نمایندگی ماشین در حال کوچک شدن باور نکردنی


افراد کمی دوست دارند نمایندگی های خودرو آنها استرس زا و پراکنده هستند و به سختی می توان این احساس را از بین برد کسی در حال گرفتن یک معامله خام است. اما از آنجایی که صنعت خودرو به طور فزاینده ای به سمت برق می رود و آنلاین می شود، شرکت هایی مانند هوندا در حال تجدید نظر در همه جنبه های فرآیند خرید هستند – از جمله فضاهایی که در آن اتفاق می افتد.

هوندا امروز اعلام کرد که در حال عرضه یک طرح نمایندگی جدید است، طرحی که مساحت کمتری را اشغال می کند و ماژولار و انعطاف پذیر است. به عنوان مثال، آنچه زمانی فضای نمایشگاه بود، می تواند به دفتر کار برای کارمندان تبدیل شود. این شرکت همچنین دارای شارژرهای خودروهای الکتریکی خواهد بود، زیرا شرکت قصد دارد تا سال 2030 نیم میلیون خودروی برقی را در ایالات متحده بفروشد. مامادو دیالو، معاون فروش خودرو در این شرکت، “نمایندگان ما به دنبال راه هایی برای مدرن کردن و دیجیتالی کردن تجارت خود هستند.” هوندای آمریکایی هفته گذشته به خبرنگاران گفت. او می‌گوید تجربیات اخیر به خودروساز آموخته است که فروش خودرو «به فضای زیادی نیاز ندارد». و آنها تنها کسانی نیستند که به دنبال ریختن متراژ مربع هستند.

مانند بسیاری از تحولات اخیر، این تغییر تا حدی بازتابی از همه گیری است. خودروسازان با کمبود تراشه های نیمه هادی دست و پنجه نرم کرده اند، مشکلی جدی برای وسایل نقلیه ای که برای کار به صدها و گاهی بیش از هزار مورد نیاز دارند. تنگنای زنجیره تامین به این معنی است که فروشندگان خودروهای جدید وسایل نقلیه کمتری را برای نشان دادن به مشتریان در اختیار دارند. در همین حال، با الهام از نسل جدیدی از شرکت‌های فروش مستقیم برقی، مانند تسلا و ریویان، خودروسازان بزرگ شروع به آزمایش کردند که به مشتریان اجازه رزرو و حتی خرید آنلاین خودروهایشان را بدهند. فورد اولین فروش خود را برای خودروی اسپرت برقی خود، موستانگ Mach-E، در اینترنت انجام داد و برای پیکاپ برقی خود رزرو آنلاین انجام داد. ولوو سال گذشته اعلام کرد که خودروهای برقی آن – که به گفته این خودروساز تا سال 2030 100 درصد فروش را به خود اختصاص خواهند داد – به طور انحصاری به صورت آنلاین به فروش خواهند رسید.

این امر می تواند خرید خودرو را راحت تر کند، اما باعث می شود فروش آنها نیز راحت تر ساخت خودرو برای انجام سفارش‌های آنلاین مشتریان، حدس و گمان‌ها را از تولید خودرو خارج می‌کند، به این معنی که تعداد کمتری از مدل‌های غیرمنتظره‌ای که به طور غیرمنتظره‌ای محبوب نیستند، در طبقات نمایشگاه فرو می‌روند – و در نهایت با تخفیف به فروش می‌رسند. جیم فارلی، مدیرعامل فورد، تابستان گذشته به سرمایه‌گذاران گفت: «ما آموخته‌ایم که، بله، کار با وسایل نقلیه کمتر در تعداد زیادی نه تنها امکان‌پذیر است، بلکه برای مشتریان، فروشندگان و فورد بهتر است. “اما ما همچنین در حال افزایش قابل توجهی در تعداد مشتریانی هستیم که وسایل نقلیه خود را به صورت آنلاین پیکربندی و سفارش می دهند، بنابراین دید بهتری نسبت به تقاضای واقعی داریم.”

این تعدیل دوران همه گیر همیشه به نفع خریداران خودرو عمل نکرده است. فروشندگان گزارش می دهند که ترکیبی از بازار فشرده خودرو و موجودی محدود به این معنی است که آنها می توانند تخفیف های کمتری را به مشتریانی ارائه دهند که امیدوارند خریدهای جدید خود را از بین ببرند. خریداران بیشتر پرداخت می کنند و فروشندگان سود بیشتری در هر فروش به دست می آورند. اما کارشناسان صنعت در مورد اینکه آیا این شرایط فراتر از وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و مبارزات زنجیره تامین مربوطه دوام خواهد آورد یا خیر، اختلاف نظر دارند.

با این حال، دوران ردیف ها و ردیف های ساخت و مدل ها و رنگ ها ممکن است برای همیشه به پایان رسیده باشد. مایک اندرسون، رئیس گروه Rikess، یک شرکت مشاوره خودرو، می‌گوید: «نیازی ندارد که نمایندگی تاج محل در بزرگراه باشد. نمایندگی‌هایی که اندرسون توصیه می‌کند شروع به آوردن وسایل نقلیه به مشتریان بالقوه برای تست درایو کرده‌اند و پس از بستن معامله به خانه‌ها یا دفاترشان برمی‌گردند. خودروسازانی مانند تسلا، فورد، مرسدس بنز و بی‌ام‌و نیز در حال آزمایش سرویس‌دهی تلفن همراه یا سفر تکنسین‌ها به وسایل نقلیه مشتریان هستند. اندرسون می‌گوید در برخی مکان‌ها، «بسیاری از مهمانان اصلاً نمایندگی را نمی‌بینند».

ممکن است سال ها یا حتی دهه ها طول بکشد تا نمایندگی ها از نظر فیزیکی تغییر کنند، زیرا بازسازی یک ساختمان به زمان و هزینه نیاز دارد. دیالو، مدیر اجرایی هوندا، می‌گوید طراحی جدید نمایندگی‌های خودروسازان «برنامه‌ای نیست که ما نمایندگی‌ها را مجبور به اتخاذ آن کنیم»، بلکه مسیری است که هوندا می‌خواهد نمایندگی‌هایش در حین نوسازی و به‌روزرسانی از آن پیروی کنند. برایان کلی، معاون عملیات شبکه فولکس واگن آمریکا می گوید که این خودروساز در حال بررسی تطبیق های مشابه است. ما می دانیم که افزایش پذیرش EV، ترجیح فزاینده مصرف کنندگان برای خرید وسایل نقلیه از طریق راه حل های خرده فروشی دیجیتال، و گسترش خدمات تلفن همراه و تحویل وسیله نقلیه – در میان انبوهی از تغییرات در سراسر صنعت – تاثیری رو به جلو بر اندازه و چیدمان معمولی سنتی خواهد داشت. تسهیلات نمایندگی،” او در بیانیه ای گفت.