مطالعات تفسیری نشان می دهد که 56 درصد از گیمرها علاقه مند به کسب NFT در بازی ها هستند


به رهبران بازی، در کنار GamesBeat و Facebook Gaming، برای دومین اجلاس سالانه GamesBeat & Facebook Gaming Summit بپیوندید | GamesBeat: Into the Metaverse 2 در 25 تا 27 ژانویه 2022 آینده. درباره این رویداد بیشتر بدانید.


به گفته شرکت تحقیقات بازار Interpret، مطالعه ای روی 1500 گیمر کنسول و رایانه شخصی نشان داد که 56 درصد از آنها علاقه مند به کسب توکن های غیرقابل تعویض (NFT) از طریق بازی هستند.

این بدان معنا نیست که NFT ها بحث برانگیز نیستند. در واقع، آنها اینطور هستند، زیرا گیمرهای هاردکور به طور فزاینده ای در مورد مخالفت خود با استفاده از NFT ها که از دفتر کل دیجیتال شفاف و ایمن بلاک چین برای شناسایی منحصر به فرد اقلام دیجیتال استفاده می کنند، پر سر و صدا شده اند. این به گیمرها اجازه می دهد تا به صورت دائمی دارای آیتم های NFT باشند.

جسی دیونیچ، معاون ارشد Interpret در مصاحبه ای با GamesBeat گفت: گیمرها همچنان نگران این هستند که ناشران از NFT ها برای نیکل کردن و کاهش ارزش آنها از طریق تراکنش های NFT استفاده کنند تا بازی های سرگرم کننده ای که بازی ها با خوشحالی هزینه آن را پرداخت کنند. ظاهراً گیمرها نگران کلاهبرداری‌ها، پولشویی، اثرات محیطی و کسب درآمد بیش از حد هستند – آیا این موارد در مورد عملکرد شرکت‌های بازی NFT که پول زیادی جمع‌آوری کرده‌اند، دقیق هستند یا خیر.

هنگامی که یوبی سافت اولین ناشر بزرگ بازی شد که در ماه دسامبر کلاه خود را به حلقه NFT انداخت، واکنش جامعه بازی‌ها متفاوت بود و بسیاری به ویدیوی اعلامی یوبی سافت رأی منفی دادند. با توجه به ماهیت آزمایشی کاوش آنها، ناشر فرانسوی این بازخورد را مورد توجه قرار داد و گفت که NFT ها نشان دهنده یک “تغییر بزرگ است که زمان می برد”.

رویداد

دومین نشست سالانه GamesBeat و Facebook Gaming و GamesBeat: Into the Metaverse 2

بیشتر بدانید

اخیراً، یوسوکه ماتسودا، رئیس Square Enix در نامه‌ای سرگشاده گفت که ناشر Final Fantasy نیز در حال بررسی نحوه پیاده‌سازی NFT در بازی‌های خود است. ماتسودا معتقد است که NFT ها به ویژه در تقویت محتوای تولید شده توسط کاربر در بازی ها مفید خواهند بود.

اندرو ویلسون، مدیرعامل EA نیز پیشنهاد کرده است که NFT ها و بازی های سودمند «آینده صنعت ما» هستند. در همین حال، در بخش خرده فروشی، GameStop در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک بازار مجازی است که در آن بازیکنان می توانند NFT ها را بخرند، بفروشند و معامله کنند.

دیونیچ گفت: در حالی که NFTها، ارزهای رمزپایه و بلاک چین به دلیل کلاهبرداران و تأثیرات زیست محیطی استخراج کریپتو مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند، علاقه انکارناپذیری از سوی گیمرها وجود دارد که ناشران نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

جزئیات نظرسنجی

Interpret به نظرسنجی خود از 1502 بازیکن پاسخ دریافت کرد. این بازیکنان از یک گروه 24160 نفره انتخاب شدند. Interpret از گروه گسترده‌تری پرسید که آیا درباره NFT شنیده‌اند یا خیر، و سپس بیش از 5000 پاسخ مثبت دریافت کرد. از آن بازیکنان (که تشویق به پاسخگویی شدند) پرسید که آیا مایل به کسب NFT در بازی‌ها هستند یا خیر. این نظرسنجی از 10 دسامبر تا 17 دسامبر 2021 انجام شد.

این پنل نشان دهنده بازیکنان ایکس باکس، پلی استیشن، سوییچ، موبایل و رایانه شخصی است که «علاقه مند هستند، علاقه مند نیستند، قبلاً مالک یا در حال حاضر دارای یک NFT یا ارز دیجیتال هستند». و 56 درصد گفتند که علاقه مند هستند.

دیونیچ گفت: “ما سعی می کنیم مطمئن شویم که پنلی که با آن صحبت می کنیم تا حد امکان نماینده بازار باشد.” و سپس این کار را در اندازه ای بزرگ انجام می دهیم که صدای اقلیت آوازی یا در غیر این صورت، خاموش شود. ما از مردم فقط در مورد این مفهوم که بتوانید از طریق بازی کردن یک NFT کسب کنید، پرسیدیم. بنابراین آنها دوست داشتند مفهوم کلی را دوست داشته باشند.”

دیونیچ خاطرنشان کرد که مقاومت زیادی از سوی گیمرهای هاردکور در رسانه ها و رسانه های اجتماعی وجود دارد.

اینترپرت همچنین گفت که NFT ها می توانند نقش مهمی در حفظ (از اهمیت حیاتی برای بازی های سرویس زنده) ایفا کنند، زیرا بیش از 45٪ نشان دادند که توانایی کسب NFT از طریق بازی باعث افزایش سطح تعامل فعلی آنها با بازی ها می شود. علاوه بر این، بیش از 53٪ نشان دادند که در مقایسه با توانایی فروش / تجارت NFT و ایده ایجاد یک مجموعه NFT، کسب درآمد NFT محرک اصلی است.

«ساخت یک مجموعه در حال حاضر انگیزه اصلی نیست. دیونیچ، مدیر رشد و نوآوری در Interpret، گفت: گیمرها هنوز NFT ها را مانند کارت های پوکمون مشاهده نمی کنند یا مجموعه کاملی از موارد مشابه را جمع آوری نمی کنند. گیمرها فقط می‌خواهند بتوانند در این مدل جدید تجارت و تعامل شرکت کنند. در حال حاضر، تبدیل شدن به یک مالک NFT یک فرآیند دست و پا گیر با مراحل متعدد در سیستم ها و برنامه های متعدد است. گیمرها احتمالاً به دنبال این صنعت هستند تا به ایجاد یک فرآیند ساده تر به سمت مالکیت و مشارکت NFT کمک کنند.

گزارش تفسیری محدودیت هایی دارد. Interpret نظرات کیفی گیمرها را در مورد اینکه چرا NFT ها را دوست داشتند یا دوست نداشتند جمع آوری نکرد.

دیونیچ احساسات پیرامون بازی‌های NFT «بازی برای کسب درآمد» را مقایسه کرد، جایی که بازیکنان می‌توانند NFT‌های خود را داشته باشند و آن‌ها را دوباره به دیگران بفروشند (که توسط مخالفان به عنوان طرح‌های پونزی مورد انتقاد قرار می‌گیرند) با منشأ بازی‌های رایگان برای بازی (F2P) موبایل در یک دهه. پیش. بازی‌های F2P با تمسخر مورد استقبال کسانی قرار گرفت که نمی‌خواستند هزینه‌های تراکنش‌های خرد را برای آیتم‌های کلاهبرداری بپردازند. اما در نهایت، بازی‌های F2P به بخش عمده درآمد صنعت بازی تبدیل شدند، دیونیچ گفت. البته، کاملاً ممکن است بازیکنانی که در خریدهای F2P شرکت می کنند، واقعاً آنها را دوست نداشته باشند و از مدل کسب و کار رنجیده باشند.

همه مدل‌های کسب‌وکار جدید – مانند F2P، محتوای قابل دانلود، اشتراک‌ها، پاس‌های نبرد یا پاس‌های فصلی، و بارگیری‌های دیجیتال کامل – دوره‌های تیره‌ای را پشت سر گذاشتند که بازی‌ها در برابر آنها مقاومت کردند. گیمرها در آن زمان در مورد این موارد اختلاف داشتند، اما در نهایت آنها را پذیرفتند. دیونیچ فکر می‌کند که NFT‌ها نشان‌دهنده یک کشف جدید یا روش جدیدی برای انجام تجارت هستند و می‌داند که چرا برخی از آن استقبال می‌کنند. اما او همچنین انتظار دارد که 5 تا 10 سال طول بکشد تا کل صنعت فیلتر شود.

به گفته Interpret، نرخ بهره 56 درصد در مقایسه با نرخ پذیرش فعلی مدل‌های شناخته شده مانند بازی رایگان، پاس فصل یا دانلود کامل بازی دیجیتال پایین است. اما مدل های قبلی در ابتدا نیز محبوبیت نداشتند.

«مدل کسب و کار اینجاست. دیونیچ گفت: ما آن را کشف کردیم. “به جایی نمی رسد. من کاملاً درک می کنم که چرا برخی از مردم همین الان ناراحت می شوند. خوبه.”

تجزیه و تحلیل جداگانه Spiketrap

در بالا: تجزیه و تحلیل Spiketrap از مکالمات NFT.

اعتبار تصویر: Spiketrap

Spiketrap، که مکالمات اجتماعی را در سراسر اینترنت رصد می کند، به تجزیه و تحلیل جداگانه برخی از نظرات کیفی که گیمرها در مورد اعلامیه های اصلی بازی NFT ابراز کرده اند کمک کرده است. Spiketrap دریافت که زمینه در مکالمات NFT واقعاً مهم است، زیرا واکنش‌ها بر اساس کانال و اطلاعیه‌های خبری خاص متفاوت است.

Spiketrap گفت: «وقتی در کنار فناوری بلاک چین به طور گسترده‌تر یا در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مورد بحث قرار می‌گیرد، لحن کلی مثبت است. با این حال، هنگامی که NFT ها در رابطه با بازی های ویدیویی و توسعه دهندگان مورد بحث قرار می گیرند، احساسات در بیشتر موارد تندتر می شود.

هنگامی که مکالمات به صورت ارگانیک در فروم ها یا توییتر شکل می گیرد، بحث در مورد NFT ها مثبت تر می شود. هنگامی که مکالمات در واکنش به مقالات خبری در مورد NFT ها شکل می گیرد – به ویژه در رابطه با توسعه دهندگان بازی – احساسات کاملاً منفی است. به طور کلی، احساسات مخاطبان برای NFT ها در حال کاهش است.

مکالمات توییتر در سه ماه گذشته بیشتر مثبت بوده است و همین امر در مورد Twitch و YouTube Live نیز صدق می کند. اما منابع خبری صنعت بازی همواره بیشترین واکنش‌های منفی را نسبت به NFT داشته‌اند، با نمرات احساسات بسیار پایین. بحث در انجمن هایی مانند Reddit متعادل تر است.

در سراسر هیئت مدیره، توسعه دهندگان بازی در تلاش هستند تا بحث های مثبتی در مورد NFT ها ایجاد کنند. مکالمات در مورد NFT ها که مربوط به Activision است بسیار منفی است، با امتیاز احساسات Spiketrap 03/100.

همین امر در مورد مکالمات پیرامون NFT با Konami، Sony، Square Enix، Ubisoft و Naughty Dog نیز صادق است. مکالمات Sega، Zynga و Take-Two Interactive NFT نسبتاً خنثی هستند. مکالمات GSC Game World در مورد NFTها در Stalker 2 کاملاً منفی است.

GamesBeat

اعتقاد GamesBeat هنگام پوشش صنعت بازی این است که “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید.

شما چگونه انرا انجام خواهید داد؟ عضویت شامل دسترسی به:

  • خبرنامه هایی مانند DeanBeat
  • سخنرانان فوق العاده، آموزشی و سرگرم کننده در رویدادهای ما
  • فرصت های شبکه سازی
  • مصاحبه‌ها، چت‌ها، و رویدادهای «Open Office» با کارکنان GamesBeat فقط برای اعضا
  • گپ زدن با اعضای انجمن، کارکنان GamesBeat و سایر مهمانان در Discord ما
  • و شاید حتی یک یا دو جایزه سرگرم کننده
  • معرفی مهمانی های همفکر

عضو شوید