اکتیویژن بلیزارد می خواست بفروشد، بنابراین به مایکروسافت نزدیک شد


به رهبران بازی، در کنار GamesBeat و Facebook Gaming، برای دومین اجلاس سالانه GamesBeat & Facebook Gaming Summit بپیوندید | GamesBeat: Into the Metaverse 2 در 25 تا 27 ژانویه 2022 آینده. درباره این رویداد بیشتر بدانید.


رهبری و مالکیت کلیدی اکتیویژن بلیزارد می خواستند بفروشند و در حال خرید بودند. در اوایل نوامبر، این شرکت این پیشنهاد را به مایکروسافت ارائه کرد. ایکس باکس بلافاصله کار روی معامله را آغاز کرد و جزئیات در تعطیلات جمع شد. اکنون، این دو شرکت با شرایط خرید توافق کرده اند که تا پایان سال مالی 2023 مایکروسافت در ژوئن سال آینده بسته می شود. اما چگونه صنعت به این نقطه رسید؟ پاسخ به آن در نوسانات ساخت بازی های سه گانه و با بودجه کلان نهفته است.

آینده اکتیویژن بلیزارد نامشخص تر از همیشه بود و نه تنها به دلیل تحقیقات در مورد نقض ادعایی حقوق مدنی در استودیوهای آن. ساخت بازی های پرفروش بزرگ به سطحی ناپایدار می رسید. در حالی که ناشر همچنان تعدادی از بزرگترین موفقیت‌ها را در جهان دارد، اختصاص منابع به بازی‌های خارج از نام تجاری Call of Duty را دشوارتر می‌داند. و در صنعتی که استعدادها تقاضای زیادی دارند، اکتیویژن برای جذب افرادی که واقعاً بازی‌ها را می‌سازند تلاش کرد. شرکت نیاز به بازنشانی داشت و همین امر باعث شد تا رهبری آن امکان فروش به یک شرکت بزرگتر را در نظر بگیرد.

این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد زیرا Activision مسئول بزرگترین امتیاز در فضای کنسول است. همین دیروز، شرکت ردیابی صنعت NPD Group تایید کرد که بازی Call of Duty: Vanguard در سال 2021 بازی شماره 1 فروش در ایالات متحده بود – اتفاقاً شماره 2، Call of Duty: Black Ops Cold War 2020 بود.

چگونه ممکن است شرکتی با پرفروش ترین بازی ها خود را در تلاش برای یافتن مسیری رو به جلو بیابد؟

رویداد

دومین نشست سالانه GamesBeat و Facebook Gaming و GamesBeat: Into the Metaverse 2

بیشتر بدانید

اکتیویژن از Call of Duty استفاده کرد و نمی‌دانست در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد

بزرگترین مشکل اکتیویژن این است که هیچ بردار واضحی برای رشد نداشت. در طول همه‌گیری، درآمد Activision افزایش یافت و ناشر با سرمایه‌گذاری مجدد در Call of Duty پاسخ داد. این روند ادامه یافت و به‌جای عرضه یک محصول سالانه Call of Duty، ناشر بخش‌هایی از آن محصول را در یک شوتر بتل رویال رایگان و یک نسخه موبایلی جدا کرد.

همه این بخش ها موفقیت آمیز هستند، اما به احتمال زیاد همه آنها از نظر رشد با یک صعود صعودی روبرو هستند. این همه‌گیری گهگاه شاهد لکنت زبان است و بازی‌ها دیگر می‌توانند به افرادی که در خانه گیر کرده‌اند برای روی آوردن به کنسول‌ها و تلفن‌هایشان تکیه کنند. بنابراین تنها راه برای اطمینان از بازدهی واقعی Call of Duty این است که تلاش زیادی برای توسعه برای بهبود بازی ها انجام دهید.

این بزرگترین مشکل اکتیویژن است. این صنعت مملو از پول نقد برای توسعه دهندگان ارشد است که می خواهند برای پیوستن به استودیوهای دیگر یا راه اندازی استودیو خود را ترک کنند. این استعداد اغلب انتخاب می کند که از Activision و محیط کاری سمی جذاب آن صرف نظر کند.

ساختن بازی‌های بزرگ‌تر و بهتر هر سال با توسعه‌دهندگان کم‌تر و با تجربه، دشوار است.

اینجاست که اکتیویژن به طور سنتی برای پر کردن این شکاف به بلیزارد روی می آورد، اما با آینده ای بالقوه تیره و تار روبروست. World of Warcraft، بازی آنلاین چندنفره انبوهی که زمانی غالب بود، در حال از بین رفتن مشترکین است که هیچ پایانی در آن دیده نمی شود. مهاجرت مشابهی از استعدادها – به دلیل محیط کاری به همان اندازه خصمانه (بر اساس گزارش ها) – بلیزارد را مجبور کرده است تا انتشار Diablo Immortal، Diablo 4 و Overwatch 2 را به تاخیر بیندازد.

اکتیویژن بلیزارد در یک حفره عمیق قرار دارد و رهبری فعلی نمی‌خواست راه خود را برای خروج از آن کند. اما برای آنها احساس بدی نداشته باشید، این خیلی قابل پیش بینی بود. مدل خلاقانه اکتیویژن تنها در صنعتی امکان پذیر بود که استعدادها آنقدر فراوان و مایل به فداکاری بودند که دستمزد پایین و رهبری پسرانه را تحمل می کردند. تصادفی نیست که از هم پاشیدگی شرکت در لحظه ای که بیماری همه گیر باعث تنگ شدن بازار کار شد، شتاب گرفت.

تجمیع بهتر از جایگزین است

نگرانی در حال حاضر شبح ادغام بازار است. آیا مایکروسافت با تصاحب یکی از بزرگترین ناشران در جهان قدرت زیادی دارد؟ شاید، اما جایگزین هم کار نمی کرد. اکتیویژن مستقل بود و به دلیل رفتار بد با کارمندان و بدتر از آن با زنان و کارمندان اقلیت شناخته شده بود. نور امید در اینجا این است که ساختار انگیزشی جایگزین مایکروسافت از Game Pass، با هزینه اشتراک آن، بخشی از خلاقیت توسعه دهندگانی را که Activision با انتشار سالانه Call of Duty خفه کرده بود، باز کند.

اگرچه این ادغام برای استودیوهای مستقلی که از بیرون نگاه می کنند، احتمالاً ترسناک تر است. اگر Game Pass تبدیل به دروازه‌بان غالب موفقیت‌ها و چیزهایی که نمی‌شود، شود، می‌تواند منجر به کنار گذاشته شدن بسیاری از افراد شود در حالی که ایکس‌باکس بیشتر و بیشتر درآمد صنعت را افزایش می‌دهد.

با این حال، مجدداً، اکنون مانند سیستمی که اکنون داریم عالی است. استودیوهای مستقل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا صنعت بازی‌های بیشتری از همیشه تولید می‌کند، و ما یک سیستم ضعیف از داشته‌ها و نداشتن‌ها داریم که در آن بازی‌های کمی منتشر می‌شوند و بقیه برای به دست آوردن دستمزد زندگی تلاش می‌کنند.

این مشکلات به معنای واقعی کلمه مرگبارتر از آن چیزی است که باید در ایالات متحده باشد زیرا ما مراقبت های بهداشتی همگانی و تک پرداختی نداریم.

اما حتی زمانی که مایکروسافت اکتیویژن را در اختیار گرفت، این پایان ماجرا نیست. استعدادهایی که در حال حاضر در بلیزارد، اینفینیتی وارد و اسباب‌بازی‌های باب هستند، تقریباً در چند سال آینده ترک خواهند کرد و استودیوهای خود را راه‌اندازی می‌کنند. و سرمایه‌گذاران، با امید به دست‌مزد نهایی خرید ایکس‌باکس، این سرمایه‌گذاری‌های جدید را تامین مالی خواهند کرد. و این سیستم خراب ادامه خواهد داشت، و امیدواریم که بازی‌های خوب زیادی داشته باشیم و توسعه‌دهندگان بتوانند به خانواده‌هایشان غذا بدهند.

GamesBeat

اعتقاد GamesBeat هنگام پوشش صنعت بازی این است که “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید.

شما چگونه انرا انجام خواهید داد؟ عضویت شامل دسترسی به:

  • خبرنامه هایی مانند DeanBeat
  • سخنرانان فوق العاده، آموزشی و سرگرم کننده در رویدادهای ما
  • فرصت های شبکه سازی
  • مصاحبه‌ها، چت‌ها، و رویدادهای «Open Office» با کارکنان GamesBeat فقط برای اعضا
  • گپ زدن با اعضای انجمن، کارکنان GamesBeat و سایر مهمانان در Discord ما
  • و شاید حتی یک یا دو جایزه سرگرم کننده
  • معرفی مهمانی های همفکر

عضو شوید