IKEA تجربه طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی را راه اندازی کرد (بدون کوفته سوئدی)


ما هیجان زده هستیم که Transform 2022 را به صورت حضوری در 19 ژوئیه و تقریباً 20 تا 28 ژوئیه بازگردانیم. برای گفتگوهای روشنگر و فرصت های شبکه هیجان انگیز به رهبران هوش مصنوعی و داده بپیوندید. امروز ثبت نام کنید!


برای IKEA، جدیدترین تحول دیجیتال، همه چیز در مورد طراحی خانه مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است – منهای کوفته‌های سوئدی معروف خرده‌فروشی مبلمان و دکور.

امروز، IKEA Kreativ را راه‌اندازی کرد، یک تجربه طراحی با هدف ایجاد پل ارتباطی بین تجارت الکترونیک و سفرهای مشتری در فروشگاه، که توسط آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در محاسبات فضایی، یادگیری ماشینی و فناوری‌های واقعیت ترکیبی سه بعدی پشتیبانی می‌شود. فناوری اصلی IKEA Kreativ که درون برنامه و آنلاین در دسترس است، توسط Geomagical Labs، یک شرکت خرده‌فروشی IKEA، که گروه Ingka (شرکت هلدینگ کنترل 367 فروشگاه از 422 فروشگاه IKEA) آن را در آوریل 2020 خریداری کرد، توسعه داده شد.

IKEA Kreativ گام بعدی در سفر طولانی IKEA به سمت تحول دیجیتال است. به گفته این شرکت، این اولین تجربه طراحی سلف سرویس با واقعیت ترکیبی کاملاً برجسته در صنعت خرده فروشی خانگی برای طراحی واقعی و دقیق فضاهای واقعی است که عمیقاً در سفر خرید دیجیتال ادغام شده است. کاربر می تواند از تصاویر الهام گرفته شده از IKEA از نمایشگاه دیجیتال یا تصاویر ثبت شده خود برای قرار دادن مبلمان و اثاثیه، آزمایش گزینه ها و موارد دیگر استفاده کند.

فیل گیندی، رئیس محصولات آزمایشگاه ژئومجیکال، گفت: «فناوری سه بعدی و هوش مصنوعی توسعه یافته توسط آزمایشگاه‌های ژئومجیکال برای نشان دادن منحصر به فرد بودن IKEA به صورت دیجیتالی استفاده خواهد شد. “این لحظه حیاتی در سفر تحول IKEA است زیرا ما به توسعه و نوآوری ادامه می دهیم تا مشتری و نیازهای آنها را در جایی که هستند برآورده کنیم.”

چگونه IKEA Kreativ کاوش مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد

به گفته گیندی، طراحی خانه می تواند سخت باشد، زیرا مردم اغلب بدون زمینه و با تکیه بر تخیل خود خرید می کنند. او گفت: «در واقع، 87 درصد از مشتریان ما می‌گویند که می‌خواهند نسبت به خانه خود احساس خوبی داشته باشند، اما تنها نیمی از آنها می‌دانند چگونه این کار را انجام دهند.

IKEA Kreativ عکس‌های اتاق را به اتاق‌های بازی دیجیتالی تعاملی و تاثیرگذار تبدیل می‌کند که هر کسی می‌تواند از آن برای کشف ایده‌های طراحی استفاده کند. مشتریان می توانند با درک دقیق صحنه عکاسی شده با جزئیات زیاد – از جمله هندسه سه بعدی صحنه، اشیاء موجود در صحنه، نورپردازی در صحنه، و مواد موجود در صحنه – تصاویر اتاق را به صورت تعاملی طراحی کنند و به آنها امکان اضافه کردن مبلمان و مبلمان را بدهد. دکور دیوار و حذف مبلمان موجود به صورت دیجیتالی.»

او گفت که فناوری اصلی سفارشی و اختصاصی است. هر زمان که ممکن بود، استانداردهای باز مدرن و منبع باز به جای خدمات مجاز یا فروشنده، برای به حداکثر رساندن آزادی در نوآوری و به حداقل رساندن قفل استفاده شد. او گفت.

هم اپلیکیشن های موبایل و هم وب به یک پلتفرم مقیاس پذیر، کانتینری، مبتنی بر ابر از میکروسرویس ها و خطوط لوله هوش مصنوعی متصل می شوند که توسط پلتفرم ابری گوگل میزبانی می شود.

به گفته گیندی، زمانی که مشتری یک اتاق را اسکن می‌کند، داده‌های عکاسی و حسگر از تلفن به خط لوله هوش مصنوعی در فضای ابری آپلود می‌شود، جایی که در یک خوشه محاسباتی GPU به شدت موازی پردازش می‌شود تا تصاویری با زاویه دید وسیع با داده‌های مکانی ایجاد کند تا به برنامه‌های مشتری اجازه دهد. برای طراحی و ویرایش تعاملی صحنه ها.

او گفت: «با بارگذاری محاسبات پیچیده در فضای ابری، ما به دستگاه‌های تلفن همراه کم‌مصرف و کم‌هزینه اجازه می‌دهیم الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی را اجرا کنند و به مشتریان بیشتری از IKEA دسترسی پیدا کنند.

فناوری شبکه عصبی مشابه خودروهای خودران

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، هوش مصنوعی برای IKEA Kreativ با استفاده از همان فناوری‌های شبکه عصبی هوش مصنوعی بصری مانند ماشین‌های خودران، برای درک فضاهای خانه با استفاده از تجسم در مقیاس ساخته شده است.

گیندی توضیح داد که این شبیه به خودروهای خودران است زیرا برای کار ایمن، وسایل نقلیه روباتیک نیاز به درک فضای اطراف خود دارند که “ادراک فضایی” یا “درک صحنه” نامیده می شود.

وسایل نقلیه رباتیک از چندین فناوری برای درک دنیای اطراف خود استفاده می کنند، مانند SLAM بصری-اینرسی برای تخمین موقعیت وسیله نقلیه در فضا، دید استریو برای تخمین عمق پیکسل ها در یک تصویر ویدئویی، تخمین عمق عصبی برای تخمین عمق از تصاویر ویدئویی، و بخش بندی معنایی برای تشخیص و ترسیم اشیاء مهم در فضا.”

درک یک صحنه داخلی شباهت هایی با وسیله نقلیه ای دارد که محیط خود را حس می کند. تجربه دیجیتال جدید IKEA از این روش‌ها الهام گرفته است – اگرچه برنامه‌های طراحی داخلی با چالش‌های منحصربه‌فرد و دشواری روبرو هستند. به عنوان مثال، آموزش شبکه های عصبی برای کاربردهای وسایل نقلیه در داخل خانه به خوبی کار نمی کند زیرا اتاق ها و شهرها بسیار متفاوت به نظر می رسند و شامل اشیاء متفاوتی هستند.

گیندی گفت: «شما باید شبکه‌ها را بر روی حجم زیادی از داده‌های تمرین داخلی آموزش دهید تا نتایج قابل استفاده در فضای داخلی ارائه شود.

اتاق های داخلی و دید کامپیوتری سه بعدی

بازسازی هندسی اتاق‌های داخلی توسط الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری سه‌بعدی بسیار سخت است، زیرا بسیاری از سطوح با دقت رنگ‌آمیزی شده‌اند (بدون ویژگی‌های بصری قابل ردیابی)، براق هستند (بازتاب‌های آینه تخمین‌گرهای فاصله را گیج می‌کنند)، دارای الگوهای تکراری کارخانه‌ای هستند. که ردیاب‌های ویژگی بصری را گیج می‌کند)، یا به دلیل اینکه اتاق‌ها بسیار تاریک‌تر از محیط‌های بیرونی هستند، از کار می‌افتند.

Guindi توضیح داد: «از آنجایی که ما یک راه حل واقعیت ترکیبی را برای هماهنگ کردن اشیاء مجازی با عکاسی واقعی اجرا می کنیم، باید درک بسیار بهتری از نور داخل اتاق داشته باشیم. ما می‌خواهیم اشیا را از عکس‌های خانه پاک کنیم، بنابراین به فناوری نیاز داریم تا بتوانیم هندسه و تصاویر پنهان در پشت مبلمان را تخمین بزنیم.» و در حالی که وسایل نقلیه رباتیک می توانند سخت افزار سنجش گران قیمت مانند حسگرهای عمق لیزری، رادار و آرایه های چند دوربینی را بپردازند، IKEA برای دسترسی ارزش قائل است، او اضافه کرد: “ما می خواهیم همه از برنامه ها در تلفن های هوشمند روزمره استفاده کنند، بدون نیاز به سخت افزار عجیب و غریب یا تخصصی.”

هنگامی که یک نما توسط خط لوله Cloud AI پردازش و اسکن می شود، مصرف کنندگان می توانند اتاقی را از هر کجا و در هر دستگاهی اعم از مرورگر وب دسکتاپ، مرورگر وب لپ تاپ و برنامه موبایل IKEA طراحی کنند.

گیندی گفت: «هنگامی که آنها یک تجربه طراحی را شروع می‌کنند، یک عکس سه بعدی و همه جانبه از اتاق اسکن شده به آنها نشان داده می‌شود. مصرف‌کنندگان می‌توانند صفحه کاتالوگ محصولات IKEA را مرور کنند و هر تعداد محصول را برای اضافه کردن به اتاق انتخاب کنند، که در داخل عکس با اندازه، پرسپکتیو، انسداد و نور واقعی ظاهر می‌شود. کاربر می‌تواند محصولات را جابجا و بچرخاند، لهجه‌های دکور را روی محصولات دیگر قرار دهد و نقاشی دیواری را روی دیوارها آویزان کند. مشتریان همچنین می توانند اتاق اصلی خود را با حذف دیجیتالی مواردی که ممکن است دیگر نمی خواهند مانند یک کاناپه قدیمی که می خواهند جایگزین کنند، ویرایش کنند.

IKEA Kreativ با چالش های زیادی روبرو شد

گیندی گفت، IKEA Kreativ قبل از عرضه به بازار با چالش های زیادی روبرو بود. برای یک چیز، زنده کردن محصولات IKEA به شیوه ای الهام بخش و واقع بینانه چالش برانگیز بود.

او گفت: «این نیاز به برآوردهای دقیق از نور صحنه و هندسه دارد و نیاز به استفاده از رندر گرافیکی سه بعدی برای ارائه مواد دارد. و این مستلزم تولید نمایش‌های سه بعدی با حافظه کارآمد، بصری زیبا و هنر طیف محصولات IKEA است.

علاوه بر این، IKEA باید یک صحنه عکاسی را با دقت کافی درک کند تا مشتری بتواند فضای خود را با موفقیت طراحی کند. گیندی توضیح داد: “این به معنای تشخیص وجود و مکان سه بعدی کف ها، دیوارها و سطوحی است که می توان مبلمان را در آن قرار داد تا آنها بتوانند آنها را در اندازه و چشم انداز مناسب ببینند.” برای مثال، این بدان معناست که اشیاء پیش‌زمینه در اتاق، به‌طور باورپذیری، اشیایی را مبهم می‌کنند که پشت آن‌ها حرکت می‌کنید. همچنین شامل تخمین منابع نور در صحنه برای ایجاد سایه و بازتاب است.

بهبودهایی که در طول زمان به وجود می آیند

گیندی ادامه داد: فناوری درک صحنه هوش مصنوعی موضوعی است که به طور فعال مورد تحقیق قرار گرفته است و همچنان یک چالش بسیار دشوار است. او گفت: “محصول امروزی می تواند جادویی به نظر برسد، اما بی عیب و نقص نیست.” «مثلاً اگر کف زیادی نبیند، یا اگر دیوارها کاملاً خالی باشند، ممکن است گیج شود.»

او گفت با این حال، IKEA Kreativ “یک جهش بزرگ برای IKEA و برای مشتریان ما است، توانایی هایی را به مشتریان ارائه می دهد که قبلا امکان پذیر نبود.” “ما شاهد دستیابی مشتریانمان به نتایج چشمگیر هستیم و محصول و فناوری را در صدها هزار اتاق متنوع ارزیابی کرده ایم که در اکثر موارد شاهد عملکرد خوب الگوریتم ها بوده ایم.”

او اضافه کرد که با گذشت زمان، پیشرفت‌های بیشتری از جمله امکان تغییر رنگ دیوارها در فضای خود و اضافه کردن مبلمان روی دیوار و سقف، و همچنین روش‌های مشارکتی بیشتر برای طراحی خانه با دیگران، منتشر خواهد شد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت.