چرا فقدان ادغام متاورس در اکوسیستم VR امروزی باید مورد توجه قرار گیرد


آیا نتوانستید در Transform 2022 شرکت کنید؟ اکنون تمام جلسات اجلاس را در کتابخانه درخواستی ما بررسی کنید! اینجا را تماشا کنید.


این واقعیت را نمی توان انکار کرد که چشم انداز فناوری جهانی در چند سال گذشته به شدت تکامل یافته است. بخش ارزهای دیجیتال به طور خاص – به ویژه مفهوم زیربنای اکوسیستم در حال رشد “متاورس” – جذابیت زیادی پیدا کرده است. این امر با این واقعیت مشهود است که تنها بین سال‌های 2020 و 2021، کل سرمایه صنعت دارایی دیجیتال از 1 تریلیون دلار به 3 تریلیون دلار افزایش یافته است.

قبل از ادامه، بهتر است توضیح دهم که متاورژن چیست. به زبان ساده، این یک نسخه سه بعدی از اینترنت است که با هدف تقلید از زندگی واقعی در فضای دیجیتال با بالا بردن ضریب غوطه وری به سطح کاملاً جدیدی – واقعیت مجازی (VR) که تجربه نهایی را نشان می دهد، است. این فناوری در سال‌های اخیر چنان مورد توجه قرار گرفته است که برآوردهای محافظه‌کارانه نشان می‌دهد که بازار جهانی متاورس تا سال 2030 به ارزش تجمعی حدود 1.6 تریلیون دلار می‌رسد که با نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) 50.74 درصد بین سال‌های 2022 تا 2030 رشد می‌کند.

همانطور که گفته شد، شایان ذکر است که دنیای واقعیت مجازی در حال حاضر فاقد چندین عنصر متاورس است که کارشناسان معتقدند کلید رشد این بازار نوپا هستند. برای مثال، امروزه اکثر بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی بدون چارچوب بلاک چین عرضه می‌شوند. دارای ساختار اقتصادی با طراحی ضعیف عدم وجود انگیزه های ملموس؛ یا مکانیک های گیم پلی بدی دارند. در نتیجه، پایگاه‌های کاربری محدود و کوچکی دارند، مشکلی که با مشکلات گرافیک ضعیف، عدم ارتقاء و مقیاس‌پذیری پایین تشدید شده است.

صنعت VR نیاز به تغییر دارد

در حالی که نمی توان پتانسیل انقلابی را که فناوری واقعیت مجازی در کل دارد انکار کرد، پذیرش آن تا حدودی کم رنگ بوده است. این به این دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق محتوایی که در حال حاضر در سراسر اکوسیستم VR در دسترس است، محدوده عملکرد آن محدود است. محتوای VR طی سال‌ها نتوانسته است به‌طور ملموسی تکامل یابد. تا این مرحله، بسیاری از گیمرها دائماً به دنبال اقتباس واقعیت مجازی از عناوین مورد علاقه خود هستند که به دلیل محدودیت های گرافیکی و سخت افزاری متعدد محقق نشده است.

با این حال، اکنون بسیاری از پروژه‌ها با ادغام بهترین جنبه‌های بازی‌ها و فیلم‌های انقلابی با مکانیک‌های منحصربه‌فرد بازی، راه‌حل‌های الگوریتمی و ایده‌های تعبیه‌شده در چارچوب VR واقع گرایانه، به حل این معما کمک می‌کنند. به طور خلاصه، این پروژه‌ها برای ابداع یک دنیای مجازی بی‌سابقه و جدید طراحی شده‌اند که در سطحی معادل با عناوین بازی‌های کلاس جهانی قرار دارد – همه اینها در حالی که جنبه‌های کلیدی فناوری بلاک چین و رمزارز مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را با هم ترکیب می‌کنند. ، ارزهای دیجیتال بومی و بازار دارایی غیرمتمرکز.

در نهایت، به دلیل ساخته شدن بر روی بلاک چین، دارایی‌های موجود در این پروژه‌ها می‌توانند مستقیماً توسط کاربران آن‌ها ایجاد شوند و همچنین در بلاک چین به عنوان NFT ثبت شوند. به زبان ساده، بازیکنان می‌توانند با لمس یک دکمه دارایی‌های درون بازی را بسازند، بسازند و با خیال راحت معامله کنند.

مشکلات موجود به طور مستقیم برطرف می شود

یک نقطه ضعف عمده عناوین واقعیت مجازی امروزی این است که تا آنجایی که گستردگی دنیای آزاد خود را دارند کاملاً محدود هستند. باز هم، این بازتاب مستقیم محدودیت های نرم افزاری و سخت افزاری این فناوری است. بسیاری از پروژه های نوظهور امروزی به کاربران اجازه می دهند در محیطی کار کنند که هر کسی می تواند مطلقاً هر چیزی را ایجاد کند. هدف نهایی در حال حاضر ایجاد اکوسیستمی شبیه به برخی از برجسته ترین عناوین بازی های بلاک چین است که در آن هر جنبه ای از متاورس کاملاً غیرمتمرکز است و به طور مستقیم در اختیار کاربران آن است.

نه تنها این، پروژه‌های آتی که از بلاک چین و VR استفاده می‌کنند مملو از سیستم‌های «داده‌های الگوریتمی» آماده آینده هستند که امکان ایجاد رویدادهای درون بازی قابل استفاده حتی زمانی که توسعه‌دهندگان و سازندگان آن‌ها آنلاین نیستند را فراهم می‌کنند. اساساً، این بازی‌ها از قدرت کامل VR بهره می‌برند و جنبه‌های کلیدی مختلف متاورس را به آن‌ها القا می‌کنند، بنابراین امکان ایجاد یک جهان موازی را فراهم می‌کنند که در آن کاربران آزادند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

آینده کاملاً غیرمتمرکز خواهد بود

از آنجایی که مردم در سراسر جهان به سمت فن آوری های غیرمتمرکز جذب می شوند، منطقی است که متاورز رو به رشد فقط به رشد خود ادامه خواهد داد. در واقع، با گسترش استفاده از VR و متاورس به افق های دست نخورده مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، تولید، آموزش شغلی، ارتباطات و خرده فروشی، محققان بر این باورند که متاورس می تواند 3 تریلیون دلار (2.8 تریلیون یورو) به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک کند. طی ده سال آینده

تحلیلگران همچنین بر این باورند که در صورت استفاده همراه با دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت واقعیت مجازی، متاورس می‌تواند به قلمروهای بی‌سابقه‌ای دست یابد. این فناوری ها تا سال 2033 به ترتیب 440 میلیارد و 1.04 تریلیون دلار سرمایه به اقتصادهای اروپا و آسیا کمک خواهند کرد.

بنابراین، جالب خواهد بود که ببینیم آینده این فضای به سرعت در حال تکامل چگونه ادامه خواهد داشت.

Adam Bém یکی از بنیانگذاران است ویکتوریا وی آر، یک متخصص بلاک چین و تبلیغ کننده واقعیت مجازی با بیش از پنج سال تجربه در مدیریت پروژه، برنامه ریزی استراتژیک و فناوری بلاک چین.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید