شبکه زیرزمینی گریتی که آرکیدهای ژاپن را به ایالات متحده می آورد


تقریباً در سال 2016، صحنه واردات آرکید آمریکا در حال حرفه ای شدن بود – یا به طور دقیق تر، غیر آماتوری. وظیفه شبکه سازی با توزیع کنندگان ژاپنی، سازماندهی کانتینرهای حمل و نقل، و تعمیر کابینت های شکسته، همراه با افزایش تقاضا از سوی گیمرهای شیفته ژاپنی، فضا را برای چیزی شبیه به یک صنعت ایجاد کرده بود. فردی به نام دیوید روکوویتس، با نام مستعار سرث، مستعار کنچان، در ساحل غربی از رنو، نوادا کار می کرد. گروه دیگری در شرق کار می کردند. و سپس این مرد، کون، وجود داشت که همه جا را پوشش می دهد، حتی اگر لکه دار باشد. روکوویتس پس از یک توهین به خصوص وحشیانه گفت: “او زباله می فروشد و همه آن را می دانند.” منابع گفتند که او ممکن است دستگاه اشتباهی را ارسال کند و از گیرندگان بخواهد که خودشان آن را بفروشند. او بلافاصله پس از ارسال، مشکلی ندارد، حتی هزینه حمل و نقل را پرداخت می کند. (کون چندین درخواست برای اظهار نظر را رد کرد. با این حال، باید توجه داشته باشم که من در واقع یک دریافت کردم Museca کابینه.)

در همین حال، آرینگتون فقط سعی می کرد پول کافی برای تعقیب رویای لاک پشت نینجا خود را کنار بگذارد. او می‌گوید در سال 2017 از شغل خود به‌عنوان کتابدار اخراج شد و به گفته او «برنامه‌ها کار می‌کرد» و غذا، کالا و هر چیز دیگری را تحویل می‌داد. پس از اینکه در نهایت 10000 دلار پس انداز کرد، اولین کابینت خود را خرید: یک بازی به نام آن را پمپ کنید. (در پاسخ به این سوال که از چه کسی، Arrington فقط می گوید “من قرار است بگویم “یک توزیع کننده.” ما آن را نگه می داریم.” او می گوید که آن را به قیمت 15000 دلار به فروش می رساند). آرینگتون که در “گاراژ خواهر لیسانس” خود زندگی می کرد، وسواس زیادی به سرهم بندی ماشین های آرکید ژاپنی می کرد، آنها را در کریگز لیست می خرید، آنها را تعمیر می کرد، آنها را ورق می زد، گاهی اوقات به طور تصادفی آنها را آتش می گرفت و با احتیاط آنها را در کنار جاده می انداخت. به زودی، او مجموعه ای را جمع آوری کرد که برخی از آنها را از Rocovits خریداری کرد. این دو مرد به صورت حضوری در MAGWest، یک همایش موسیقی و بازی که به آرینگتون 2000 دلار پرداخت کرده بود، ملاقات کردند. Rocovits او را متقاعد کرد که از زندگی خود در اقتصاد گیگ فاصله بگیرد و با او وارد تجارت شود.

از آن زمان، آرینگتون به Rocovits کمک کرده تا بسته بندی و جابجایی سهام آن پیکاپ فورد را انجام دهد. تا سال 2019، Rocovits یک کانتینر حمل و نقل 40 فوتی را هر دو تا سه ماه یک بار از توزیع‌کننده‌ای در کوبه، اوزاکا یا توکیو وارد می‌کرد که هر کدام با حداکثر 45 کابینت بسته‌بندی می‌شد. یک کانتینر حدود 3500 دلار برای حمل و نقل و 40000 دلار برای ماشین ها به او بازگرداند. در سال 2020، همه چیز به میزان سه تا چهار کانتینر در ماه افزایش یافت. سال گذشته، Rocovits تخمین می زند، او بیش از 1000 دستگاه با ارزش کل بیش از 1.5 میلیون دلار وارد کرد. “کمرشکنی بود.” و درست با افزایش تقاضا، یک بحران جهانی زنجیره تامین رخ داد. اکنون هزینه بندر به بندر او برای حمل یک کانتینر از ژاپن 13000 دلار است. Rocovits می گوید که برخی از بچه های او در ژاپن حتی برای او کانتینر نمی فرستند یا قیمت را برای او نقل قول نمی کنند، زیرا ممکن است بیش از 25000 دلار باشد.

Rocovits می گوید: “بله، منظورم این است، حدس می زنم اگر به آن در مقایسه با سایر صنایع نگاه کنید، خیلی خوب نیست.”

وقتی کانتینرها از لانگ بیچ به رینو می‌آیند، روکوویتس، با نوعی فحاشی ایندیانا جونز، از خود در حال بالا رفتن از ماشین‌های انبوه فیلم می‌گیرد. نام تجارت او، GameSaru، از این سنت گرفته شده است: “Saru” در ژاپنی به معنای “میمون” است. کفش‌هایش که از میان ده‌ها کابینت پلاستیکی به سمت عقب می‌رفتند، صداهای چسبناکی ایجاد می‌کنند. پایانه دوئل Yu-Gi-Oh برای رسیدن به Astro City و یک مجموعه دوقلو از جوبیت ها– احتمالاً برای یک خانه شخصی یا بازی زیرزمینی مقدر شده است. موارد بی ادعا ممکن است در یک پست Facebook Marketplace ظاهر شوند یا به سراغ کاربر ناامید توییتر مانند من بروند.