چرا توسعه محصول نرم افزاری بهترین ورزش تیمی است –


اهمیت کار گروهی در توسعه محصول نرم افزاری قابل اغراق نیست. و با این حال – باید اغراق شود زیرا یک تصور غلط رایج وجود دارد که توسعه محصول نرم افزاری یک تلاش منفرد است: کار یک برنامه نویس یا تیمی که در گوشه ای پنهان شده است.

چگونه توسعه محصول نرم افزاری شبیه به Ultimate Team Sport است؟

این در واقع بیشتر شبیه یک تیم فوتبال حرفه ای با گروه های مختلف ذینفعان است.

به ذینفعان بازی توجه کنید: بازیکنان، مربیان، مربیان، مدیران، و غیره – هر کدام به سمت هدف مشترک برنده شدن کار می کنند.

به ذینفعان برنامه نویس محصول نرم افزار توجه کنید: با توسعه محصول نرم‌افزاری، کدنویس‌ها تنها بخشی از تیم هستند که توسط کاربران، مدیران اجرایی، طراحان، متخصصان فناوری اطلاعات مجاور و سایر بازیگران کلیدی گردآوری شده‌اند. آنها همه چیز مهمی برای مشارکت داشته باشد

به طور مشابه، عدم ورود هر یک از این سهامداران به فرآیند توسعه محصول نرم افزاری، نتیجه نهایی را به خطر می اندازد. مربیان را دور کنید – و بازیکنان بزرگ فوتبال به ندرت برنده می شوند.

جمع آوری یک تیم توسعه محصول نرم افزاری

چرخه عمر توسعه محصول نرم افزاری همیشه باید با ایجاد تیم لازم آغاز شود. برای بسیاری از شرکت ها، این به معنای کمک گرفتن از یک توسعه دهنده محصول نرم افزاری برای تکمیل تیم های مهندسی داخلی آنهاست. و، تا حدودی متناقض، در نظر گرفتن توسعه محصول نرم افزاری به عنوان یک ورزش تیمی، همچنین به معنای اجازه دادن به تیم های محصول به عنوان تیم های مستقل است.

تا حد زیادی، این تیم‌ها باید بتوانند بدون بوروکراسی و سیاست کار کنند و کاملاً بر محصول مورد نظر تمرکز کنند. برای انجام این کار، سایر ذینفعان باید با هم همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که تیم ها راهنمایی، منابع و زمان لازم برای کار با درجه بالایی از استقلال را دارند.

درست به همان اندازه که مونتاژ قطعات تشکیل دهنده و اجازه دادن به عملکرد مستقل آنها مهم است، یافتن تناسب مناسب بین آنهاست. بدیهی است که تیم ها باید ترکیب مناسبی از مهارت ها را داشته باشند تا فرآیند توسعه محصول نرم افزاری را به محصولی کاربردی و نهایی تبدیل کنند. اما آنها همچنین به ترکیب مناسبی از شخصیت‌ها، نقش‌های روشن برای همه افراد درگیر، ساختار رهبری منسجم و کانال‌های ارتباطی مؤثر نیاز دارند.

هدف، ساختن مبلغی است که بیشتر از اجزای آن باشد – هدفی قابل دستیابی تا زمانی که شرکت‌ها بتوانند بر این مفهوم غلبه کنند که توسعه محصول نرم‌افزار چیزی است که می‌توانند به دیگران «سپردند».

در عمل خیلی بهتر است از ابتدا تا انتها درگیر باشید. این ممکن است شامل ورودی و منابع بیشتری باشد، اما یک مورد تجاری قوی برای رفتار با توسعه محصول نرم افزاری مانند ورزش تیمی وجود دارد.

GO TEAM – در اینجا کاری که تیم شما می تواند انجام دهد آورده شده است:

در میان عدم قطعیت – چه یک بیماری همه گیر جهانی باشد یا یک اختلال خاص در صنعت – توسعه محصول نرم افزاری به شرکت ها اجازه می دهد راه حل های تجاری مورد نیاز خود را برای بقا و پیشرفت بسازند. اما سرعت ضروری است.

وقتی شرکت‌ها زودتر به راه‌حل نیاز دارند، باید رویکردی همه جانبه داشته باشند و هرکس و هر چیزی را که برای راه‌اندازی نرم‌افزار لازم است اختصاص دهند. سپس، با داشتن منابع کافی در پشت فرآیند توسعه محصول نرم افزاری، یک شرکت می تواند به جای عقب ماندن از رقبا، با تغییرات همگام شود.

  • نوآوری معنادار را هدایت کنید

نرم افزار سفارشی می تواند یک راه حل سریع ارائه دهد، اما در بهترین موارد، موجی از فرصت ها را در داخل یک سازمان با توانمند ساختن آن برای انجام آنچه قبلاً نمی توانست ایجاد کند، آزاد می کند.

با این حال، برای داشتن بیشترین تأثیر، توسعه‌دهندگان باید ورودی‌های پایگاه گسترده‌ای از سهامداران، از جمله طراحان، مهندسان، کارآفرینان، و سازندگان کسب‌وکار و سایرین را بگنجانند. توسعه محصول نرم‌افزاری که صداها و ایده‌های زیادی را در بر می‌گیرد منجر به محصولاتی با تأثیر معنادار می‌شود.

  • بر موانع مداوم غلبه کنید

هیچ فرد یا تیمی به تنهایی همه پاسخ ها را ندارد. این به توضیح اینکه چرا برخی از مشکلات هرگز از بین نمی روند کمک می کند: آنها فاقد دیدگاه های بیرونی هستند. شرکت‌ها با ترکیب مجموعه مهارت‌ها و پیشینه‌های متنوع در چرخه عمر توسعه محصول نرم‌افزاری، راه‌حل‌ها (یا نوآوری‌هایی) را کشف می‌کنند که در غیر این صورت نمی‌داشتند.

تنوع یک میانبری برای راه حل های تجاری ارائه می دهد، همانطور که فقدان تنوع باعث می شود مشکلات مداوم تجاری به سردردهای شدید تبدیل شوند.

  • یاد بگیرید که موفقیت را تکرار کنید

وقتی شرکت‌ها تیم‌های توسعه محصول نرم‌افزاری منسجمی را تشکیل می‌دهند که پرشور از متخصصان با استعدادی است که فرهنگ مشترکی دارند، آن تیم‌ها به واحدهای قدرتمندی تبدیل می‌شوند.

طبق یک مطالعه، انسجام فرهنگی عامل محرک در موفقیت تیم های توسعه است. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، با این حال تعداد کمی از شرکت‌ها هنگام ایجاد تیم، تناسب فرهنگ را در اولویت قرار می‌دهند. با این حال، وقتی این کار را انجام می‌دهند، تیم‌های سریع و انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کنند که می‌دانند چگونه با هم کار کنند تا موانع را برطرف کنند و به سمت راه‌حل‌ها بجنگند. علاوه بر این، این تیم ها می دانند که چگونه موفقیت خود را تکرار کنند.

نتیجه

ترکیب تیم توسعه محصول نرم افزاری شما چیست؟ چه قطعاتی ممکن است وجود نداشته باشد و چه تأثیری بر توسعه و قدرت کل سازمان دارد؟ این سوالات ارزش پرسیدن دارند زیرا پاسخ ها به شرکت ها نشان می دهد که چگونه بهترین نسخه از خود شوند.

موفق‌ترین محصولات نرم‌افزاری منجر به راه‌حل‌های تجاری متحول کننده بازی می‌شوند، و این محصولات همیشه از تیم‌های متنوع، مشترک و متقابل می‌آیند. به هر حال، من در «توسعه محصول نرم افزاری» وجود ندارد.

اعتبار تصویر: Annie Spratt; Unsplash; متشکرم!

تیم اسکات

رئیس طراحی تجربه در Frogslayer

تیم اسکات رئیس طراحی تجربه در Frogslayer است، یک شرکت توسعه نرم‌افزار سفارشی و نوآوری دیجیتال که به سرعت محصولات و پلتفرم‌های دیجیتال را برای مشتریان می‌سازد، راه‌اندازی و مقیاس‌بندی می‌کند.