پلتفرم ابری Oorbit با شرکت متاورز موسیقی Pixelynx شریک است


علاقه مند به یادگیری آینده صنعت بازی هستید؟ به مدیران بازی بپیوندید تا در اکتبر امسال در GamesBeat Summit Next درباره بخش‌های نوظهور صنعت صحبت کنیم. بیشتر بدانید.


Pixelynx روی پلتفرم ابری تعاملی Oorbit سرمایه‌گذاری کرده و با آن شریک شده است تا یک متاورس استریم مبتنی بر ابر برای طرفداران موسیقی و سرگرمی ایجاد کند.

این دو شرکت برای ایجاد تجربیات متاورس با کیفیت بالا با استفاده از یک مرورگر شریک شده‌اند. Oorbit فناوری استریم ابری را ارائه می‌کند و کار معمول آن این است که بازیکنان را قادر می‌سازد تا بازی‌ها، رویدادها، رسانه‌های تعاملی، بازارها و موارد دیگر را از طریق مرورگرها از بهترین شرکای محتوایی با کیفیت بالا تجربه کنند. Oorbit اکنون میزبان بیش از 500 بازی است.

هدف این مشارکت ایجاد تجربیات تعاملی جدید است که در دستگاه های متصل قابل دسترسی است. و در این دنیای جدید، شرکت هایی مانند Oorbit خدمات متاورس ارائه خواهند کرد، نه خدمات وب.

Ash Koosha، مدیرعامل و بنیانگذار Oorbit در مصاحبه ای با GamesBeat گفت: Oorbit نوع جدیدی از پلتفرم تعاملی مبتنی بر ابر با بازی های با کیفیت بالا و جهان های مجازی قابل اجرا است.

Oorbit به Pixelynx کمک می کند تا یک متاورز موسیقی بسازد.

Ash Koosha در مصاحبه‌ای گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم بر تغییر و تبدیل مدل‌های کنونی در وب به چیزی است که مردم به طور گسترده آن را متاورس می‌نامند.» من فکر می کنم فضایی برای یک وب جدید وجود دارد. و فناوری که ما ساختیم اکنون برای این کار مناسب است.”

تاکنون، این شرکت از فناوری استریم ابری خود برای ارائه سرگرمی هایی مانند بازی در وب استفاده می کرده است.

اش کوشا گفت: «و به نظر می رسد زمان اجرای چیز دیگری در وب فرا رسیده است، زیرا اینترنت بسیار بهتر و رایانه ها بسیار بهتر است. ما متاورژن را به عنوان وب بعدی می بینیم، به عنوان مکانی برای رفتن مردم شبیه به وب، [but the metaverse] در حال حاضر فاقد زیرساخت های بومی و برنامه های کاربردی و پروتکل ها و استانداردهای بومی است.

طرفداران می‌توانند با تجربیات موسیقی تعاملی هنرمندان پیشرو که در پلتفرم متاورس موسیقی Pixelynx ایجاد شده‌اند، درگیر شوند.

Ash Koosha گفت: “در Oorbit ما تلاش می کنیم تا بهترین شرکت ها را با مهارت ها و جوامع برتر در ساخت و ساز شناسایی کنیم تا با پلتفرم خود جفت شویم.” ما در مورد افرادی که با آنها کار می کنیم بسیار دقیق هستیم و Pixelynx در حال کار بر روی برخی از هیجان انگیزترین و پیشگامانه ترین مجموعه های تجربیات هم برای نوازندگان و هم برای مصرف کنندگان است. ما هیجان زده هستیم که ببینیم آنها در Oorbit چه کاری انجام می دهند.”

Oorbit می خواهد روش های قدیمی وب را مختل کند.

Pixelynx با یک شبکه جهانی از هنرمندان، برچسب‌ها، دارندگان IP و مارک‌ها شراکت را تضمین کرده است. این شرکت توسط رویاپردازان و فن‌آوران نمادین موسیقی، جوئل زیمرمن با نام مستعار Deadmau5 و Richie Hawtin به همراه تعدادی از پیشکسوتان موسیقی و بازی از Activision، EA Sports و Microsoft تأسیس شد.

“در آزمایش پلت فرم Oorbit ما بلافاصله تحت تاثیر رویکرد آنها به بازی های ابری قرار گرفتیم. تیم Oorbit دیدگاه ما را برای راه‌اندازی قالب‌های جدید به اشتراک می‌گذارد که طرفداران می‌توانند در هر جایی بدون نیاز به دستگاه‌های پیشرفته به آن دسترسی داشته باشند. ایندر Phull، مدیرعامل Pixelynx در بیانیه‌ای گفت: این مشارکت به هنرمندان کمک می‌کند تا بوم جدیدی را ارائه کنند که در آن می‌توانند تجربیات با کیفیت سه‌گانه A را با استفاده از پلتفرم Pixelynx طراحی کرده و با استفاده از فناوری پخش ابری Oorbit در وب توزیع کنند.

Pixelynx همچنین در آخرین دور جمع‌آوری سرمایه از Oorbit سرمایه‌گذاری کرد که شامل حامیان برجسته دیگری از جمله Mark Cuban، HOF capital، Shima Capital، LD Capital، Visary Capital، Betaworks Ventures، Giphy’s Alex Chung و مدیر عامل سابق Square Enix، Mike Fischer می‌شود.

پویا کوشا، مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار Oorbit گفت: “از طریق تجربه Pixelynx در جهان های در حال توسعه و مشارکت ما، ما فرمت های محتوای جدید، تحویل و مقیاس بندی را آزمایش خواهیم کرد و در عین حال تجربه کاربر را در مرکز تمرکز خود قرار خواهیم داد.” قالب تجربه بومی ابری که می تواند برای همه سازندگان دیجیتال جدید و جوامع در هر اندازه ای پاسخگو باشد.

Ash Koosha گفت که Oorbit اساساً سرورهای میزبانی برای متاورس ساخته است و از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) در دیتاسنترها استفاده می کند تا گرافیک بلادرنگ را برای بازی ها و دنیای مجازی بر روی پلت فرمی ارزان تر از سایر پلتفرم های ابری ارائه دهد. این شرکت همچنین فناوری مشتری را ساخته است.

Ash Koosha گفت: «ما توانستیم اساساً مرورگر را برای متاورس بسازیم، و وقتی می گوییم مرورگر، تقریباً مانند یک منو به تمام دنیاها و مقصدهای متاورس است، اما همچنین یک مرورگر است. و دلیل اینکه ما آن را مرورگر می نامیم این است که مرورگرهای فعلی که مرورگرهای وب هستند برای متاورس کافی نیستند و نباید باشند. متاورس به مرورگر منحصربه‌فرد و بومی خود نیاز دارد که پروتکل‌ها و محاسبات و APIهای طراحی شده برای متاورس را اجرا کند.

در یک دمو، Ash Koosha مرورگر در حال اجرا در Google Chrome را به من نشان داد. این میزبان بازی های مختلفی بود که توسط توسعه دهندگانی که Oorbit با آنها کار می کند ساخته شده است. این یک مرورگر مستقل برای متاورس ساخته است.

Oorbit در حال ساخت یک مرورگر برای متاورس است.

اش کوشا گفت: “کامپیوتر باید تمرکز خود را از مدل های قدیمی به مدل های جدید تغییر دهد.” بنابراین ما اینجا هستیم. ما پلی هستیم که برای اولین بار، محاسبات قدیمی باید در آن تغییر کاربری داده شود. و مزارع سرور در سراسر جهان باید برای متاورس تغییر کاربری دهند. و بسیاری از شرکت ها ظهور خواهند کرد که موازی با ما خواهند بود که این کار را انجام می دهیم. اما فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که این چالش را بپذیریم که در مورد محاسبات و تراشه‌ها کمبود وجود دارد.»

Pixelynx یک سرمایه گذاری جدید بازی است که در لندن و لس آنجلس مستقر است. این در حال ساخت یک متاورس موسیقی است که راه ارتباط هنرمندان و تعامل با طرفداران خود را از طریق تجربیات بازی تغییر خواهد داد. اولین بازی موبایل آن، Elynxir، اواخر امسال منتشر خواهد شد.

Oorbit گفت که در حال ایجاد زیرساخت برای متاورس و اکوسیستم آن است و آینده سرگرمی های دیجیتال را برای همه قابل دسترس می کند. فناوری انحصاری دری را به روی جهان‌های تعاملی بی‌حدود و با کیفیتی باز می‌کند که در آن افراد می‌توانند بدون بارگیری یا هزینه‌های سخت‌افزاری اضافی، بین تجربیات پخش جریانی با هویت دیجیتال منحصربه‌فرد خود حرکت کنند.

وب 3؟

مدار
Oorbit از Pixelynx و دیگران بودجه جذب کرده است.

با استفاده از پلتفرم ابری Oorbit، شرکت‌ها می‌توانند آیتم‌های دیجیتالی قابل همکاری ایجاد کنند که در دنیای بازی یا سرگرمی مختلف کار می‌کنند. یک تکه لباس طراحی شده توسط یک خانه مد می تواند در یک بازی با شخصیت هایی کار کند که می توانند آیتم ها را بپوشند.

Ash Koosha گفت: “شما می توانید دارایی را، به عنوان مثال، که توسط هر شرکت مد یا پوشاک ساخته شده است، بگیرید و آن را به بازی های مختلف یا فضایی بر اساس نوعی استودیو مد در لس آنجلس ببرید.”

Oorbit خودش محتوا تولید نمی کند. بلکه ابزارهای میزبانی و مرورگر را برای مصرف کنندگان می سازد.

آش کوشا معتقد است که اقتصاد متاورس با اقتصاد وب متفاوت خواهد بود، زیرا فناوری‌های غیرمتمرکز شرکت‌های بزرگ فناوری را که عوارضی برای برنامه‌های Web2 تعیین کرده‌اند دور می‌زند. آش کوشا گفت که توزیع ممکن است، به عنوان مثال، در تلویزیون های هوشمند اتفاق بیفتد، و آن تلویزیون ها باید به یک مرورگر متاورس مجهز شوند.

ما فکر می کنیم که این بخش بزرگی از نحوه توزیع ما خواهد بود. و در آینده یک مرورگر متاورس بومی برای همه تلویزیون ها خواهد بود. همچنین، ما به شدت با شرکت‌های شبکه در ایالات متحده کار می‌کنیم تا محاسبات را در سطح سخت‌افزاری به لبه نزدیک‌تر کنیم، جایی که Wi-Fi در واقع بسیار نزدیک به متاورس است.»

این مرورگر همچنین توانایی برش توکن های غیر قابل تعویض را در صورت نیاز خواهد داشت.

اش کوشا گفت: “ما تجربه میزبانی و مرور را برای مصرف کننده فراهم می کنیم.” رقابت درازمدت اینجا اپل و گوگل است. چیزی که آنها توانسته اند قفل کنند مدل App Store است که ما آن را تغییر خواهیم داد. درآمدزایی ما کاملا متفاوت است. و به نفع همه طرف است. آش کوشا گفت و بدیهی است که بر اساس انحصار سخت افزار ساخته نشده است. “این یک رویکرد متفاوت برای همه توسعه دهندگان و همه مصرف کنندگان است.”

عقیده GamesBeat هنگامی که پوشش صنعت بازی “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود” است. این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت.