چگونه به نظارت و گزارش ESG نزدیک شویم


ما هیجان زده هستیم که Transform 2022 را به صورت حضوری در 19 ژوئیه و تقریباً 20 تا 28 ژوئیه بازگردانیم. برای گفتگوهای روشنگر و فرصت های شبکه هیجان انگیز به رهبران هوش مصنوعی و داده بپیوندید. امروز ثبت نام کنید!


ESG – زیست‌محیطی، اجتماعی و حکمرانی – یک موضوع داغ در سال 2021 بود، و تنها در سال 2022 شروع به کار کرد. اگر هنوز توجه نکرده‌اید، زمان شروع فرا رسیده است. شرکت‌هایی که علاقه‌مند به اولویت‌بندی ESG هستند، باید کاری بیش از صحبت کردن در مورد یک بازی خوب انجام دهند. با ESG، اثبات در گزارش است. سازمان‌ها با به اشتراک گذاشتن اهداف ESG خود و پیشرفت‌های محسوس مبتنی بر داده‌ها برای رسیدن به آن‌ها، توانایی خود را در مدیریت این ریسک‌ها و سودده ماندن نشان می‌دهند.

برای شروع سال 2022، نامه لری فینک، رئیس بلک راک، به مدیران عامل را در نظر بگیرید. او نه تنها اشاره می کند که سرمایه گذاری های پایدار به 4 تریلیون دلار رسیده است، بلکه بلک راک از شرکت هایی که بخشی از غول سرمایه گذاری هستند می خواهد اهداف کوتاه، میان مدت و بلندمدت برای آنها تعیین کنند. کاهش گازهای گلخانه ای همچنین انتظار می‌رود که شرکت‌های دارای سرمایه BlackRock نیز گزارش‌هایی مطابق با گروه ویژه افشای اطلاعات مالی مرتبط با آب و هوا (TCFD) منتشر کنند. چرا به این جزئیات نیاز دارید؟ فینک نمی‌توانست واضح‌تر بگوید: «ما روی پایداری تمرکز می‌کنیم نه به این دلیل که طرفدار محیط‌زیست هستیم، بلکه به این دلیل که سرمایه‌دار و امانتدار مشتریان خود هستیم.»

ESG به عنوان معیاری برای انطباق پذیری یک شرکت

فینک آن جزئیات گزارش ESG را ابزاری ضروری برای درک توانایی شرکت برای انطباق با آینده می داند. در میان این تغییرات، او به علاقه فزاینده به حاکمیت شرکتی شرکت های دولتی در میان سهامداران اشاره می کند. به بیان ساده، او می گوید که شرکت ها یا پیشرفت خود را به سمت اهداف ESG نشان می دهند یا عقب خواهند ماند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری تنها نیستند که از سازمان‌ها می‌خواهند تا با ESG موافقت کنند. حدود 83 درصد از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند شرکت‌ها باید به طور فعال دستورالعمل‌های ESG را شکل دهند، 91 درصد از رهبران کسب‌وکار معتقدند که شرکت آنها مسئولیت دارد تا در مورد مسائل ESG عمل کند، و 86 درصد از کارمندان ترجیح می‌دهند برای مشاغلی کار کنند که به همان کارهایی که آنها انجام می‌دهند اهمیت می‌دهند. مصرف کنندگان و کارمندان در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید و اشتغال، توجه بیشتری به ارزش های شرکت – و چگونگی ظهور این ارزش ها دارند.

قبل از ESG، شرکت ها به مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) یا پایداری علاقه داشتند. اما در جایی که CSR برای بسیاری از شرکت‌ها بیشتر به یک تمرین برندسازی تبدیل شد، ESG نیازمند پاسخگویی و نتایج است. گزارش‌دهی جزء اساسی این مسئولیت‌پذیری است که نیاز به حمایت ملموس دارد. بدون گزارش معنی دار، دشوار است که به سهامداران خود نشان دهید که در مورد طرح های ESG جدی هستید. نظارت بر معیارهای ESG که بیشترین ارتباط را با شرکت شما دارد و گزارش یافته‌ها بهترین راه برای نشان دادن پیشرفت شما به سمت اهداف ESG است. یک رویکرد جامع به حاکمیت، ریسک و انطباق (GRC) می تواند این حمایت را فراهم کند. نرم‌افزار GRC شناسایی و نظارت بر نیازها، جمع‌آوری داده‌ها، اندازه‌گیری پیشرفت و کاهش ریسک‌ها را آسان‌تر می‌کند و در عین حال ارتباط متقابل بین عملکردهای ریسک را برای ساده‌سازی مدیریت ریسک برای کل سازمان شما ارائه می‌دهد.

ESG چیست؟

محیطی. این ویژگی شامل مسائل آب و هوایی، مانند آلودگی، بهره وری آب و انتشار کربن است. در سال‌های اخیر توجه قابل توجهی به آن شده است، زیرا کشورهای سراسر جهان متعهد شدند تا سال 2050 به انتشار خالص صفر برسند (بقیه متعهد شدند تا سال 2060 به این هدف برسند). صنایع در نحوه تعامل آنها با مسائل زیست محیطی متفاوت هستند، اما این نگرانی ها بر هر سازمانی تأثیر می گذارد.

اجتماعی. این ویژگی شامل مسائل مربوط به تنوع، برابری و شمول (DEI)، شیوه های تبعیض آمیز کار، آزار و اذیت، ایمنی کار و توسعه، و امنیت داده ها و حریم خصوصی است. سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به راحتی مشکلات در این زمینه ها را فراموش نمی کنند، و این امر بهبود شهرت کسب و کار را دشوار می کند.

حکومت. این ویژگی به نحوه انجام تجارت می پردازد و شامل فساد، گزارش مالی، نقض امنیت و کلاهبرداری می شود. این مسائل در بین صنایع بسیار شبیه به هم هستند و مانند ویژگی اجتماعی، یک گام اشتباه در این دسته برای مدت طولانی در شرکت باقی می ماند.

همه اینها به اصل گسترده تری از ESG یعنی مفهوم مادیت مضاعف صحبت می کنند. ریسک بیرونی مربوط به روش‌هایی است که اقدامات یک سازمان (مثلاً استفاده از آب یا شیوه‌های کار) بر جهان تأثیر می‌گذارد، در حالی که ریسک درونی به نحوه تأثیرگذاری رویدادهای جهانی (مثلاً سیل یا آتش‌سوزی‌ها) بر سازمان اشاره دارد. این اهمیت مضاعف نیاز و ارزش گزارش ESG را هدایت می کند.

گزارش ESG چگونه کار می کند؟

هنوز هیچ استاندارد مشخصی برای ESG در ایالات متحده وجود ندارد که چالشی برای مدیران ریسک است. اما یک چیز واضح است: شما نمی توانید ESG را بدون GRC انجام دهید.

چارچوب‌های مختلف برای گزارش‌گیری ESG (GRI، SASB، SDG، TCFD، UNGC) راهنمایی‌هایی را در مورد آنچه باید گزارش‌های شما را پر کند، ارائه می‌دهند، اما جزئیات نحوه مدیریت ESG را به صورت مداوم و روزمره ارائه نمی‌کنند. اینجاست که GRC وارد می‌شود. جایی که تمرکز ESG بر گزارش‌دهی و برقراری ارتباط است، نرم‌افزار GRC فرآیند جمع‌آوری داده‌ها، ارائه ارزیابی‌ها، شناسایی خطرات مرتبط با ESG و تغذیه در گزارش ESG را تسهیل می‌کند.

گزارش گام مهمی است که استراتژی ESG شما را واقعی می کند. اعلام ابتکارات و اهداف یک چیز است، اما باید با عمل به این اهداف رسید. گزارش دهی مستمر به رهبری یک شرکت قدرت می دهد تا نتایج و پیشرفت را به هیئت مدیره و سرمایه گذاران خود نشان دهد و در نهایت نتیجه را منعکس کند. شرکت‌هایی که می‌خواهند نشان دهند که در ESG چگونه عمل می‌کنند، به جایی برای شروع نیاز دارند. نرم افزار جامع GRC که شرکت شما در حال حاضر برای مدیریت ریسک استفاده می کند، می تواند سیستم های شما را به هم متصل کند، داده ها را جمع آوری کند و آنچه را که نیاز دارید ردیابی کند تا بتوانید پیشرفت ESG را به روش های معنی دار ارائه دهید. برای استفاده از آن نرم افزار، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را اندازه گیری کنید.

از چارچوب های ESG برای شناسایی معیارها استفاده کنید

شرکت‌های سهامی عام باید از CSRHub بازدید کنند، که اطلاعات ESG را از طریق رتبه‌بندی ESG درک شده و تفکیک معیارهای مؤثر بر آن امتیاز ارائه می‌کند. از آنجا، خود را با چارچوب های ESG که به بهترین وجه برای کسب و کار شما مناسب است آشنا کنید.

چارچوب های ESG چه چیزی را ارائه می دهند؟ یک زبان مشترک برای همه ذینفعان که تضمین می کند گزارش می تواند تأیید، درک و مقایسه شود. تلاش‌ها برای ایجاد استانداردهای گزارش‌دهی جهانی از طریق هیئت استانداردهای بین‌المللی پایداری (ISSB) که در اواخر سال 2021 اعلام شد، در حال انجام است، اما این هیئت هنوز عملیاتی نشده است. همانطور که سازمان ها در سفر گزارش ESG خود پیشرفت می کنند، احتمالاً از بیش از یک چارچوب برای سفارشی کردن گزارش بر اساس نیازها و انتظارات ذینفعان استفاده می کنند.

چارچوب های ESG از نظر هدف، مخاطب و کاربران احتمالی متفاوت است. به عنوان مثال، هیئت استانداردهای حسابداری پایداری (SASB)، استانداردهای خاص صنعت را در پنج “بعد پایداری” ارائه می دهد: محیط زیست، سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی، مدل کسب و کار و نوآوری، و رهبری و حکمرانی. این استانداردها یک نمای کلی از ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با پایداری ارائه می‌کنند که می‌توانند بر وضعیت مالی، عملکرد عملیاتی یا ارزش‌گذاری بازار شرکت تأثیر بگذارند. بنابراین، شرکت‌ها از SASB برای تعیین اینکه کدام عوامل ESG باید نظارت شوند و به سرمایه‌گذاران گزارش شوند، استفاده می‌کنند. رهبران کسب و کار می توانند استانداردهای SASB را بر اساس صنعت یا نام (برای شرکت های سهامی عام) جستجو کنند تا به تفکیک موضوعات افشا برای شروع فرآیند گزارش دهی دست یابند.

پس از اینکه مشخص کردید کدام استانداردهای SASB برای سازمان شما اهمیت بیشتری دارد، چارچوب ابتکار گزارش‌دهی جهانی (GRI) می‌تواند بینشی در مورد اندازه‌گیری و گزارش‌دهی در مورد آن استانداردها، از جمله داده‌های کمی خاص برای افشا به عنوان بخشی از گزارش ارائه دهد. GRI پرکاربردترین چارچوب ESG است و این سازمان با SASB همکاری کرد تا راهنمای استفاده از چارچوب ها را با هم منتشر کند.

اهدافی را تعیین کنید و در داده های خود جستجو کنید

با ESG مانند یک ممیزی داخلی یا مطابقت با مقررات رفتار کنید: آماده ارائه شواهد باشید. در حالی که GRI دستورالعمل‌هایی را برای نحوه اندازه‌گیری و گزارش اطلاعات در دسته‌هایی که توسط چارچوب SASB ارائه شده است، ارائه می‌کند، برای تبدیل این توصیه‌ها به گزارش‌هایی که وضعیت سازمان شما را منعکس می‌کند، باید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید – و تلاش کل تیمتان. .

در نرم افزار GRC که از قبل استفاده می کنید، به استراتژی شرکت در مورد ESG و اهداف استراتژیک برای سال نگاه کنید. ابتکاراتی را که قبلاً در حال انجام است و با استانداردهای مشخص شده در چارچوب های ESG ترجیحی شما مرتبط است، شناسایی کنید. در حال حاضر چه نوع سیاست‌هایی دارید؟ چگونه آن سیاست ها را اجرا می کنید؟ چگونه ابتکاراتی را که در دست دارید دنبال می کنید؟ قبلاً چه چیزی را اندازه گیری می کنید؟ اینها سوالاتی هستند که باید هنگام جمع آوری داده های خود بپرسید.

به یاد داشته باشید که ESG درباره شرکت توسعه یافته شما است. این به تمام راه‌ها به فروشندگان و روابط شما می‌رسد که کسب و کار شما را حفظ می‌کند. اقدامات فروشندگان زنجیره تامین شما می تواند بر جایگاه ESG سازمان شما تأثیر بگذارد. بنابراین شما باید بدانید که آنها کجا هستند. به عنوان مثال، اگر موادی را از شرکتی تهیه می کنید که سطح آلودگی بالای آب ایجاد می کند، باید در نظر بگیرید که چگونه آن را کاهش دهید.

در نهایت، با استفاده از راهنمایی های چارچوب های ESG، داده های عمومی CSR و گزارش های ESG از رقبا، اهداف خود را در هر منطقه تعیین کنید. این داده ها می توانند به عنوان معیاری برای ارزیابی اهداف و شیوه های ESG عمل کنند. شرکت‌هایی که نرم‌افزار انطباق را ارائه می‌کنند، در تلاش هستند تا راه‌حل‌هایی برای چالش‌های گزارش‌دهی ارائه دهند – از جمله ترکیب چنین معیارهایی – زیرا فرآیند گزارش‌دهی برای بسیاری از شرکت‌ها یک نقطه دردناک است.

اکنون سفر گزارش ESG خود را شروع کنید

گزارش ESG به عنوان آینه ای عمل می کند که واقعیت سازمان شما را منعکس می کند. هر گونه گسست بین آنچه سازمان شما می گوید به آن اهمیت می دهید و آنچه واقعا انجام می دهید را آشکار می کند. اما فقط این نیست. تأثیر مالی واقعی است و شرکت‌ها بر اساس تأثیر ESG شرکت‌ها تصمیمات سرمایه‌گذاری می‌گیرند. تنظیم کننده ها نیز بر دستورالعمل های ESG تمرکز دارند. کارمندان و مصرف کنندگان بالقوه نیز در این لیست هستند. آنها به دنبال این هستند که ببینند آیا یک شرکت قبل از اینکه متعهد به کار برای یک سازمان یا خرج کردن پول در آنجا شود، بر اساس ارزش هایی که اظهار می کند عمل می کند یا خیر.

با وجود چیزهای زیاد برای به دست آوردن و از دست دادن بیش از حد، زمان جدی گرفتن در مورد گزارش ESG اکنون فرا رسیده است.

مت کانکل مدیرعامل LogicGate است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده ها را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان مشارکت دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید