ما هیجان زده هستیم که Transform 2022 را به صورت حضوری در 19 ژوئیه و تقریباً 20 تا 28 ژوئیه بازگردانیم. برای گفتگوهای روشنگر و فرصت های شبکه هیجان انگیز به رهبران هوش مصنوعی و داده بپیوندید. امروز ثبت نام کنید!
API ها برای دهه ها وجود داشته اند، اما تنها در چند سال گذشته است که شاهد ورود اقتصاد API به طور کامل بوده ایم. برای درک نقش مهمی که امروزه API ها ایفا می کنند، درک تاریخچه و زمینه ای که در آن ایجاد شده اند بسیار مهم است.
روزهای اولیه
در دهه 1970، شرکت هایی مانند IBM با توسعه و فروش رایانه های مرکزی بر بازار نسبتاً کوچک تسلط داشتند. آنها کل سیستم ها را ایجاد کردند و فروختند – سخت افزار و نرم افزار کاملاً یکپارچه. با این حال، با رشد بازار، شرکتهای بیشتری ظاهر شدند که در ایجاد سیستمهای عامل تخصص داشتند – جدا از شرکتهایی که سختافزار را توسعه میدادند. بنابراین بازار به شرکت های سیستم عامل و شرکت های سخت افزار تقسیم شد.
با بلوغ سیستم عامل ها و گسترش بازار، شرکت های جدیدی در حال توسعه برنامه های کاربردی برای این سیستم عامل ها ظاهر شدند. بازار به اندازهای بزرگ بود که از فروشندگان نرمافزار مستقلی که برنامههای کاربردی تخصصی ایجاد میکردند پشتیبانی کند. این دوران منجر به ایجاد برنامه های کاربردی بسیاری شد که هنوز هم از آنها استفاده می کنیم و توسعه برنامه ها را به یک تجارت سودآور تبدیل کرد.
همانطور که می بینید – یک الگو به وضوح ظاهر می شود. با گسترش بازار – واحد محصول کوچکتر می شود. زمانی که شرکتها کامپیوترهای کاملی را با سختافزار و نرمافزار ایجاد میکردند، شرکتها فقط نرمافزار و بعداً بخشهای کوچکی از آن نرمافزار را توسعه دادند – برنامههای کاربردی جداگانه.
API ها در حال حاضر، در یک بازار بالغ
اکنون، APIها به عنوان یک واحد محصول کوچکتر جدید در حال ظهور هستند. بازار به اندازه ای گسترده رسیده است که شرکت هایی وجود دارند که روی ایجاد و فروش API هایی متمرکز شده اند که از برنامه ها پشتیبانی می کنند. شرکتهای میلیارد دلاری با ایجاد APIهایی برای انجام وظایف تخصصی، مانند پردازش پرداخت، پیامرسانی یا احراز هویت، جایگاههایی را در توسعه نرمافزار پر کردهاند. این پدیده منحصر به صنعت نرم افزار نیست. با رشد صنایع، تقاضا گسترش مییابد و میتواند از فروشندگان تخصصیتر حمایت کند. به عنوان مثال، صنعت خودرو را در نظر بگیرید.
شرکتهای خودروسازی در ابتدا هر جزء خودرو را از ابتدا ایجاد کردند و هر بخش از فرآیند تولید را اجرا کردند. همانطور که صنعت به بلوغ رسید، شرکت های دیگری برای تولید قطعات خاص مانند شیشه جلو، لاستیک یا رنگ تشکیل شدند. امروزه یک زنجیره تامین کامل برای صنعت خودرو وجود دارد. تولیدکنندگان خودرو در درجه اول فقط همه قطعات را کنار هم قرار می دهند و اکنون که شخص ثالثی قطعات را فراهم می کند، می توانند منابع بیشتری را برای طراحی و نوآوری سرمایه گذاری کنند. این روندی را که با نرم افزارها و API ها می بینیم منعکس می کند.
چرا API، و چرا در حال حاضر؟
API ها چندین دهه است که به شکلی وجود داشته اند – پس چرا این تحول در حال حاضر اتفاق می افتد؟ از آنجایی که تقاضا برای برنامهها در حال افزایش است و منابع توسعهدهنده محدود میشوند، APIها شرکتها را قادر میسازند تا با استفاده از API به عنوان بلوکهای سازنده برای تسریع و سادهسازی فرآیند توسعه نرمافزار، شکاف توسعهدهنده را پر کنند. متناوبا، منابعی که زمانی به ایجاد عملکردهای اساسی اختصاص داده می شد، اکنون می توانند به ابتکارات دیگر اختصاص داده شوند. این تغییر به سمت API ها به شرکت های نرم افزاری اجازه می دهد تا به طرز باورنکردنی چابک باشند و نوآوری و تکرار سریع را ممکن می سازد.
معرفی فناوری هایی مانند سرویس مش، dockerization و بدون سرور – در کنار استانداردهای جدید API مانند GraphQL، gRPC و AsyncAPIs (Kafka) – همچنین به نحوه استفاده و مدیریت API ها کمک می کند. در واقع، نظرسنجی RapidAPI State of APIs نشان داد که انواع APIهایی که شرکتها از آنها استفاده میکنند همچنان در حال تنوع هستند. API های REST رایج ترین هستند و تقریباً 60٪ از توسعه دهندگان از REST در تولید استفاده می کنند. انواع جدیدتر API ها در حال افزایش هستند، با استفاده از GraphQL در سه سال گذشته سه برابر شده و استفاده از API Asynchronous چهار برابر شده است.
API ها برای همه شرکت ها (نه فقط شرکت های فناوری) حیاتی هستند.
بیشتر بحث ما بر روی نحوه ایجاد و استفاده شرکت های فناوری از API متمرکز شده است. با این حال، همانطور که اقتصاد API در حال تکامل است، APIها برای شرکتها در تمام صنایع برای افزایش سرعت کسبوکار، سادهسازی فرآیندها و ارائه یک تجربه کلی بهتر به مشتری حیاتی شدهاند.
به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چگونه API ها برای صنعت بیمه برای باز کردن جریان های درآمد جدید ضروری شده اند. مشتریان مدرن انتظار دارند خدمات در جریان خرید موجود آنها ادغام شود. به عنوان مثال، تصور کنید که چگونه یک شرکت مدیریت دارایی می تواند از API های یک شرکت بیمه برای ارائه یک بیمه نامه اجاره استفاده کند، زیرا یک ساکن جدید یک آپارتمان را اجاره می کند.
با ادغام یک API بیمه در جریان اجاره موجود، ساکنان می توانند جزئیات طرح بیمه خود را بدون ترک وب سایت مدیریت املاک یا پورتال اجاره دهندگان سفارشی کنند. در پشت صحنه، اکوسیستم API شریک یک شرکت بیمه، این فرآیند را تقویت می کند و این جریان درآمد را فعال می کند.
صنعت بیمه تنها بخشی نیست که به APIها برای گسترش پیشنهادات تجاری روی آورده است. مارکهای خردهفروشی نیز به آنها تکیه میکنند تا تجربههای دیجیتالی و شخصیسازیشده یکپارچه را که مصرفکنندگان مدرن میخواهند را فراهم کنند. تغییر به سمت تجارت الکترونیک قابل توجه بوده است و با همهگیری COVID-19 تشدید شد. علاوه بر این، مشتریان انتظار دارند ارتباط دیجیتالی با مشاغل، از جمله رباتهای چت، ایمیل و حتی پیامهای متنی داشته باشند. این کانالها به شرکتها اجازه میدهند تا بهسرعت بهروزرسانیهای سفارش مشتری را ارائه کنند و هر مشکلی را حل کنند.
آینده API ها
بیش از 20 سال از توسعه APIهای وب مدرن می گذرد. از آن زمان، اقتصاد API با سرعت شگفت انگیزی تکامل یافته و بالغ شده است. شرکت ها و توسعه دهندگان در حال مدیریت مقادیر رو به رشد API هستند. ما همچنین شاهد مشارکتها و مدلهای کسبوکار جدید بودهایم که از طریق APIها باز شدهاند.
انتظار می رود این رشد عظیم اقتصاد API تا سال 2022 و پس از آن تسریع یابد. نظرسنجی وضعیت APIها نشان داد که 68.5٪ از توسعه دهندگان انتظار دارند در سال 2022 بیشتر از سال 2021 به APIها اعتماد کنند. 22.1٪ دیگر نیز انتظار دارند تقریباً به همان APIها اعتماد کنند. تنها 3.8 درصد انتظار دارند که کمتر از آنها استفاده کنند و 5.6 درصد بقیه مطمئن نبودند.
برای مدیریت پیچیدگی روزافزون و تعداد API ها، شرکت ها در تمام صنایع به دنبال هاب های API نسل بعدی هستند. یک هاب API امکان دسترسی را فراهم می کند و اشتراک گذاری را در بین تیم ها و سازمان ها امکان پذیر می کند. این نوع پلتفرم برای ایجاد، نگهداری و پذیرش APIهای شریک نیز حیاتی است. با افزایش محبوبیت این مشارکتها، پیشبینی میکنیم که سازمانهای بیشتری برای حل چالشهای دوره بعدی APIها به مراکز API روی بیاورند.
Iddo Ginno مدیر عامل و بنیانگذار RapidAPI است.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده ها را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان مشارکت دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید