چگونه Bloghouse’s Sweaty، Neon Reign اینترنت را متحد کرد


مای اسپیس زیاد بود آشنایی طرفداران موسیقی با چشم انداز جدید رسانه های اجتماعی. این سایت به مدت نیم دهه پس از تأسیس آن در سال 2003، پربازدیدترین شبکه اجتماعی در جهان و اولین پلتفرم محبوب برای نوازندگان و افراد مشهور صحنه بود که طرفداران خود را ایجاد کردند. در Myspace Music، هنرمندان می‌توانند آهنگ‌ها را آپلود کنند، با طرفداران ارتباط برقرار کنند و برند خود را کنترل کنند. رایگان.

در مای اسپیس، نوازندگان می‌توانند عجیب‌تر و شخصی‌تر از نت‌های یک آلبوم یا در وب‌سایت‌های لیبل‌های بزرگ باشند. ایجاد یک نمایه سرگرم کننده یک هک رشد رایگان بود، که حصول اطمینان از اینکه طرفداران موسیقی یک هنرمند را با میلیون ها طرفدار بالقوه دیگر به اشتراک خواهند گذاشت. آیا این شما را آزار می دهد، بله؟ راب بلومفیلد، نوازنده درام، درباره این گروه می‌گوید: «نام احمقانه به اضافه آواتار هنتای لولیتای پورنوگرافیک که استفاده کردیم به این معنی بود که هزاران نفر آیا تو را توهین می‌کند، آره؟ در 8 دوست برتر خود.” اهالی صنعت به سرعت تماس گرفتند و به دنبال کسب درآمد از انگشت وسط دیجیتالی بودند که گروه در حال ارائه کل اینترنت بود.

مای‌اسپیس می‌دانست که پلتفرم آن در حال ایجاد و شکستن حرفه‌ها است. این شرکت ویژگی هایی را برای حفظ شتاب ایجاد کرد، اما این کاربران بودند که واقعاً همه چیز را به جلو می بردند. نسلی از بچه‌ها طرح‌بندی‌های نمایه را در HTML سفارشی می‌کردند و یک خط کد را اضافه می‌کردند تا آهنگ‌ها را به‌طور خودکار پخش کنند. توانایی پیوند مستقیم یک آهنگ با شخصیت شما به جنگ خونسردی بدل شد که منجر به تبلیغات رایگان غیرقابل محاسبه برای هنرمندان شد.

ایساک والتر، یکی از A&R سابق Myspace Records، می‌گوید: «شما بچه‌هایی داشتید که به صورت رایگان برای شما به تبلیغ‌نویس تبدیل شدند. “شما طرف تحریریه ای داشتید که کاری جز ترویج موسیقی صرفاً به خاطر ایجاد نوازندگان بیشتر و دیدگاه های بیشتر انجام نمی داد – و لیبل هایی داشتید که بدترین وضعیت را داشتند زیرا در بحران عدم فروش هیچ آلبومی قرار داشتند.” مای اسپیس در حال تبدیل دی‌جی‌ها به ستاره‌هایی بود که به اندازه کافی محبوب بودند تا معاملات ضبط را تضمین کنند، اما آنها هنوز مشکل چگونگی کسب درآمد از موسیقی خارج از تور را حل نمی‌کردند.

گروه دونفره الکترونیکی استرالیایی Bag Raiders بیشتر موفقیت اولیه خود را به این پلتفرم نسبت می دهند: “ما یک ریمیکس برای این گروه انجام دادیم – دوستانمان – والنتینوها، سپس ناگهان افراد کیتسونه در پاریس به ما در Myspace پیام دادند.” قرار دادن بر روی یک میکس نوار کیتسونه، که به صورت آنلاین برای دانلود رایگان در دسترس بود، بلیطی سریع برای تبلیغات گسترده مای اسپیس، رزروهای بهتر و ریمیکس های هنرمندان دیگر در مدار بود.

داستان موفقیت Bag Raiders یک امر غیرعادی نبود: آپلود آهنگ‌ها در Myspace به‌عنوان شکلی از تبلیغات رایگان، از گروه‌ها گرفته تا دی‌جی‌ها و رپرها به سرعت تبدیل به یک امر عادی شد. «می‌توانم به خاطر بیاورم که یک سال در استرالیا تور برگزار می‌کردیم و آگهی‌هایی را در مطبوعات خیابانی واقعی رزرو می‌کردم. به معنای واقعی کلمه یک سال بعد، ما تورها را فقط با گفتن آنها به دوستان مای اسپیس خود فروختیم. جولیان همیلتون از Presets می‌گوید: به سرعت تغییر کرد.

همانطور که موانع رسانه‌ای سنتی پیرامون تحریم‌ها، انتشارات مطبوعاتی و عرضه‌های بازاریابی تولید شده توسط برچسب‌ها توسط وبلاگ‌نویسان نوجوان در سراسر جهان برچیده شد، منتقدان موسیقی نیز به طور طبیعی جایگاه خود را از دست دادند. “رولینگ استون دیگر اهمیتی نداشت زیرا اکنون Pitchfork وجود دارد. البته Pitchfork جدید شده است رولینگ استونهمیلتون می گوید، اما برای مدتی آنجا هیجان انگیز و تازه به نظر می رسید، مثل اینکه دنیا واقعاً در حال تغییر است.

این لحظه کوتاه در تاریخ موسیقی امروز هرگز تکرار نشد. برای یک چیز، صدای ترد و MP3-bitrete اکنون پخش نمی‌شود، و پس از سال‌ها تکثیر محتوای دیجیتال، هیچ‌کدام به صورت رایگان نمی‌نویسند. مهمتر از آن، شاید این باشد که چرخه زندگی یک آهنگ در نسل وبلاگ خانه ها از نظر قانونی امکان پذیر نیست. “کل دلیلی که آن لحظه اتفاق افتاد و موسیقی رقص به طور کلی به سطحی که در جهان است رسید، فرهنگ ریمیکس و تفسیر مجدد است. کلیتون بلاها، یک روزنامه‌نگار که نمایندگی مشتریانی از جمله Diplo، Justice و Fool’s Gold Records را بر عهده داشت، می‌گوید: «بسیاری از آن‌ها ترکیب‌ها یا ریمیکس‌های غیررسمی خارج از محدوده قانون بود.