Miniclip سازنده Subway Surfers Sybo را خریداری خواهد کرد


علاقه مند به یادگیری آینده صنعت بازی هستید؟ به مدیران بازی بپیوندید تا در اکتبر امسال در GamesBeat Summit Next درباره بخش‌های نوظهور صنعت صحبت کنیم. بیشتر بدانید.


Miniclip با خرید Sybo، سازنده بازی‌های محبوب Subway Surfers موافقت کرده است. شرایط معامله اعلام نشده است. اما این یک معامله بسیار بزرگ است.

این حرکت نشانه ای از یکپارچگی در بازی است و در آستانه دهمین سالگرد راه اندازی Subway Surfers انجام می شود. این بازی به یک عنوان همیشه سبز تبدیل شده است که از سال 2012 تاکنون بیش از سه میلیارد دانلود داشته است.

ماتیاس گردال نورویگ، مدیرعامل Sybo در مصاحبه ای با GamesBeat گفت: در حدود 18 ماه گذشته، Subway Surfers کاربران فعال روزانه خود را از حدود 15 میلیون به 20 میلیون در روز به 30 میلیون یا بیشتر در روز افزایش داده است. او تلاش‌ها برای تمرکز بر روی عملیات زنده برای بازگشت بازیکنان را اعتبار می‌داند. در حالی که او در مورد قیمت خرید صحبت نمی کند، زیرا هر دو شرکت خصوصی هستند، Gredal Nørvig گفت که این بزرگترین معامله در بازی های موبایل اروپایی در سال جاری است.

«این واقعاً تاریخی است. بنیانگذاران واقعاً به آنچه توانسته‌اند با تبدیل شدن Subway Surfers به ​​بزرگترین بازی به انجام برسانند، افتخار کرده‌اند. ما سواری بسیار خوبی داشتیم و طی چند سال گذشته شاهد عملکرد تیم ها به تنهایی بوده ایم. با ادغام در بازار، و افزایش بودجه جذب کاربر، همه چیزهایی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، آنها می‌خواستند معنی آن را بررسی کنند، اگر بتوانیم مناسب یا خانه مناسب برای Sybo را در آینده پیدا کنیم. چیزی که واقعا برای ما مهم است پیدا کردن شریکی است که ببیند کجا می‌خواهیم برویم و بتواند سفر ما را به آنجا امکان‌پذیر کند.»

سعد چودری، مدیر عامل Miniclip در مصاحبه ای با GamesBeat، به طور کلی، Miniclip چیزی حدود 70 میلیون کاربر فعال روزانه خواهد داشت.

چودری گفت: “Sybo یکی از جواهرات صنعت بازی های موبایلی از نظر IP تولید شده از یک بازی اول موبایل است.” تنها تعداد انگشت شماری از آن ها وجود دارد، مانند پرندگان خشمگین، و به عنوان یک بازی، می دانیم که Subway Surfers بزرگترین آنهاست. ما درگیر شدن با مخاطب را به عنوان اولین چیز خود در اولویت قرار می دهیم و تمام چشم انداز و هدف ما این است که محبوب ترین شرکت بازی سازی در جهان باشیم. این دقیقاً توسط کاری که Sybo و تیم در حال حاضر با Subway Surfers انجام می دهند به دست می آید.”

بزرگترین بازی

به هر حال، اعداد Miniclip اکنون به لطف Subway Surfers بزرگتر از Roblox هستند.

Sybo در سال 2010 توسط فارغ التحصیلان دانشکده انیمیشن دانمارکی سیلوستر ریشوج جنسن و بادی جان-مولینر تأسیس شد. فیلم کوتاه آنها باعث ایجاد Subway Surfers شد که با همکاری Kiloo، ناشر دانمارکی بازی‌ها، آن را توسعه دادند.

سیلوستر ریشوج جنسن (Sylvester Rishøj Jensen) یکی از بنیانگذاران Sybo در بیانیه ای گفت: «ما از دیدگاه، تخصص و اجرای ماتیاس و کل تیم SYBO که در دهه گذشته موج سواران Subway را هم از نظر خلاقانه و هم تجاری تقویت کرده اند بسیار سپاسگزاریم. Subway Surfers سال به سال همچنان یک بازی موبایل موفق برای میلیون ها طرفدار در سراسر جهان است.

Sybo با فعالیت در این مقیاس، جاه طلبی های بسیار بزرگی داشت.

Gredal Nørvig گفت: «ما معتقدیم که می‌توانیم مردم را دور هم جمع کنیم، حتی اگر این یک میان وعده در بین جلسات یا در بین جلسات مدرسه باشد.

حدود نیمی از کارکنان شرکت بر روی افزودن ویژگی های بیشتر به بازی و افزایش زمان بازی با عملیات زنده تمرکز می کنند.

ما تیم‌های مختلفی داشتیم که روی فعالیت‌هایی کار می‌کردند که مشتاقیم خیلی زود به بازار اعلام کنیم. ما یک عنوان و راه اندازی نرم افزاری داریم و چیزهای دیگری هم داریم که نسبتاً به زودی به فروشگاه های برنامه وارد می شوند. بنابراین ما چند پروژه را در همان روز نابود کرده ایم. اما اکنون در نهایت ما آماده هستیم تا امسال با بازی های جدید دوباره با بازار ملاقات کنیم.

او افزود: «اگر به Subway نگاه کنید، از سه سال پیش تا آنچه امروز است، بازی بسیار متفاوتی است. چیزی که مردم گاهی متوجه نمی شوند این است که شما واقعاً تلاش می کنید، منابع توسعه، زمان و هر چیز دیگری را که برای ساختن یک بازی جدید نیاز دارید به کار می برید که ممکن است یکی از ویژگی های یک IP از قبل موجود مانند این باشد.

تاریخچه مینی کلیپ

موج سواران مترو.

Miniclip که اکثریت آن متعلق به Tencent است، تعدادی از پردانلودترین بازی های جهان را منتشر کرده است. این شرکت که در سال 2001 تأسیس شد، با موفقیت در بیش از 195 کشور و در شش قاره، با بیش از 60 بازی در مجموعه رو به رشد خود، مخاطبان جهانی عظیمی را افزایش داد که منجر به این شد که این استودیو تا پایان ژوئن 2020، قبل از رسیدن به چهار، بیش از سه میلیارد دانلود داشته باشد. میلیارد دانلود در سه ماهه اول 2022.

بادی جان مولینر، یکی از بنیانگذاران Sybo، در بیانیه ای گفت: “زمانی که 10 سال پیش این کار را شروع کردیم، رویای ما این بود که چیزی خاص ایجاد کنیم که برای نسل های آینده دوست داشته شود.” کل شرکت و طرفداران باورنکردنی ما، بازی را به ارتفاعات فوق العاده ای رسانده اند. ما واقعاً جریان کاملی در مشارکت و ماجراجویی بازی خود داشته‌ایم، که اکنون به یکی از بزرگترین – اگر نگوییم بزرگترین – معاملات در تاریخ بازی‌های دانمارکی به اوج خود رسیده است. این میراثی است که هر دوی ما به آن بسیار افتخار می کنیم.»

روزهای اولیه

Sybo مستقر در کپنهاگ دانمارک با همکاری Kiloo، ناشر، این بازی را توسعه داده است. این خرید قرار است در جولای امسال و پس از دهمین سالگرد ساخت این بازی قدیمی و رکوردشکنی یک سال بنر در نصب‌های روزانه، کاربران فعال روزانه و درآمدهای روزانه تکمیل شود. در سال 2020، Sybo خود نقش انتشارات را بر عهده گرفت.

از بنیانگذاران، Gredal Nørvig گفت: “زمانی که آنها شرکت را راه اندازی کردند، هرگز انتظار فروش را نداشتند زیرا رسیدن به این سطح از تیم های خودگردان چیزی نیست که ما تصور می کردیم. و من در طول سال‌ها، حداقل یک بار در هفته، به بسیاری از خریداران بالقوه «نه» گفته‌ام، زیرا ما به‌عنوان یک شرکت کیفیت‌گرا بسیار موفق بوده‌ایم.»

او افزود: «درک کردن به چند بازیکن سخت است. بنابراین، با مسئولیت‌های زیادی همراه است، با تعامل زیاد طرفداران و عشق به جامعه،” Gredal Nørvig گفت. “ما می خواهیم به آن جامعه رسیدگی کنیم. بنابراین می خواهیم به آنها اجازه دهیم از IP در ژانرهای مختلف لذت ببرند. اما ما همچنین می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توانیم IPS جدید را نیز کاوش کنیم، زیرا مردم با Surfers بزرگ شده‌اند.»

تحت رهبری Gredal Nørvig، تیمی از مدیران باهوش و با تجربه در صنعت فرصت‌ها و چالش‌ها پیمایش کرده‌اند. این شرکت قصد دارد تیم مدیریت فعلی را با دیوید برن که در سال 2018 به عنوان مدیر عامل و رئیس بازی ها به آن ملحق شد، حفظ کند. ناز آمارچی-کوواس، که در سال 2017 به عنوان مدیر ارشد تجاری و رئیس بازاریابی به آن پیوست. آن اسناک هانسن، که در سال 2018 به عنوان افسر ارشد مردمی به آن ملحق شد. و آندریاس گلنویگ که در سال 2019 به عنوان مدیر مالی به آن پیوستند.

بازی موبایل Subway Surfers از زمان عرضه در می 2012 به بیش از 150 میلیون بازیکن فعال ماهانه رسیده است، این بازی عنوان پردانلودترین بازی موبایل را به خود اختصاص داده است، این اولین بازی جهان بود که از مرز یک میلیارد دانلود در گوگل پلی عبور کرد. و پر بارگیری ترین بازی دونده بی پایان در تاریخ اپ استور اپل.» چودری گفت. Miniclip همیشه تمرکز زیادی بر ساخت بازی‌های با کیفیت بالا داشته است که گیمر را در هرکسی آزاد می‌کند، که به تعریف کسب‌وکار کمک کرده است و به ما اجازه می‌دهد تا در بازاری شلوغ رهبری کنیم و از طریق ساخت M&A با شرکای جدید خارق‌العاده و مبتکر، رشد مستمری را ارائه دهیم. به همین دلیل است که تیم Sybo با توسعه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان، احساس می‌کرد که چنین تناسب طبیعی دارد. آنها سابقه ای ثابت در ارائه و حفظ یک تجربه گیمر باورنکردنی دارند و همچنین به رشد ویروسی خود ادامه می دهند. ما بسیار هیجان زده هستیم که از آنها به خانواده Miniclip استقبال کنیم زیرا به آنها قدرت می دهیم که به دویدن و دویدن ادامه دهند.”

Sybo یکی از جدیدترین خریدهای بازی‌ساز توسط Miniclip است که به دنبال خریدهای اخیر نرم‌افزار Supersonic (One Clue Crossword و Picture Cross) و Eight Pixels Square (Sniper Strike: Special Ops) است.

Raine به عنوان مشاور انحصاری Sybo در فروش آن به Miniclip خدمت کرد. و Bech Bruun به عنوان مشاور حقوقی و مالیاتی Sybo عمل کرد.

امروزه، این بازی به طور کامل توسط Sybo منتشر شده است و به توسعه به‌روزرسانی‌های منظم برای Subway Surfers ادامه می‌دهد. Subway Surfers در می 2012 در فروشگاه اپل راه اندازی شد و به سرعت به صدر جدول صعود کرد. یک هفته پس از انتشار در اپ استور، Subway Surfers اولین بازی دانلود شده در 20 کشور و کمی پس از آن در 50 کشور از جمله ایالات متحده، رتبه اول را کسب کرد.

در سپتامبر 2015، سه سال پس از شروع، Subway Surfers به ​​نقطه عطف رسید – یک میلیارد دانلود در سراسر جهان. Subway Surfers در صدر پردانلودترین بازی موبایل سال 2019 در سطح جهان قرار گرفت و امروز Subway Surfers بیش از سه میلیارد دانلود داشته است. Sybo اکنون 140 نفر دارد.

چودری گفت که در حال حاضر اصلاحی در بازار اتفاق می افتد که ناشی از کندی روندهای اقتصاد کلان است و او گفت که شرکت او در رویکرد خود به معاملات منضبط مانده است.

چودری گفت: “ما می بینیم که مقداری کف از بازار خارج می شود، اما من در واقع فکر می کنم این چیز خوبی است زیرا ما به اصلاح بازار نیاز داشتیم.” برخی از این معاملات و ارزش‌گذاری‌هایی که ما شاهد آن بودیم، توجیه آن دشوار بود. ما یک دیدگاه بلندمدت داریم.»

Miniclip دارای 910 نفر در 13 دفتر و مخاطبان 250 میلیون کاربر فعال ماهانه است. تا به امروز، بازی‌های دیجیتال Miniclip که شامل فرنچایزهای 8 Ball Pool، Golf Battle، Football Strike، Carrom Pool و Agar.io می‌شوند، بیش از 4 میلیارد دانلود داشته‌اند. Tencent اکثریت سهام را در سال 2015 خریداری کرد. Choudri گفت که این شرکت قصد دارد 14 بازی را در سال جاری عرضه کند.

چودری گفت: «ما در تجارت بازی هستیم. ما اینجا نیستیم تا نوعی آربیتراژ مالی ایجاد کنیم. ما می خواهیم به ساخت بازی های عالی و راه اندازی بازی های عالی ادامه دهیم. و به همین دلیل است که امسال، در 14 سال، تعداد بیشتری نسبت به گذشته عرضه کردیم. امیدواریم در ماه‌های آینده از شنیدن آنها هیجان‌زده باشیم.»

عقیده GamesBeat هنگامی که پوشش صنعت بازی “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود” است. این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت.