15 نوع پست فیس بوک که می توانید برای جذب مخاطب خود از آنها استفاده کنید


بازاریابی رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار ضروری است. ما حساب‌ها و صفحات برند را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین یا هر پلتفرم دیگری ایجاد می‌کنیم تا مخاطبان گسترده‌ای را جذب کنیم و در دراز مدت آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم. ما از تغییر کاربری محتوا و بازاریابی مجدد رسانه های اجتماعی برای رشد مخاطبان و به دست آوردن سرنخ های واجد شرایط استفاده می کنیم.

تنها مشکل:

99 درصد سایر مشاغل بزرگ و کوچک نیز همین کار را انجام می دهند. رقابت برای علاقه فالوورهای معتبر بسیار زیاد است، و اگر می‌خواهیم برنده آن شویم، باید راه بیشتری را طی کنیم. و اینجاست که اکثر بازاریابان گیر می کنند:

  • “کسب و کار من به چه نوع محتوای فیس بوک نیاز دارد؟”
  • “برای افزایش دسترسی و تعامل با صفحه کسب و کار خود چه چیزی در فیس بوک پست کنم؟”
  • “چه چیزی را در برنامه محتوای فیس بوک خود بگنجانم تا نیازهای اهدافم را برطرف کنم و همزمان اهداف تجاری خود را برآورده کنم؟”

تا پایان این مقاله، ما 15 نوع از بهترین پست‌های فیسبوک را معرفی خواهیم کرد که تعامل مخاطبان را تضمین می‌کنند تا مجبور نباشید هر روز با ایده‌های محتوای جدید دست و پنجه نرم کنید.

در اینجا آنها می روند:

1) پست های وبلاگ با نکات، روش ها، لیست ها و غیره.

اگر وبلاگی را در وب سایت تجاری خود مدیریت می کنید، چرا محتوای آن را با مخاطبان فیس بوک خود به اشتراک نمی گذارید؟ کاربران عاشق پست های آموزشی و آموزنده هستند که به آنها کمک می کند چیزهای جدید یاد بگیرند یا راه حل هایی برای مشکلات خود بیابند. بیش از آن، چنین محتوایی نیاز به دانشی را که همه ما ناخودآگاه داریم برآورده می کند.

با توجه به اینکه شخصیت خریدار خود را از درون می شناسید، لطفاً هنگام انتخاب موضوعات محتوای وبلاگ به نیازهای آنها توجه کنید. پست‌های کاربردی را با نکات و راهنماها، فهرست‌های مفید و غیره به اشتراک بگذارید. پیام خود را به گونه‌ای به اشتراک بگذارید که خوانندگان آن را منعکس کرده و به آن پاسخ دهند.

2) تصاویر اصلی (گرافیک مارک دار)

تصاویر اصلی نه تنها صفحه فیس بوک شما را منحصر به فرد می کنند، بلکه به آگاهی از برند شما در میان کاربران نیز کمک می کنند. به لطف گسترده‌ترین ابزارهای طراحی آنلاین رایگان موجود، می‌توانیم بهترین را انتخاب کنیم قالب های رایگان و گرافیک های مارک دار با آرم، رنگ ها و فونت های شرکت ایجاد کنید.

از آن انتخاب شده استفاده کنید طراحی قالب برای به اشتراک گذاشتن نقل قول ها، نکات، گفته های انگیزشی، جوک های مرتبط و غیره. رنگ های مختلف رنگ برند خود را در نظر بگیرید، اضافه کنید عکس های استوک با وضوح بالا، اضافه کردن متن به عکس رایگان و توضیحات خلاقانه ارائه دهید. بنابراین شما محتوای منحصر به فردی را دریافت خواهید کرد که مخاطب شما از آن استقبال می کند.

3) اینفوگرافیک

به یاد داشته باشید که مردم اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از متن درک می کنند؟ اینفوگرافیک ها بهترین راه برای نشان دادن ایده های تجاری شما به جای توصیف آنها در خواندن طولانی هستند. این نوع محتوا اغلب هزاران لایک و اشتراک‌گذاری می‌گیرد و دو پرنده را با یک سنگ می‌کشد: آموزنده است اما مصرف آن آسان است.

اما مطمئن شوید که اندازه آنها را طوری تنظیم کنید که کاربران بتوانند تمام جزئیات ریز را به خوبی ببینند.

4) داستان

ما قدرت داستان سرایی را می دانیم:

  • با حفظ 70 درصد اطلاعات از طریق داستان ها، مردم بیشتر آنها را به خاطر می آورند، نه حقایق یا آمارهای ساده در مورد برندها.
  • فروشگاه ها احساسات را برمی انگیزند و واکنش عاطفی چیزی است که بر قضاوت ما در مورد برندها تأثیر می گذارد و وفاداری مشتری و قصد خرید یک محصول را افزایش می دهد.
  • امروزه کاربران در دریایی از پیام‌های بازاریابی گم می‌شوند و یک داستان جذاب برند شانس شما برای متمایز شدن از رقبا است.

داستان ها با ما طنین انداز می شوند، به خصوص اگر چیزی مشابه را پشت سر گذاشته باشیم. بنابراین داستان هایی در مورد کسب و کار، ماموریت آن یا افرادی که پشت برند شما هستند به اشتراک بگذارید. در مورد مبارزات و نیازهای مخاطبان خود صحبت کنید.

خوانندگان محتوای شما را با احساسات و نه حقایق آزمایش می کنند، بنابراین کاری کنید که نوشته فیسبوک شما را «احساس» کنند.

5) فیلم ها

ویدیو یکی از داغ ترین روندهای سال 2020 است: 53 درصد از مصرف کنندگان آن را مفیدترین فرم محتوا می دانند. و فیس‌بوک می‌داند که: با بیش از ۸ میلیارد ویدیو که روزانه در آنجا تماشا می‌شود، این پلتفرم حتی یک بخش «تماشا» جداگانه دارد که فقط به ویدیو اختصاص داده شده است.

بنابراین این یک ایده عالی برای پست فیس بوک برای صفحه کسب و کار شما است: محتوای ویدیویی را در فید خود ادغام کنید.

اغلب آن را ایجاد و به اشتراک بگذارید، اما به یاد داشته باشید: 85٪ از کاربران فیس بوک ویدیوها را با صدای خاموش تماشا می کنند، بنابراین اسکریپت های ویدیوی خود را بر اساس آن بسازید.

در اینجا چند ایده برای ویدیوهای فیس بوک خود آورده ایم: استاپ موشن های اولیه، ویدیوهای آموزشی در مورد نحوه استفاده از محصول خود، پشت صحنه کسب و کار، تیم شما، جنبه سرگرم کننده برند شما، مصاحبه با کارشناسان و غیره.

6) آزمون ها و نظرسنجی ها

اگر مخاطبان شما در فیس بوک فعال نیستند، این گزینه ارزش امتحان کردن را دارد. نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها کاربران را درگیر می‌کند زیرا چنین محتوایی به یک غریزه اولیه انسانی که به عنوان اجتماعی معروف است، جذاب است.

این غریزه در مورد دستاوردها و مشارکت گروهی است. وقتی دیگران به ما گوش می دهند دوست داریم، بنابراین نظرسنجی ها و نظرسنجی ها از ما دعوت می کنند تا عمل کنیم و احساس ارزش شخصی را ایجاد کنیم. بعلاوه، این نوع پست فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که مخاطب در مورد محصول شما، ویژگی های آن و غیره چه فکر می کند.

برای جذب فالوورها، از سؤالات «بله یا نه» اجتناب کنید، کمی سرگرمی برای پاسخ دادن به گزینه‌ها اضافه کنید، یا موضوعات غیرمنتظره را برای نظرسنجی انتخاب کنید. این برای آگاهی از برند و وفاداری بسیار مفید است، بنابراین هر از گاهی چنین محتوایی را برای تنوع بخشیدن به فید فیس بوک خود پست کنید.

7) نقل قول ها

مردم نقل قول ها را دوست دارند! آنها می توانند با هرکسی ارتباط برقرار کنند، طنین انداز می شوند و ما را تشویق می کنند تا اقدام کنیم. در رسانه های اجتماعی، نقل قول ها یکی از جذاب ترین انواع محتوا هستند. و آنها نیز می توانند برای شما کار کنند.

خود را به نقل قول های الهام بخش از نویسندگان کلاسیک یا استادان ذهنی محدود نکنید. نقل قول از تأثیرگذاران در جایگاه خود، مدیر عامل یا سخنرانان خود، مشتریان خود و غیره را ارسال کنید.

8) عکس های ویروسی

انتشار عکس های ویروسی هر از گاهی، برای متنوع کردن فید فیس بوک زمانی که ایده های محتوا تمام می شود، مشکلی ندارد. چرا کمی طنز اضافه نمی کنید و یک الگوی رفتاری خنده دار که مربوط به صنعت شما است پست نمی کنید؟ با یک توضیح کوتاه و هوشمندانه به دنبال کنندگان خود لبخند بزنید.

تولید این نوع محتوا آسان است. می‌توانید عکس‌های خنده‌دار یا تصاویر الهام‌بخشی را پست کنید که چشم‌نواز هستند و دعوت به کلیک یا اشتراک‌گذاری هستند. تنها قانون در اینجا این است: مطمئن شوید که یک سبک بصری ثابت صفحه فیس بوک خود را حفظ کنید.

9) سوالات

یک راه عالی برای درگیر کردن مخاطب در گفتگو، پرسیدن سوال است. از آنها در مورد تصمیمات تجاری بپرسید. پیشنهاد برای پر کردن جاهای خالی، رای دادن با واکنش، پاسخ در نظرات، شما آن را نام ببرید! اما لطفاً سؤالاتی را که به صنعت و مخاطبان هدف شما مرتبط است، اضافه کنید.

همچنین می‌توانید سؤالات متداول مخاطبان را پست کنید، پاسخ‌های مختصر ارائه دهید و از جامعه دعوت کنید تا نکات و توصیه‌های خود را در نظرات ارائه دهند.

10) پادکست

کاربران پادکست‌ها را دوست دارند زیرا استفاده از این قالب راحت است: ما به محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده گوش می‌دهیم و می‌توانیم همزمان کارهای دیگری نیز انجام دهیم. به عنوان یک قاعده، یک قسمت یک موضوع را پوشش می دهد. بنابراین مخاطب بداند که مجموعه ای از اطلاعات جدید را در قطعات کوچک به دست خواهد آورد. به علاوه، پادکست ها قابل تبدیل هستند: اگر کاربر اطلاعاتی را که از یک پادکست به دست آورده است دوست داشته باشد، به احتمال زیاد آن را در صفحات فیس بوک خود به اشتراک خواهد گذاشت.

تحقیق کنید، موضوعاتی را پیدا کنید که هم به کسب و کار شما و هم به مخاطبان آن مرتبط است، و چند پادکست برای اشتراک گذاری در صفحه فیس بوک خود ضبط کنید. شما همچنین می توانید پست های وبلاگ منتشر شده خود را به عنوان فرمت صوتی تغییر دهید. یا، اگر هیچ منبعی برای ساخت این نوع محتوا ندارید، با خیال راحت پادکست‌ها را از شرکا یا تأثیرگذاران صنعت خود بازنشر کنید.

11) سلفی

سلفی فقط برای اینستاگرام نیست. وقتی به درستی انجام شود، آنها می توانند کارهای زیادی برای استراتژی رسانه های اجتماعی شما در فیس بوک انجام دهند. این فرصتی است که برند خود را انسانی کنید و به آن شخصیت بدهید. شفافیت و اصالت چیزی است که امروز همه ما می خواهیم از برندها ببینیم. و چه چیزی می تواند شفاف تر از عکس های شخصی کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی باشد؟

این یک راه عالی برای ارتباط نام تجاری خود با دنبال کنندگان است. نماهای پشت صحنه کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید. عکس های تیم خود را در کنفرانس ها و رویدادهای دیگر ارسال کنید. تصاویری از فضای کاری، محصولات در حال استفاده، رویدادهای تیم سازی و غیره منتشر کنید.

12) UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر)

UGC یک استراتژی بازاریابی عالی برای امتحان است. نه تنها برای اعتبار شما کار می کند، بلکه به ایجاد یک جامعه وفادار در اطراف برند شما نیز کمک می کند. بنابراین، وقتی می بینید که کاربران پست هایی با نام تجاری شما ایجاد و به اشتراک می گذارند، به اشتراک گذاری آن محتوا با مخاطبان فیس بوک خود فکر کنید. اما یادتان باشد نویسنده را تگ کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر اعتبار برند شما را ارتقاء می دهد، اعتماد ایجاد می کند و تصمیمات خرید را هدایت می کند. همانطور که می دانیم، 88٪ از مصرف کنندگان به توصیه های مشتریان دیگر بیشتر از تبلیغات خود یک برند اعتماد دارند. و 79٪ از مصرف کنندگان می گویند که UGC تا حد زیادی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، پست های فیس بوک با UGC راه مستقیم شما برای فروش بیشتر است.

13) چالش های سرگرم کننده

مردم برای اخبار و سرگرمی به فیس بوک می آیند. یک راه مطمئن برای علاقه مند کردن آنها و افزایش تعامل، پست های شما با محتوای تعاملی است: بازی ها، مسابقات آسان با جوایز، هدایا، چالش های سرگرم کننده و غیره. چنین انتشاراتی باعث افزایش دسترسی و آگاهی از برند می شود و می تواند دنبال کنندگان بیشتری را به جامعه فیس بوک شما جذب کند.

هنگام ارسال مسابقه یا چالش در فیس بوک، به قوانین فکر کنید. شرکت کنندگان چه باید بکنند؟ آیا از آنها می خواهید که لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا نظر بدهند؟ یا، آیا آنها باید با محصول شما عکس بگیرند و در مورد استفاده از آن داستان بنویسند؟ همچنین به فکر جوایزی برای برنده باشید. چه چیزی می توانید بدهید: یک رایگان، یک تخفیف، یک پاداش پولی؟

14) اخبار شما

این شامل همه چیز مربوط به محصول / خدمات یا تجارت شما به طور کلی است. انتشار پیش نمایش محصول، راه اندازی ویژگی های جدید، جوایز و نامزدهای برند، اخبار در مورد شرکای تجاری خود و غیره.

به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام درج کنید: از خوانندگان دعوت کنید تا به آن بپیوندند، از صفحه جدید خود بازدید کنند، به لوگوی جدید یا طراحی وب سایت خود رأی دهند، یا هر چیزی که مربوط به اخبار خاصی است که به اشتراک می گذارید.

15) موضوعات پرطرفدار

موضوعات پرطرفدار در فیس بوک را به طور منظم بررسی کنید و در مورد موضوعاتی که بالقوه برای مخاطبان هدف شما جالب هستند پست کنید. این فرصتی برای تعامل با فالوورها از طریق پرسیدن نظرات آنها در مورد موضوع، پاسخ به نظرات آنها، بحث در مورد نظرات جایگزین و غیره است. بیشتر از آن، این شانس شما برای افزایش دسترسی است: فیس بوک به نشریاتی که در مورد موضوعات پرطرفدار هستند پاداش می دهد و آنها را ابتدا در فیدها نشان می دهد.

یا، می‌توانید برای سوار شدن بر موج تبلیغاتی مربوط به یک معامله بزرگ در صنعت خود یا به طور کلی جهان، بیشترین بهره را از جک خبری ببرید. پست کردن در مورد اخبار داغ جامعه آنلاین در حال حاضر، ممکن است رشد انفجاری ترافیک داشته باشید. قانون در اینجا: هنگام قرار دادن کسب و کار خود در زمینه خبری خلاق باشید.

بسته بندی

اکنون که 15 نوع از محبوب ترین پست های فیس بوک برای انتشار در صفحه کسب و کار خود را می شناسید، زمان آن رسیده است که مرتبط ترین پست ها را با نیازهای تجاری و استراتژی بازاریابی خود انتخاب کنید و آنها را در برنامه محتوای خود بگنجانید.

همه تصاویر داخلی: ارائه شده توسط نویسنده. متشکرم!

اعتبار تصویر بالا: Guilherme Almeida; Pexels; متشکرم!

هرسیمران کائور

Harsimran Kaur دارای بیش از 7 سال تجربه در بازاریابی دیجیتال و فین تک است. او همچنین نویسنده وبلاگ های مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال و فناوری های پیشرفته از جمله بلاک چین است.