در این تصویر که در 27 نوامبر 2019 گرفته شده است، لوگوهای Tik Tok روی گوشی های هوشمند در مقابل لوگوی نمایش داده شده ByteDance دیده می شوند. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل |
مالک TikTok، ByteDance، شاهد رشد سالانه 70 درصدی درآمد خود بود و به حدود 58 میلیارد دلار در سال 2021 رسید، رشدی کندتر از سال قبل، زیرا چین مقررات خود را برای شرکت های بزرگ فناوری سخت تر می کند.
به گفته دو نفر از آشنایان با این موضوع، این اعداد برای گروه کوچکی از کارمندان در یک جلسه داخلی غول رسانه های اجتماعی در هفته جاری فاش شد.
رویترز گزارش داده است که در سال 2020، کل درآمد شرکت مستقر در پکن با بیش از 100 درصد رشد به 34.3 میلیارد دلار رسیده است. ByteDance بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.
شرکتهای فناوری چینی از Tencent تا Alibaba در بحبوحه سرکوب گسترده رگولاتورهای این کشور، که قوانین جدیدی را برای نحوه عملکرد و تعامل با کاربران خود وضع کردهاند، کاهش رشد را گزارش کردهاند.
طبق گزارش اخیر شرکت تحقیقات بازار Interactive Marketing Lab Zhongguancun،
ByteDance سال گذشته با 21 درصد سهم بازار، جایگاه دوم خود را در بازار تبلیغات آنلاین چین داشت.
بر اساس این گزارش، جایگاه شماره یک همچنان در اختیار غول تجارت الکترونیک گروه علی بابا (9988.HK) قرار داشت و جایگاه سوم به هولدینگ Tencent (0700.HK) به غول بازی سازی تعلق گرفت.
بر اساس این گزارش، رشد کلی فروش تبلیغات آنلاین در چین در سال 2021 از 13.8 درصد در سال گذشته به 9.3 درصد کاهش یافته است.
وب سایت خبری فناوری اطلاعات نوامبر گذشته گزارش داد که درآمد ByteDance در سال 2021 در مسیر افزایش حدود 60 درصدی به 400 میلیارد یوان (63.07 میلیارد دلار) قرار دارد.
به گزارش رویترز، ByteDance یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری خصوصی در جهان است که اخیراً در بازار ثانویه سهام خصوصی، ارزش آن را حدود 300 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.
به دنبال تلاشهای ضدتراست پکن، ByteDance اخیراً بازوی سرمایهگذاری قدرتمند خود را کاهش داده است. ادامه مطلب
در ماه نوامبر، ByteDance در بزرگترین تغییر سازمانی خود از زمانی که بنیانگذار ByteDance، Zhang Yiming در ماه می گفت از سمت مدیرعاملی کنارهگیری خواهد کرد، خود را به شش واحد تجاری سازماندهی کرد.
علاوه بر TikTok، سایر برنامههای ByteDance شامل معادل چینی Douyin، جمعآورنده اخبار Jinri Toutiao و پلتفرم پخش ویدیو Xigua است.
به گفته سنسور Tower، ردیاب اپلیکیشن، در سال 2021، کاربران تقریباً 2.3 میلیارد دلار در TikTok و نسخه iOS Douyin هزینه کردند که 77 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان میدهد.