ما هیجان زده هستیم که Transform 2022 را به صورت حضوری در 19 ژوئیه و تقریباً 20 تا 28 ژوئیه بازگردانیم. برای گفتگوهای روشنگر و فرصت های شبکه هیجان انگیز به رهبران هوش مصنوعی و داده بپیوندید. امروز ثبت نام کنید!
برای بسیاری از کسبوکارها، پذیرش سریع سرویسهای ابری، عملیات آنها را به روشهای قابل توجهی تغییر میدهد. این روند با آنچه من «پشتکار دیجیتال» می نامم همسو است – این باور که توانایی یک سازمان برای استقامت و انعطاف پذیر ماندن در میان عدم قطعیت مبتنی بر سرمایه گذاری های آن در فناوری های دیجیتال است. این تمرکز فزاینده بر روی فناوری تاکید میکند که انتخاب یک ارائهدهنده خدمات ابری که تبدیل به یک شریک واقعی برای حمایت از تحول سازمان شما شود، چقدر ضروری است.
در یک نظرسنجی اخیر از Fortune 500+ تصمیم گیرندگان تجاری و فناوری اطلاعات با تمرکز بر ارزش تجاری واقعی فناوری های ابری، 9 نفر از 10 پاسخ دهندگان گفتند که احتمالاً در یکی دو سال آینده تغییراتی در محیط ابری خود ایجاد می کنند.
این نشانه واضحی است که نشان می دهد سازمان ها همچنان بر ارزش ابر به عنوان بزرگترین توانمندکننده کسب و کار خود تمرکز می کنند و بر روی ایجاد تغییرات لازم برای بهینه سازی و مصونیت از آینده برای آینده تمرکز دارند.
پشتیبانی شده توسط ابر: متاورژن
یک مثال خوب از آنچه که در ادامه میآید: متاورس – یک دنیای دیجیتال همیشه روشن که به جنبههایی از دنیای فیزیکی متصل میشود تا تجربههای مشترک را بدون توجه به مکان، توسط ابر فراهم کند. در میلیونها خانواده، مردم از متاورس استفاده میکنند تا تجربه بازی خود را افزایش دهند و با هم ارتباط برقرار کنند و با هم کاوش کنند.
حتی پتانسیل بیشتری در متاورز سازمانی وجود دارد که میتواند به سازمانهای تجاری کمک کند تا با ایجاد یک محل کار فراگیرتر، با چالشهای ترکیبی امروزی مقابله کنند. اگرچه هنوز نوپا است، اما تجربیات متاورس سازمانی در حال حاضر وجود دارد. من متاورس را دیدهام که برای ایجاد یک کپی مجازی از دفاتر فیزیکی استفاده میشود و به کارمندانی که در سطح جهانی توزیع شدهاند اجازه میدهد به گونهای که از لحاظ فیزیکی با هم هستند، حتی زمانی که نیستند، ارتباط برقرار کنند.
برخی از شرکتهای تولیدی از فناوریهایی مانند دوقلوهای دیجیتال – یک کپی مجازی از یک فضای فیزیکی یا چیز – استفاده میکنند تا از یک متاور صنعتی برای ایجاد زنجیرههای تامین کارآمدتر و پایدارتر استفاده کنند.
انتخاب یک ارائه دهنده خدمات ابری
سازمانهایی که قصد دارند محیطهای ابری خود را اصلاح کنند، باید به دقت فکر کنند که چگونه تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر آنها را برای پذیرش فرصتهای آینده آماده میکند. این رویکرد آیندهنگر به یک ارائهدهنده خدمات ابری نیاز دارد که:
- اولویت بندی می کند شما اهداف تجاری،
- هم نوآوری می کند با شما برای اطمینان از موفقیت شما، و
- فناوری را برای خدمت فراهم می کند شما نتایج کسب و کار به جای خود.
دیجیتالی کردن فرآیندهای کسب و کار که تأثیر بیشتری را در خط بالا و پایین شما ایجاد می کند بسیار مهم است. حداقل، ارائهدهنده ابر باید بتواند یکپارچگی، قابلیت اطمینان، مقیاسپذیری، امنیت و یک رویکرد عملگرایانه و انعطافپذیر را برای محیطهای ترکیبی و چند ابری ارائه دهد. اما موارد بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفت زیرا مشاغل با فشار فزاینده ای برای پیشرفت و رهبری در محیط رقابتی امروزی روبرو هستند.
در اینجا سه عاملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک ارائه دهنده ابر اصلی ارزیابی کنید که به موفقیت امروز کسب و کار شما کمک می کند و آینده برای آنچه هنوز در راه است.
1. آیا پیشنهادی جامع بدون برنامه های غیر ضروری وجود دارد؟
ارائه دهنده ابر مناسب باید به ساده سازی سفر شرکت شما در هر مرحله و در کل سازمان شما کمک کند.
ارزش ابر در توانایی آن برای اعمال مجموعه ای جامع از خدمات است که به طور یکپارچه با ردپای فناوری فعلی شما یکپارچه می شود و به شرکت شما کمک می کند تا اهداف خود را حتی در صورت تکامل آنها به انجام برساند. این شامل دادن ابزارهایی به کارمندان برای ارتباط، همکاری و یادگیری است. و همچنین خودکار کردن وظایف خاص برای کارایی و ایجاد محیطی برای توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های کاربردی ابری.
با ارائه بهرهوری، دادهها، تجزیه و تحلیل و سایر ابزارهای اتوماسیون و تجسم، کارکنان شما میتوانند بهتر متمرکز شوند و به بینشهایی برای بهبود عملکرد تجاری دسترسی داشته باشند. از آنجایی که کمبود نیروی کار و مهارت همچنان یک چالش است، اهمیت تجربیات ساده کارمندان و مسیرهای مهاجرت آسان را نمی توان نادیده گرفت.
با این حال، لازم نیست همه بارهای کاری به فضای ابری منتقل شوند، و اغلب برنامه هایی وجود دارند که می توانند بازنشسته شوند یا در محل نگهداری شوند.
بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که یک ارائه دهنده ابر این الزامات را برآورده می کند؟ این سوالات را از خود بپرسید:
- کدام مؤلفههای سبد برنامههای کاربردی سازمان من واقعاً باید به جای انتقال به فضای ابری حذف شوند؟
- چگونه یک ارائه دهنده می تواند در مورد منسوخ شدن محصول کمک کند؟
- سازمان من در مورد برنامه های کاربردی مشترک یا بومی ابری چگونه فکر می کند؟
- آیا باید قابلیتهای کمکد یا بدون کد را جایگزین اپلیکیشنهای قدیمی در نظر بگیریم؟
2. آیا به امنیت ارائه دهنده و حفاظت از داده ها اطمینان کامل دارید؟
یک شریک واقعی ابری باید به ایمن سازی داده های شما کمک کند و تضمین کند که از آن داده ها برای منافع خود استفاده نخواهد کرد.
امنیت و چابکی ملاحظات اصلی باقی می مانند زیرا سازمان شما برای پذیرش موج بعدی فناوری های ابری، از جمله متاورس سازمانی آماده می شود. ما در عصری زندگی میکنیم که دادهها مزیت رقابتی یک سازمان است، و پیدا کردن یک ارائهدهنده ابری را که میتواند به شما در متمرکز کردن، درک و استفاده از دادههایتان کمک کند، در حالی که نیازهای امنیتی و انطباق خاصی را برآورده میکند، اهمیت بیشتری پیدا میکند. با انجام این کار، برای کشف بینش با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مجهزتر خواهید شد.
برای تعیین رویکرد امنیت و حفظ حریم خصوصی داده ها که به بهترین وجه به سازمان شما کمک می کند، سؤالات زیر را از خود بپرسید:
- استراتژی سایبری سازمان من چیست و چگونه امنیت را به عنوان پایه و اساس استراتژی دیجیتال خود متمرکز می کنیم؟
- آیا سازمان من می داند که ارائه دهندگان ابر بالقوه چگونه داده های ما را مدیریت خواهند کرد؟
- آیا دادهها در انحصار سازمان من باقی خواهند ماند یا ارائهدهنده ابر به آن دسترسی خواهد داشت؟
3. آیا شراکت ما در آن موفقیت یک هدف مشترک است؟
ارائهدهنده ابر شما باید کسبوکار شما را درک کند و به نوآوری، توسعه و مهندسی مشترک کمک کند تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.
همانطور که ابر به رشد خود ادامه می دهد، روش های استفاده سازمان ها از آن پیچیده تر می شود. بسیاری از کسبوکارها – شاید حتی شما – به ارائهدهندگان ابری برای کمک به تغییر فرآیندهای کسبوکار و کشف جریانهای درآمد جدید سریعتر از آنچه خودشان میتوانند، متکی هستند. شراکت با ارائهدهنده ابری که مایل است و میتواند منابع خود را برای کمک به موفقیت کسبوکارتان اختصاص دهد، به شما کمک میکند سریعتر از آنچه به تنهایی میتوانید به خط پایان برسید.
ارائه دهنده ابر مناسب باید موفقیت خود را بر اساس آن اندازه گیری کند شما موفقیت افراد آن باید برای شکل دادن، پیاده سازی و تنظیم خدمات ابری شما برای کمک به دستیابی به نتایج دلخواه تجاری شما، مایل باشند دست خود را کثیف کنند. همچنین باید به ارائهدهندهای که قدرت یک اکوسیستم شریک جهانی را برای طراحی اپلیکیشنها، پر کردن شکافها و اطمینان از یک تحول روان به ارمغان میآورد، امتیاز جایزه بدهید.
چه مدلی از مشارکت برای کسب و کار شما مناسب است؟ سوالات زیر را از خود بپرسید:
- موفقیت امروز، سال آینده و 10 سال آینده برای کسب و کار من چگونه است؟
- آیا ارائهدهنده ابر من مدل اثبات شدهای برای تخصیص منابع همنوآوری و توسعه مشترک به کسبوکارم در درازمدت دارد تا به موفقیت من کمک کند؟
- آیا هیچ یک از ارائه دهندگان ابری که من در نظر دارم دارای حوزه های تجاری هستند که به طور مستقیم با سازمان من رقابت می کنند؟
- این رقابت چگونه ممکن است بر مشارکت کلی بین سازمان من و ارائه دهنده ابر تأثیر بگذارد؟
در دنیای امروز، فناوریهای دیجیتال پایه و اساس موفقیت هر سازمانی شدهاند. در حالی که هیچ کسبوکاری نمیتواند 100% انعطافپذیر باشد، آنچه در دو سال گذشته آموختهایم این است که آنهایی که در ساختن پایه فناوری دیجیتال سرمایهگذاری کردهاند، بسیار انعطافپذیرتر از دیگران هستند. تفاوت بین رهبری یک صنعت یا عقب ماندن می تواند به انتخاب هایی که امروز انجام می شود در مورد اینکه کدام ارائه دهنده ابر را به عنوان شریک اصلی خود انتخاب می کنید، باز می گردد.
جادسون آلتوف معاون اجرایی و مدیر ارشد تجاری مایکروسافت است.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده ها را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان مشارکت دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید