چرا شرکت های بزرگ فناوری در مورد قانون سقط جنین تگزاس سکوت کرده اند؟


جن استارک، مدیر ارشد استراتژی شرکت در بنیاد سلامت تارا، که بخش خصوصی را در زمینه حقوق باروری درگیر می کند و به سازماندهی نامه ها کمک می کند، می گوید اکثر شرکت هایی که نامه ها را امضا کردند، برندهای فناوری و مصرف کننده متوسطی بودند که سعی در جذب مشتریان و کارگران جوان داشتند. بزرگترین شرکت های فناوری – آلفابت، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت- مادر ماندند. استارک می گوید: «به طور قابل توجهی ساکت است.

WIRED با 16 شرکت فناوری با نیروی کار قابل توجه در تگزاس در مورد قانون و تأثیر آن بر کارگران تماس گرفت. Alphabet، Amazon، Cisco، Dell، Dropbox، eBay، Indeed، Meta، Oracle، PayPal، Samsung، SpaceX و Tesla پاسخی ندادند. اینتل و مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کردند. HP Enterprise موضعی در مورد این قانون اتخاذ نکرده است، اما این شرکت گفت: “ما اعضای تیم خود را تشویق می کنیم تا صدای خود را از طریق حمایت و در صندوق های رای به گوش مردم برسانند.” این شرکت گفت که برنامه های پزشکی آن مراقبت های پزشکی خارج از ایالت از جمله سقط جنین را پوشش می دهد.

استارک می‌گوید: «ما از شرکت‌ها نمی‌خواهیم تا زمانی که زندگی شروع می‌شود، وزنه بزنند. ما به سادگی از شرکت‌ها می‌خواهیم که سقط جنین را به‌عنوان یک مسئله نیروی کار که بر رفاه کارگران و دستیابی به پتانسیل کامل افراد تأثیر می‌گذارد، درک کنند و ارتباط آن را با مسائل مربوط به برابری جنسیت و نژاد ببینند.» تارا هلث از شرکت‌ها می‌خواهد که کمک‌های مالی به سیاستمداران ضدانتخاب را متوقف کنند و مزایای آن‌ها را بررسی کنند تا تأثیر محدودیت‌های سقط جنین بر نیروی کار خود را کاهش دهند.

اگرچه اکثریت آمریکایی ها فکر می کنند سقط جنین باید قانونی باشد، اقلیت قابل توجهی برعکس آن را باور دارند. طبق تحقیقات پیو، 39 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند سقط جنین باید در بیشتر یا همه موارد غیرقانونی باشد، از جمله 37 درصد از زنان. پل آرجنتی، استاد ارتباطات شرکت دارتموث که مقاله‌ای با عنوان «چه زمانی باید شرکت شما صحبت کند»، می‌گوید: این یک گروه بزرگ شامل مشتریان، سهامداران و کارمندان است که «به خاطر گرفتن یک موقعیت، واقعاً از دست شما عصبانی می‌شوند». درباره یک موضوع اجتماعی؟»

اما همانطور که موج فعالیت های شرکتی LGBTQ نشان داد، شرکت ها گاهی اوقات صحبت می کنند، حتی زمانی که مردم را عصبانی می کند. مطالعه 2020 دانشگاه جورج واشنگتن بر روی 500 شرکت فورچون یک دلیل را پیشنهاد کرد: فشار گروه های منابع کارمند. محققان دریافتند که در نیروهای کار با تحصیلات عالی، کارمندان LGBTQ شرکت ها را متقاعد می کنند تا در مورد حقوق خود موضع گیری کنند، حتی زمانی که ممکن است برای کسب و کار پرهزینه باشد.

شلی آلپرن، مدیر مشارکت شرکتی برای شرکت سرمایه گذاری Rhia Ventures، که قطعنامه های سهامداران را در حمایت از حقوق باروری ارائه می کند، می گوید سال ها پیش، شرکت ها تمایلی به صحبت در مورد مسائل LGBTQ نداشتند. او می‌گوید: «بخشی از چیزی که آنها را وادار به دور شدن از آن تابو کرد این است که کارمندان آنها شروع به صحبت از طریق گروه‌های وابسته به LGBTQ کردند. “این تفاوت بزرگی ایجاد کرد زیرا من فکر می کنم مدیران شرکت متوجه شدند که این یک سوال انتزاعی نیست. این تأثیر واقعی بر کارمندان دارد.»

بسیج کارکنان پیرامون حقوق سقط جنین هنوز به این سطح نرسیده است. جاندرو، مشاور شهرت، می‌گوید که مشتریانش به سازماندهی محل کار درباره این موضوع اشاره نکرده‌اند. او می‌گوید: «طبق اطلاع من، و با تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ کار می‌کنم، هیچ گروهی مانند آن وجود نداشت. “من مطمئن هستم که آنها اکنون در حال شکل گیری هستند.”

دینا فیداس، مدیر عامل سازمان غیرانتفاعی برابری محیط کار LGBTQ Out and Equal می گوید: آنها هستند. فیداس در تلاش است تا درس های سازماندهی محل کار LGBTQ را در سلامت باروری به کار گیرد. او می‌گوید که کمپین‌های فشار LGBTQ دهه‌ها در حال شکل‌گیری بود و در زمانی شروع شد که این کارگران فاقد حمایت قانونی در برابر تبعیض شغلی بودند. اکنون، فیداس با تارا بهداشت و سایر سازمان‌ها همکاری می‌کند تا گروه‌های منابع کارمند زنان را تشکیل دهد و به آنها کمک کند تا از دسترسی به مراقبت‌های باروری حمایت کنند. او می‌گوید که کارمندان شروع به مطرح کردن این موضوع کرده‌اند که کارفرمایانشان باید به آن توجه کنند. «تغییر قطعاً در راه است».