هفتگی هوش مصنوعی: هوش مصنوعی در مورد ناآرامی های اجتماعی، ساختارهای ویروسی و انتشار کربن چه چیزی می تواند به ما بگوید؟


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


استفاده از علم داده برای پیش بینی ناآرامی هوش مصنوعی که می تواند نوع بعدی ساختار COVID-19 را پیش بینی کند. کاهش انتشار کربن از هواپیما با استفاده از الگوریتم این چند مورد از سرفصل‌های هوش مصنوعی این هفته است که دامنه آن را از دور (چگونه هوش مصنوعی می‌تواند از حمله بعدی به ساختمان کنگره ایالات متحده جلوگیری کند) تا نشاط (سبزتر کردن سفرهای هوایی) را در بر می‌گیرد. این خوش‌بینی است، اما با این وجود یک نفس تازه در جامعه‌ای که به طور فزاینده‌ای نسبت به پتانسیل این فناوری برای انجام کارهای خوب بدبین می‌شود.

Wired ابتدا گزارش داد که یک محقق در دانشگاه کارولینای شمالی شبیه‌سازی‌هایی را با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی، از جمله AlphaFold DeepMind متعلق به Alphabet و RoseTTAFold دانشگاه واشنگتن، برای پیش‌بینی ساختار پروتئین نوع Omicron COVID-19 اجرا کرد. فورد موفق شد ساختاری را پیش‌بینی کند که «بسیار درست» بود – یک شاهکار چشمگیر، با توجه به اینکه او قبل از اینکه دانشمندان بتوانند ساختار Omicron را به درستی نقشه‌برداری کنند، به نتایج خود رسید.

هوش مصنوعی وعده می دهد که فرآیندهای خاصی را در کشف دارو و ویروس شناسی تسریع کند، به عنوان مثال شناسایی ترکیباتی برای درمان شرایطی که داروها برای آنها گریزان باقی می مانند. اما همانطور که Sriram Subramaniam، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا که نمونه‌های Omicron را مورد مطالعه قرار داد، به The Register گفت، دسترسی به یک نمونه واقعی همچنان بر مدل‌های الگوریتمی برتری دارد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی هنوز نمی تواند مواردی مانند قدرت اتصال انواع ویروس جدید به سلول های میزبان یا مسری بودن آن گونه ها را پیش بینی کند.

پیش بینی ناآرامی های اجتماعی

آیا هوش مصنوعی می تواند رویدادهایی مانند حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده را پیش بینی کند؟ مقاله ای در واشنگتن پست این هفته به بررسی این فرضیه می پردازد. در حالی که اجماع متفاوت است، برخی از محققان معتقدند که الگوریتم‌ها می‌توانند به عنوان شاخص‌های اولیه خشونت در مناطق پیش از درگیری‌های سیاسی بزرگ عمل کنند.

پیش‌بینی ناآرامی، همچنین به عنوان پیش‌بینی تعارض شناخته می‌شود، یک زمینه رو به رشد در دانشگاه و صنعت است. هدف آن و دست اندرکاران آن، مانند CoupCast دانشگاه فلوریدا مرکزی، طراحی سیستم هایی است که متغیرهایی را در نظر می گیرند (به عنوان مثال، نقش یک رهبر که اوباش را تشویق می کند، تاریخ دموکراتیک درازمدت) برای تعیین اینکه آیا، برای مثال، ممکن است خشونت انتخاباتی رخ دهد یا خیر. .

کسانی که نسبت به این فناوری خوش بین هستند می گویند که این فناوری قبلاً بینش های شگفت انگیزی را نشان داده است، مانند این واقعیت که درگیری رسانه های اجتماعی یک شاخص غیرقابل اعتماد از ناآرامی های دنیای واقعی است. اما دیگران هشدار می دهند که از نظر دقت کمی بهتر از شانس است – و می توان از آن برای توجیه سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز استفاده کرد.

رودابه کیشی، مدیر نوآوری در پروژه غیرانتفاعی مکان و رویداد درگیری مسلحانه، گروهی که در تحقیقات پیش‌بینی درگیری مشغول است، به The Post گفت: «بازیگران واکنش نشان می‌دهند. “اگر مردم تاکتیک های خود را تغییر دهند، مدلی که بر اساس داده های تاریخی آموزش دیده است، آن را از دست خواهد داد.”

کاهش انتشار جت

صنعت هوانوردی جهانی حدود 2 درصد از کل انتشار دی اکسید کربن تولید شده توسط انسان را تولید می کند. اگر آنها یک کشور بودند، همه شرکت‌های هواپیمایی در صنعت – که برخی از آنها هزاران پرواز تقریباً خالی را برای نگه‌داشتن جایگاه‌های ارزشمند فرودگاه انجام می‌دهند – در بین ده شرکت برتر جهان قرار می‌گرفتند.

مانند سایر گازهای گلخانه ای، دی اکسید کربن باعث تغییرات آب و هوایی می شود که منجر به آب و هوای شدید، آتش سوزی های بزرگتر، بیماری ناشی از مه دود و آلودگی هوا، اختلال در عرضه مواد غذایی و سایر اثرات می شود. در تلاش برای مبارزه با این موضوع، برخی از خطوط هوایی، از جمله ایرفرانس، نروژ، خطوط هوایی مالزی، سبو پاسیفیک، گو ایر و اطلس ایر، به الگوریتم‌هایی روی آورده‌اند که بر روی داده‌های میلیاردها پرواز آموزش داده شده‌اند تا فرصت‌های کاهش انتشار را شناسایی کنند. SkyBreathe شرکت Openairlines – سیستمی که اخیراً توسط ایرفرانس پذیرفته شده است – طبق گزارش ها می تواند مصرف سوخت کل را تا 5 درصد کاهش دهد.

استارت‌آپ‌های دیگری مانند Flyways در حال ایجاد پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که تلاش می‌کنند مسیریابی هواپیما را بهینه کنند و در مورد نحوه و مکان پرواز هواپیماها پیشنهاداتی ارائه دهند. در طول یک برنامه آزمایشی شش ماهه در خطوط هوایی آلاسکا، Flyways ادعا می کند که پنج دقیقه از پروازها را رها کرده و به طور متوسط ​​480 هزار گالن سوخت جت را ذخیره کرده است.

برخی از منتقدان استدلال می کنند که خطوط هوایی به اندازه کافی جلو نمی روند. آنها خواستار توقف تدریجی پروازهای کوتاه مدت در اروپا، از جمله سایر اقدامات کاهش ردپا هستند. اما با توجه به راه طولانی پیش رو برای کاهش معنی دار تولید کربن در جهان، هر ذره کمک می کند.

“اگر کمی آهسته تر می رفتید، به موقع می رسیدید، یک دروازه داشتید، و چون کمی کندتر می رفتید، هواپیما در واقع سوخت کمتری می سوزاند، این ممکن است یک ترکیب برد/برد هم برای مهمان و هم برای عملیات باشد. دایانا برکت راکو، معاون ارشد پایداری در خطوط هوایی آلاسکا، به ABC News گفت.

برای پوشش هوش مصنوعی، نکات خبری را برای کایل ویگرز ارسال کنید – و حتماً در خبرنامه هفتگی هوش مصنوعی مشترک شوید و کانال هوش مصنوعی ما، ماشین را نشانک کنید.

ممنون

AMP
برای خواندن،

کایل ویگرز

نویسنده کارکنان هوش مصنوعی

VentureBeat

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری تحول آفرین به دست آورند و معاملات انجام دهند. سایت ما اطلاعات ضروری در مورد فن آوری ها و استراتژی های داده را ارائه می دهد تا شما را در حین رهبری سازمان خود راهنمایی کند. ما از شما دعوت می کنیم که عضو انجمن ما شوید، برای دسترسی به:

  • اطلاعات به روز در مورد موضوعات مورد علاقه شما
  • خبرنامه های ما
  • محتویات رهبر فکر و دسترسی با تخفیف به رویدادهای ارزشمند ما، مانند تبدیل 2021: بیشتر بدانید
  • ویژگی های شبکه و موارد دیگر

عضو شوید