش مبتنی بر هوش مصنوعی حضور داشته اند، از جمله غول هایی مانند Zoominfo و استارتاپ هایی مانند Clearbit، Cognism و Apollo.io.

با این حال، هایبرگ ادعا می‌کند که Ocean.io تنها پلتفرم داده‌ای است که به شما اطلاع می‌دهد کدام حساب‌ها بهترین عملکرد را دارند و سپس تمام حساب‌های منطبق را در بازار جهانی به طور خودکار پیدا می‌کند.

«رقابت ما باعث می‌شود که با یک برگه خالی شروع کنید و سپس فقط آنچه را که می‌خواهید برگردانید. Ocean.io همچنین از یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی برای شناسایی شرکت های مشابه به جای کدهای صنعتی عمومی استفاده می کند. نتیجه این است که به طور تصاعدی دقیق‌تر طبقه‌بندی صنعت است که باعث می‌شود لیست‌های هدف فروش و بازاریابی بدون ضایعات به دست آید. کدهای صنعتی سنتی که رقابت ما برای تعیین اینکه یک شرکت واقعا چه کاری انجام می دهد به آن تکیه می کند، بسیار گسترده است که در عصر بازاریابی مبتنی بر حساب و انتظارات روزافزون برای شخصی سازی مفید باشد.

با مجموعه جدید بودجه، Ocean.io مدل عرضه شده به بازار خود را توسعه خواهد داد و بر روی رشد ردپای خود در اروپا و ایالات متحده تمرکز خواهد کرد. نرخ درآمد فعلی 6 میلیون دلار است.

“سرمایه گذاران ما کشش ما را دیده اند، از جمله دو برابر شدن تعداد مشتریان هر دو ماه یکبار. همه سرمایه گذاران موجود در آخرین دور تأمین مالی شرکت داشتند که نشان دهنده اعتماد به توانایی ها و تأثیر ما بود. هایبرگ افزود: این سرمایه‌گذاری به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنیم و به مشتریان خود کمک می‌کند تا در بازارهای خود به طور تصاعدی رشد کنند.

بر اساس برآوردهای Markets and Markets، انتظار می‌رود بازار هوشمند فروش جهانی تا سال 2024 با 11.4 درصد رشد به 3.4 میلیارد دلار برسد.

VentureBeat

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری تحول آفرین به دست آورند و معاملات انجام دهند. سایت ما اطلاعات ضروری در مورد فن آوری ها و استراتژی های داده را ارائه می دهد تا شما را در حین رهبری سازمان خود راهنمایی کند. ما از شما دعوت می کنیم که عضو انجمن ما شوید، برای دسترسی به:

  • اطلاعات به روز در مورد موضوعات مورد علاقه شما
  • خبرنامه های ما
  • محتویات رهبر فکر و دسترسی با تخفیف به رویدادهای ارزشمند ما، مانند تبدیل 2021: بیشتر بدانید
  • ویژگی های شبکه و موارد دیگر

عضو شوید