خالق Days Gone استودیو Liithos را برای ساخت بازی Ashfall Web 3 تشکیل می دهد


علاقه مند به یادگیری آینده صنعت بازی هستید؟ به مدیران بازی بپیوندید تا در اکتبر امسال در GamesBeat Summit Next درباره بخش‌های نوظهور صنعت صحبت کنیم. بیشتر بدانید.


مایکل بمبوئر کهنه‌کار پلی‌استیشن و جان گاروین، کارگردان خلاق Days Gone با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک استودیوی بازی سه‌گانه به نام Liithos ایجاد کنند. آنها در حال ساخت Ashfall هستند، عنوانی جهان باز مبتنی بر روایت برای رایانه های شخصی، کنسول ها و Web3.

استودیوی سن دیگو، کالیفرنیا در حال ساخت «عنوان واقعی Web3 triple-A» است که برای اولین بار روی رایانه شخصی، کنسول‌ها و شبکه Hedera که یک فناوری شبیه به بلاک چین است، عرضه خواهد شد.

این شرکت گفت فهرستی از استعدادهای پرفروش و برنده جایزه از مشهورترین و شناخته شده ترین تیم های صنعت را جمع آوری کرده است. گاروین معاون خلاقیت در Liithos است و قبلاً به عنوان مدیر خلاق برای Days Gone و Siphon Filter در استودیوی Bend سونی خدمت کرده است. گاروین نویسنده و کارگردان فیلم Ashfall است که پس از فوران آتشفشانی در آینده در منطقه سیاتل اتفاق می افتد.

Mumbauer مدیرعامل است و قبلاً مدیرعامل That’s No Moon بود که پول زیادی جمع کرد اما هنوز بازی ارسال نکرده است. Mumbauer قبلاً سرپرست تیم هنرهای تجسمی پلی استیشن بود.

از Mumbauer پرسیدم که آیا استراتژی مرتبط با Web3 یکی از دلایلی بود که او That’s No Moon را ترک کرد. اما او در یک ایمیل گفت: «من از تجربیات گذشته و زمانم در That’s No Moon چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام، اما می‌خواستم ماهیچه‌های خلاقانه‌ام را منعطف کنم و یک سرمایه‌گذاری جدید را کشف کنم. خوشحالم که با جان گاروین، هدرا و تیم لیتوس کار می‌کنم تا یک تجربه انتقال رسانه‌ای سه‌گانه جدید را برای گیمرها به ارمغان بیاورم.”

از چپ به راست: الکس راسمن، مایک بمبوئر، و جان گاروین.

Liithos می‌خواهد یک دنیای سرگرمی متصل ایجاد کند و در شیوه تجربه بازی‌های سه‌گانه توسط بازیکنان انقلابی ایجاد کند. مومبائر به مدت 13 سال در سونی بود و در آنجا نوآوری را برای سه نسل از پلتفرم های بازی از پلی استیشن 3 تا پلی استیشن 5 به ارمغان آورد.

Mumbauer کمک کرد تا شخصیت های بازی محبوبی مانند Nathan Drake از Uncharted و Joel و Ellie از The Last of Us و Deacon St. John of Days Gone زنده شوند. او یکی از شرکای توسعه حیاتی برای Naughty Dog بود و به ارائه Last of Us Part II کمک کرد.

Mumbauer در بیانیه‌ای گفت: «در Liithos، ما می‌خواهیم تکامل بعدی بازی‌های triple-A را به روش‌های مرتبطی که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اند، به توده‌ها ارائه دهیم. صنعت بازی از این جهت شگفت‌انگیز است که از طریق یک سری نوآوری‌ها تکامل یافته است و هرگز به عقب برنمی‌گردد. ما مشتاقانه منتظر ادامه این روند هستیم و با شرکایی مانند بنیاد HBAR در حمایت از شبکه هدرا کار می کنیم که پتانسیل و نیاز به نوآوری را بدون هیچ گونه تأثیر مضر برای محیط زیست درک می کنند.

خاکستر

دنیای پسا آخرالزمانی اشفال.

دنیای Ashfall زاییده فکر گاروین، کهنه‌کار خلاقی است که برخی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین فرنچایزهای بازی را برای سونی برای بیش از 25 سال نوشته و کارگردانی کرده است. گاروین بازی موفق جهان باز، Days Gone را ساخت که یکی از عناوین مورد علاقه من بود. او همچنین مسئول موفق ترین عنوان تاریخ پلی استیشن ویتا، Uncharted: Golden Abyss بود.

گاروین در طول دوران حرفه‌ای خود، بیش از دوازده عنوان سه‌گانه A را ارسال کرده است. Liithos این دو نیروگاه را با هدف ایجاد انقلابی در بازی برای نسل بعدی بازیکنان، دوباره گرد هم آورده است.

Ashfall بازیکنانی را خواهد داشت که برای زنده ماندن از جهانی آسیب دیده از گرمایش جهانی، حلقه آتشفشانی مشتعل، میدان‌های انرژی اسرارآمیز و مخرب، و مناطق متخاصم متخاصم مبارزه می‌کنند که به عنوان یک ماجراجویی تک نفره متصل آغاز می‌شود. این به یک جهان چند نفره پخش کننده در مقابل بازیکن (PVP) و بازیکن در مقابل محیط (PVE) تبدیل خواهد شد.

شخصیت Liithos’ Ashfall.

مایکل و من تقریباً دو دهه است که خلاقانه با هم کار کرده‌ایم و این فرصتی است برای خلق چیزی واقعاً جدید و هیجان‌انگیز. گاروین در بیانیه‌ای گفت: این مانند جمع کردن گروه است. “هدف ما ایجاد یک تجربه واقعاً نسل بعدی و جهان باز است که با فناوری های جدید درگیر می شود تا به محتوای تولید شده توسط کاربر اجازه دهد. مثل همیشه، تمرکز ما بر خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی، داستان‌های جذاب و گیم‌پلی تکاملی و دنیایی است که ارزش کاوش را دارد، نه فقط در بازی‌ها، بلکه در رسانه‌های دیگر.»

گیمرها می توانند با استفاده از شبکه Hedera بازی را انتخاب کنند که در آن جستجو، کشف و انحصار تمرکز برای تجربه ساخت، فروش و تجارت است. Ashfall در حال حاضر با سازندگان کتاب های مصور، هنرمندان و تأثیرگذاران همکاری دارد زیرا داستان با یک کمیک دیجیتال نوشته جان گاروین آغاز می شود که شامل هنر جلد توسط Worldstorm و Brett Booth از DC Comics است.

الکس راسمن، نایب رئیس و رئیس صندوق متاورس در بنیاد HBAR، که با شبکه هدرا مرتبط است، گفت: تیمی که مایکل در Liithos گردآوری کرده است، نشان دهنده ذهن های برتر در توسعه بازی AAA و ایجاد IP transmedia است. در یک بیانیه. از آنجایی که Liithos در آوردن بازی های سطح بالا به عصر Web3، ایجاد تجربیات غنی تر و با ارزش تر برای کاربران خود رهبری می کند، ما خوشحالیم که با آنها شریک شده و از توسعه بازی ها و اکوسیستم Liithos، هر دو در شبکه Hedera حمایت می کنیم. و در صنعت بازی سازی گسترده تر.”

در سایه کوه رینیر در Ashfall.

بنیاد HBAR که در سال 2021 تأسیس شد، با ارائه کمک های مالی و سایر منابع به توسعه دهندگان، استارت آپ ها و سازمان هایی که به دنبال راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز در DeFi، NFT، CBDC، ESG، بازی و سایر بخش ها هستند، به توسعه اکوسیستم Hedera و اقتصاد HBAR کمک می کند. Hedera از فناوری بلاک چین مانند خود برای تأیید اقلام دیجیتال و تراکنش ها در مقیاس بزرگ استفاده می کند.

مومبائر در پاسخ به این سوال که چگونه وب 3 در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: “ترانس مدیا و قدرت جهان های متصل همیشه چیزی بوده است که من به شدت به آن علاقه داشته ام. به نظر من در مورد معنای بازی بلاک چین برای گیمرها کمی سوء تفاهم وجود دارد. من بلاک چین را به عنوان یک راه آهن می بینم و ایستگاه اصلی بازی های ویدیویی است.

وی افزود: «سایر ایستگاه‌های راه‌آهن همگی به ایستگاه اصلی یعنی بازی‌ها منتهی می‌شوند و قطارها محموله‌های گرانبها (NFT) را از طریق ایستگاه‌های دیگر به گیمرها تحویل می‌دهند. این راهی برای داشتن تجربیات عمیق‌تر و جذاب‌تر از آنچه قبلاً دیده‌ایم است. ما می‌خواهیم به گیمرها برای انجام کارهایی که قبلاً دوست دارند، پاداش دهیم و مسیری را از مناطقی که دوست دارند به سمت چیزی که بیشتر دوست دارند، یعنی بازی ایجاد کنیم.»

این شرکت هنوز اطلاعات زیادی در مورد فناوری خود ارائه نکرده است. در مورد سبک بازی، من پرسیدم که آیا باید به چیزی مانند Days Gone فکر کنیم؟

«از برخی جهات، بله. طرفداران مشتاقانه منتظر پروژه بعدی جان گاروین پس از انتشار Days Gone در سال 2019 بودند. از آن زمان، گیمرها برای دنباله‌ای درخواست داده‌اند و نمی‌توانند منتظر بمانند تا ببینند گاروین روی چه چیزی کار می‌کند. و اکنون با Ashfall هستیم و لیتوس Ashfall نه تنها یک بازی سه‌گانه A است، بلکه Liithos در نحوه اتصال رسانه‌ها، فناوری و بلاک چین و همکاری هماهنگ با اولین استودیوی بازی و سرگرمی واقعی Triple-A Web3 انقلابی ایجاد می‌کند.

عقیده GamesBeat هنگامی که پوشش صنعت بازی “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود” است. این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت.