چگونه هوش مصنوعی و هوش زبان به یادگیری کارمندان کمک می کند


آیا جلسه ای از نشست Future of Work را از دست داده اید؟ برای پخش جریانی به کتابخانه بر اساس تقاضای Future of Work Summit بروید.


این مقاله توسط والتر بندر، CTO و یکی از بنیانگذاران جادوگر

زبان هوش مصنوعی اکنون در همه جا وجود دارد. این به ما کمک می کند اطلاعات را در همه جا فیلتر کنیم، از موتورهای جستجو گرفته تا ربات های گفتگو. اما وقتی نوبت به کمک به انسان در پردازش اطلاعات می رسد، هوش مصنوعی پتانسیل های بکری دارد.

هنگامی که هوش مصنوعی در خدمت یادگیری و تصمیم گیری استفاده می شود، این قدرت را دارد که توانایی های انسان را به روش های تاثیرگذار و انقلابی افزایش دهد. به‌ویژه، وقتی از مدل‌های هوش زبانی پیشرفته امروزی استفاده می‌کنیم، می‌توانیم نحوه استخراج معنا از متن بدون ساختار را بهبود ببخشیم، که به ما کمک می‌کند سریع‌تر تصمیمات تجاری بهتری بگیریم.

از فکر کردن به انسان در مقابل هوش مصنوعی دست بردارید و به فکر انسان + هوش مصنوعی باشید

وقتی به آینده‌ای فکر می‌کنیم که در آن ربات‌ها جایگزین انسان‌ها در محل کار و زندگی‌مان می‌شوند، تمایل داریم با ترس واکنش نشان دهیم. اما حقیقت این است که لازم نیست ربات ها را رقیب بدانیم. در عوض، ما باید به راه‌های متعددی فکر کنیم که اتوماسیون و هوش مصنوعی می‌تواند به ما کمک کند تا قدرت‌های مافوق بشری به ما بدهد و به ما کمک کند بهره‌ورتر، کارآمدتر و مؤثرتر باشیم.

به طور خاص، زمانی که صحبت از هوش زبانی به میان می‌آید، هوش مصنوعی می‌تواند به انسان کمک کند تا اطلاعات دقیق‌تری را به دفعات بیشتر ارائه دهد. هوش مصنوعی با توانایی جمع‌آوری اطلاعات کلیدی از تعداد زیادی منابع و منابع مختلف، راه را برای بینش بهتر، همکاری بهتر و در نهایت نتایج بهتر باز می‌کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه اکثریت پاسخ دهندگان در نظرسنجی Deloitte در سال 2020 می گویند که سازمان های آنها مسیری را به سمت اتوماسیون هوشمند در پیش گرفته اند (افزایش 25 درصدی نسبت به سال قبل)، اکنون به وضوح زمان پذیرش مشارکت سودمند بین انسان ها و ماشین های هوشمند است. .

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک همراه یادگیری

من که از دهه 70 در زمینه انتشارات الکترونیکی، رسانه ها و فناوری کار کرده ام، تکامل سریع رو به رشد هوش مصنوعی را از نزدیک مشاهده کرده ام. در طول مسیر، متوجه شدم که هوش زبانی، که ما ابتدا آن را صرفاً وسیله‌ای برای کمک به دسترسی بهتر به اطلاعات می‌دانستیم، واقعاً یک ابزار کلیدی برای کمک به درک و یادگیری ما است – برای توانمندسازی انسان‌ها به روش‌هایی که قبلاً ممکن نبود.

در اوایل کارم، به عنوان دانشمند در MIT، یک آزمایشگاه تحقیقاتی در انتشارات الکترونیکی و یک برنامه تحقیقاتی در مورد آینده اخبار راه اندازی کردم. آزمایشگاه من بلافاصله در مجاورت آزمایشگاه هایی قرار گرفت که توسط ماروین مینسکی و سیمور پاپرت، موسس و مدیران سابق آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT اداره می شدند. هنگامی که دانشجویان آزمایشگاه های ما شروع به صرف وقت با هم برای بحث در مورد کار خود با یکدیگر کردند، آنها ایده های بین رشته ای جدیدی را به تلاش های تحقیقاتی ما آوردند. پس از آن بود که با بهره‌مندی از این دیدگاه‌های تازه، شروع کردم به بازنگری در مورد آنچه که گروه تحقیقاتی من انجام می‌داد.

با درک این موضوع که یادگیری و تصمیم‌گیری مؤثر برای کمک به کسب‌وکارها در دستیابی به اهداف و راهی کلیدی برای حرکت صنعت اخبار در آینده است، تمرکز آزمایشگاه ما از دسترسی به اطلاعات به نحوه طراحی پیرامون هدف یادگیری تغییر داد. ما متوجه شدیم که هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند به بهبود نحوه مصرف اطلاعات کمک کند، بلکه می‌تواند به عنوان وسیله‌ای ارزشمند برای قرار دادن اطلاعات در متن عمل کند، که داربست اساسی برای یادگیری است.

تا به امروز، من قویاً به این اصل اعتقاد دارم که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به افراد کمک کند یاد بگیرند، رشد کنند و بهره‌ورتر شوند. هوش مصنوعی یک همراه یادگیری است و همه ما می‌توانیم از رابطه همکاری بین چیزهای هوش مصنوعی و چیزهای انسانی بهره ببریم.

چگونه هوش مصنوعی و هوش زبان می تواند عملکرد کسب و کار را افزایش دهد

در هر شغلی، در هر کسب و کاری، توانایی تصمیم گیری هوشمندانه عامل اصلی موفقیت است. با هوش مصنوعی و به ویژه هوش زبانی، از این نظر مزیت قابل توجهی به دست می آوریم. فراتر از ارائه روشی بهتر برای فیلتر کردن اطلاعات، هوش مصنوعی به ما امکان می‌دهد به بینش‌هایی که ممکن است نادیده گرفته‌ایم دسترسی داشته باشیم و از حجم بیشتری از اطلاعات به دست آمده از آنچه که خودمان می‌توانستیم بخوانیم و پردازش کنیم.

با پیشرفت هوش مصنوعی و هوش زبانی، ما اکنون مدل های بسیار پیچیده تری نسبت به مدل های زبانی عمومی در گذشته داریم. بهترین مدل‌های مصرف امروزی راه‌های هدفمندتر و شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای مصرف محتوا ارائه می‌دهند و همه چیز را از دانش سلسله مراتبی خاص دامنه گرفته تا برچسب‌گذاری محتوای بسیار دقیق ارائه می‌دهند.

در حال حاضر، سازمان‌ها با توانایی به‌کارگیری حجم وسیعی از داده‌ها و محتوا، این قدرت را دارند که فرآیندهای داخلی و تجربیات مصرف‌کننده را به طور یکسان بهبود بخشند که منجر به نتایج قابل توجهی بهتر می‌شود. در واقع، طبق تحقیقات Accenture، هوش مصنوعی می‌تواند نرخ رشد اقتصادی سالانه را تا سال 2035 دو برابر کند و بهره‌وری نیروی کار را تا 40 درصد افزایش دهد.

در واقع، با هوش مصنوعی انسان محور، سازمان‌ها می‌توانند پتانسیل کارکنان خود را تقویت کنند و به جای جایگزین کردن آنها، روی موفقیت و رضایت آنها در محل کار سرمایه‌گذاری کنند. در زمانی که جنگ برای استعدادها شدید است، این به کارفرمایان مزیت رقابتی قابل توجهی می دهد.

نکته کلیدی این است که به جای ترسیدن از تحولاتی که هوش مصنوعی ارائه می دهد، استقبال کنید. با تغییر به این دیدگاه و مشاهده هوش مصنوعی به همان شکلی که هست – به عنوان یک همراه یادگیری قدرتمند – می‌توانیم شروع کنیم به دیدن اینکه چگونه همکاری انسان و ماشین می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند، تصمیم‌گیری بهتری را انجام دهند و بازگشت سرمایه بیشتری را ارائه دهند. هیچ رباتی در چشم نیست.

والتر بندر است CTO و یکی از بنیانگذاران جادوگر

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده ها را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان مشارکت دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید