مبارزه برای حقوق سقط جنین یک نبرد بر سر تاریخ است


در این ماه، جهان متوجه شد که دادگاه عالی ایالات متحده قصد دارد ضربه بزند رو در مقابل وید، پرونده 1973 حمایت از سقط جنین قانونی در آمریکا. در پیش نویس نظر اکثریتی که به پولیتیکو درز کرد، قاضی ساموئل آلیتو استدلال می کند که قلیه باید تا حدی لغو شود، زیرا قانون اساسی به سقط جنین اشاره ای نکرده است (درست است: 55 نماینده ای که آن را نوشته اند، ختم بارداری، یا هیچ روش پزشکی خاص دیگری، و همچنین، بر خلاف قلیهآلیتو مدعی است که سقط جنین از نظر تاریخی در ایالات متحده یک حق محسوب نمی شد. آلیتو می نویسد: «تا اواخر قرن بیستم، چنین حقی در قوانین آمریکا کاملاً ناشناخته بود. این دروغ است. در حالی که این نظر نهایی نیست، این واقعیت که این ادعای اساساً اشتباه حتی آن را به یک پیش نویس تبدیل کرده است، نشانه ناراحت کننده ای است که دیوان عالی به یک درس تاریخ اصلاحی نیاز دارد.

سقط جنین همیشه جرم نبود. در طول قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، سقط جنین در اوایل بارداری طبق قانون عرفی قانونی بود. وقتی سقط جنین یک جنایت بود: زنان، پزشکی و قانون در ایالات متحده، 1867-1973. در حالی که سقط جنین واقعاً برای یک دوره طولانی از تاریخ آمریکا غیرقانونی بود، این جرم انگاری تقریباً 80 سال پس از نوشتن قانون اساسی صورت گرفت. همسر یک سهامدار در دوران بازسازی احتمالاً در یافتن راهی برای دریافت سقط جنین قانونی با مشکل مواجه خواهد شد. در همین حال، معشوقه بنیانگذار پدر، می‌تواند در اوایل بارداری بدون تهدید به مجازات دولتی، یکی را دریافت کند.

وقتی سقط جنین جرم بود بورسیه ضروری برای ردیابی جنبش اجتماعی برای ممنوعیت سقط جنین و مجازات پزشکان، ماماها و بیماران است. ریگان با تکیه بر سوابق عمومی و تحقیقات بایگانی در مورد چگونگی ایجاد، اجرا و طفره رفتن قوانین سقط جنین در منطقه شیکاگولند، چگونگی تغییر نگرش ها و باورها در مورد استقلال بدن و زمان شروع زندگی را بر زنان باردار و کارکنان مراقبت های بهداشتی که تلاش می کنند به آنها کمک کند، مستند می کند. در حالی که اکثر کتاب، همانطور که از عنوان آن پیداست، بر قرنی تمرکز دارد که سقط جنین در ایالات متحده غیرقانونی شد، همچنین خلاصه‌ای کامل از آداب و رسوم و سیاست‌های مربوط به ختم قبل از ممنوعیت آن را ارائه می‌دهد. سقط جنین تنها پس از «سریع شدن» غیرقانونی بود، نقطه‌ای که زن باردار می‌توانست حرکات جنین را حس کند (تقریباً در ماه چهارم بارداری). ریگان می نویسد: نگرش قانون عرفی نسبت به بارداری و سقط جنین مبتنی بر درک بارداری و رشد انسان به عنوان یک فرآیند بود تا یک لحظه مطلق.

پس از آن، مانند اکنون، اکثریت قریب به اتفاق سقط جنین‌ها قبل از «سریع شدن» اتفاق می‌افتد، و بنابراین اکثریت قریب به اتفاق قانونی بودند، که عموماً به عنوان موضوعی برای پریود کردن یا «بازگرداندن قاعدگی» تلقی می‌شدند. همان‌طور که ریگان اشاره می‌کند، داروسازان در این مدت مرتباً داروهای سقط جنین با نام تجاری را به مشتریان خود می‌فروشند و «بازگرداندن قاعدگی» موضوعی جداکننده نبود.

در این لحظه، خواندن ریگان در مورد زندگی در دوران ممنوعیت سقط جنین می تواند بیشتر شبیه خواندن داستان های گمانه زنی باشد تا واقعیت های تاریخی، زیرا وقایع نگاری او از گذشته به طور فزاینده ای شبیه نگاهی اجمالی به آینده است. مانند وقتی سقط جنین جرم بود توضیح می‌دهد که جنبش اولیه ضد سقط جنین در آمریکا در اواسط دهه 1800 شروع به کار کرد و منجر به مجموعه‌ای از قوانین منع سقط جنین در دهه‌های 1860-1880 شد. ریگان توضیح می دهد که چگونه پزشک فعال هوراسیو آر استورر با استفاده از ایده های برتری طلبانه سفیدپوستان علیه سقط جنین مبارزه کرد و استدلال می کند که سقط جنین سفیدپوستان منجر به جایگزینی جمعیت سفیدپوست آمریکا با نژادهای دیگر می شود. ریگان می نویسد: «خصومت با مهاجران، کاتولیک ها و رنگین پوستان به این کارزار برای جرم انگاری سقط جنین دامن زد. “میهن پرستی مردانه سفیدپوست ایجاب می کرد که مادران در میان پروتستان های سفیدپوست اعمال شوند.” استورر با این استدلال بسیاری از نهادهای پزشکی را تحت تأثیر قرار داد. (تازه‌های بیگانه‌هراسی او امروزه به طرز افسرده‌ای آشنا به نظر می‌رسد – استورر در اصل یک مبلغ پیش از زمان خود برای “تئوری جایگزینی” بود که اکنون توسط راست آمریکا پذیرفته شده است.) این دوره ممنوعیت به رهبری استورر باعث توقف سقط جنین نشد. اما آنها را خطرناک تر کرد.

انجمن تاریخ آمریکا و سازمان مورخان آمریکایی در ماه سپتامبر یک گزارش کوتاه به دیوان عالی ارائه کردند که در آن این زمینه تاریخی توضیح داده شده بود. در این گزارش به ریگان در میان ده‌ها منبع دیگر اشاره شده است، زیرا او تنها محققی است که به وضوح و صریح این نکته را بیان می‌کند که سقط جنین همیشه جرم نبوده است. کتاب مورخ جیمز سی مور در سال 1978 سقط جنین در آمریکا: ریشه ها و تکامل سیاست ملی، 1800-1900 با این سطور آغاز می شود: «در سال 1800 هیچ مرجع قضایی در ایالات متحده هیچ قانونی در مورد موضوع سقط جنین وضع نکرده بود. اکثر اشکال سقط جنین غیرقانونی نبودند و آن دسته از زنان آمریکایی که مایل به سقط جنین بودند، این کار را انجام دادند.