چگونه در یک تشخیص دشوار حرکت کنیم – مراقبت های بهداشتی


چه چیزی می تواند سخت تر از این باشد که شما یک بیماری جدی دارید؟ این نه تنها یک تشخیص سرگردان است، بلکه شنیدن در مورد یک بیماری جدی نگاه شما را به آینده تغییر می دهد.

آیا می توانید شغل خود را حفظ کنید؟ ببینید بچه ها یا نوه هایتان ازدواج می کنند؟ چگونه پس انداز خود را صرف تلاش برای تناسب اندام تا زمانی که می توانید می کنید؟

زمانی که با ترس از سلامتی مواجه می شوید، قابل درک است که احساسات زیادی از ترس تا غم را تجربه کنید. اما همانطور که لورا هو مارتین، دکترای روانشناس بالینی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس، توضیح می‌دهد، «همه این نگرانی‌ها شما را بدتر نمی‌کند. بنابراین، اشکالی ندارد که در ابتدا کمی احساس خستگی کنید.»

با این حال، شما نمی خواهید برای همیشه تسلیم تمام افکار منفی که در سرتان می چرخند، شوید.

چگونه در یک تشخیص سخت حرکت کنیم

چگونه می توانید پس از شنیدن اخبار سخت از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، حس کنترل و تعادل را به دست آورید؟ برخی از روش‌های زیر را امتحان کنید تا احساس قدرت بیشتری داشته باشید و بار کمتری داشته باشید.

1. اطلاعات پزشکی را از منابع معتبر دریافت کنید.

اولین حرکت شما بعد از اینکه به شما گفته شد بیماری قلبی عروقی یا هپاتیت C دارید چیست؟ البته به گوگل بروید.

مشکل این تصمیم اینجاست: ممکن است اطلاعات درستی را که به دنبال آن هستید و سزاوار آن هستید، دریافت نکنید. اگر در جریان درمان هستید، یک پورتال بیمار پیدا کنید تا از مراقبت خود مطلع شوید و با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، اگر سرطان برای شما تشخیص داده شده است، به سرمایه گذاری در راه حلی مانند Navigating Care فکر کنید تا دسترسی آزاد به تحقیقات مستند و بینش در مورد سرطان و همچنین اطلاعات به روز در مورد سوابق سلامتی خود داشته باشید.

مهمتر از همه، جستجوی عمومی خود را به حداقل برسانید. شما فقط پاسخ های گیج کننده ای به سوالات پیچیده ای دریافت خواهید کرد که متخصصان، نه اهل فن، بهترین پاسخ را می دهند.

2. تفکر فاجعه آمیز را بشناسید (اما پاداش ندهید).

بسیاری از مردم وقتی می شنوند که بسیار بیمار هستند، بلافاصله بدترین حالت را تصور می کنند. اسم آن را طبیعت انسانی بگذارید – من آن را “هولناک” می نامم.

با این حال، فاجعه‌سازی می‌تواند مانع از آن شود که بتوانیم شفاف و واقع‌بینانه فکر کنیم.

اگر تنها چیزی که می توانید تصور کنید شکست است، به خود یادآوری کنید که به آن نقطه، دور از آن، نرسیده اید. ممکن است هرگز به آن نقطه نرسید. مهمترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید این است که فوراً می توانید انجام دهید.

برای مثال، ممکن است پزشک به شما توصیه کرده باشد که وعده های غذایی مغذی بیشتری بخورید یا سیگار را ترک کنید. پیروی از این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا کنترل خود را دوباره به دست آورید، افکار فاجعه‌بار را عقب برانید و شما را از هراس دور نگه دارد.

هنوز مشکل دارید که به ذهنتان اجازه ندهید «آنجا برود؟» PsychCentral در یکی از مقالات متعدد خود که توسط پزشکان بررسی شده است به این موضوع پرداخته است. این مقاله، یادداشت روزانه، مدیتیشن و ورزش را به عنوان راه‌های مؤثری برای کاهش تمایل به ماندن در بدترین سناریوها پیشنهاد می‌کرد.

3. یک “برو!” تیم

Cheerleaders فقط برای تیم های ورزشی مفید نیست. آنها همچنین برای افرادی مانند شما که مبتلا به بیماری های تغییر دهنده زندگی هستند مفید هستند. به عبارت دیگر، اکنون زمان عالی برای محاصره کردن خود با تمام افرادی است که شما را شناور می کنند و لبخندتان را حفظ می کنند – مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

چه کسی در بخش تشویق شما تعلق دارد؟ هر کسی و هر کسی که زندگی شما را به طرز شگفت انگیزی به یاد ماندنی لمس کرده است. از اینکه از همسایه ها، همکاران، اقوام دور یا حتی دوستان فیسبوکی بخواهید که دوستان حمایت کننده باشند، نترسید. برخی ممکن است به اشتراک بگذارند که تجربه تشخیص مشابهی را نیز پشت سر گذاشته‌اند.

همزمان با ایجاد سیستم پشتیبانی خود، ممکن است لازم باشد برخی افراد سمی را از حلقه درونی خود رها کنید.

بودن در کنار افرادی که فقط جنبه های منفی را می بینند، جنبه تاریک شما را جلب می کند. نه، ممکن است نتوانید همه افراد بدبین را از زندگی خود حذف کنید. با این وجود، تمام تلاش خود را بکنید تا نقش آنها را در حرکت رو به جلو محدود کنید.

4. تغییرات جسمی و روحی را پیش بینی کنید.

یک چالش بزرگ شنیدن اینکه حال شما خوب نیست، درک اینکه چگونه مدیریت یا درمان وضعیت شما ممکن است بر شما تأثیر فیزیکی بگذارد است.

به عنوان مثال دیابت را در نظر بگیرید، به گفته Healthline، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در حفظ وزن مشکل دارند و در پاهای خود دچار مشکل می شوند.

آیا این بدان معناست که نوسانات وزن یا مشکلات پا نیز خواهید داشت؟ شاید آره شاید نه. اما دانستن انتظارات بالقوه شما را از غافلگیر شدن باز می دارد. علاوه بر این، می‌توانید مراقب تغییرات پیش‌بینی‌شده یا غیرعادی باشید تا بتوانید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

بسته به تشخیص و درمان شما – ممکن است در معرض خطر تغییرات روانی یا خلقی نیز باشید. اما، باز هم، هرچه بیشتر بدانید، تشخیص تغییرات به‌عنوان عادی آسان‌تر خواهد بود تا اینکه به‌عنوان چیز دیگری که باید روی آن تاکید کنید.

زندگی راهی برای پرتاب کردن توپ های منحنی دارد. و گاهی اوقات آن توپ های منحنی به شکل تشخیص های پزشکی دلهره آور ظاهر می شوند. فقط هرگز فراموش نکنید که در مورد نحوه هدایت زندگی خود شما حرف آخر را می زنید.

اعتبار تصویر: ارائه شده توسط نویسنده. متشکرم!

دینا ریچی

دینا ریچی

ویرایشگر مدیریت در ReadWrite

Deanna ویرایشگر مدیر ReadWrite است. او قبلاً به عنوان سردبیر Startup Grind کار می کرد و بیش از 20 سال تجربه در مدیریت محتوا و توسعه محتوا دارد.