کلاهبرداری های رمزنگاری چگونه کار می کنند – و چرا شرکت ها باید توجه داشته باشند


آیا نتوانستید در Transform 2022 شرکت کنید؟ اکنون تمام جلسات اجلاس را در کتابخانه درخواستی ما بررسی کنید! اینجا را تماشا کنید.


برای بازار کریپتو، سال 2022 هم شاهد کاهش های قطعی و هم افزایش نامطمئن بوده است. ماه گذشته، تحلیلی از زمان پیش‌بینی کرد که اوضاع ممکن است به این زودی‌ها تغییر نکند – با بیان اینکه برخی از کارشناسان می‌گویند «قیمت‌های کریپتو ممکن است قبل از هر گونه بهبودی پایدار، حتی بیشتر کاهش یابد».

اگرچه بازار در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید، آینده کریپتو به ترکیبی از عوامل، از جمله مقررات – مانند مواردی که توسط دولت بایدن در بهار گذشته پیشنهاد شد، بستگی دارد.

بخشی از فرمان اجرایی پرزیدنت بایدن (EO) در مورد ارزهای دیجیتال به شدت بر روی حمایت‌ها، هم برای شرکت‌ها و هم برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند در بازار مالی دیجیتالی داغ شرکت کنند – که هنوز در مراحل ابتدایی خود است، متمرکز شده است.

دوران نوزادی بازار ارزهای دیجیتال دقیقاً به همین دلیل است که به حمایت ها نیاز است. مدیر ارشد اجرایی بایدن خاطرنشان می کند که «حدود 16 درصد از بزرگسالان آمریکایی – تقریباً 40 میلیون نفر – در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری، معامله یا استفاده کرده اند.» البته فضایی برای نوآوری وجود دارد، اما پتانسیل زیادی برای کلاهبرداری، تهدید و بازیگران بد نیز وجود دارد.

چشم انداز تهدید ارزهای دیجیتال

گزارش جدید شرکت اعتماد و امنیت دیجیتال، Sift، تصویری ترسناک از فراگیر بودن کلاهبرداری‌های رمزنگاری را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، با کلاهبرداری مواجه شده‌اند. به طرز شگفت انگیزی، همچنین دریافت که 22 درصد از افرادی که با یک کلاهبرداری مواجه شده اند، در واقع به دلیل آن پول از دست داده اند.

گزارش Sift همچنین اشاره می کند که قربانیان کلاهبرداری های رمزنگاری تمایل دارند جوان تر شوند و سایت های رسانه های اجتماعی رایج ترین مکان برای کلاهبرداری هستند.

کلاهبرداران بر اساس سن تبعیض قائل نمی شوند، آنها جریان پول را دنبال می کنند. جین لی، معمار اعتماد و ایمنی در Sift گفت: با این گفته، تحقیقات ما نشان داد که ارتباط مستقیمی بین سن افراد و احتمال مواجهه با کلاهبرداری های رمزنگاری وجود دارد. «پنجاه و نه درصد از ژنرال Zers و 51 درصد از هزاره ها با کلاهبرداری های رمزنگاری مواجه شده اند. درصدها با هر نسل قدیمی کاهش می یابد.

لی خاطرنشان کرد که ژنرال Z و هزاره‌ها نیز معمولاً به دلیل سبک زندگی مرتبط با رسانه‌های اجتماعی، فریب این کلاهبرداری‌ها را می‌خورند. لی به گزارش ضرر FTC در سال 2021 اشاره کرد که نشان داد سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام معمولاً جایی هستند که درصد قابل توجهی از کلاهبرداری‌های رمزنگاری را شروع می‌کنند – به طور خاص، ۲۳ درصد در فیس‌بوک و ۱۳ درصد در اینستاگرام.

گزارش Sift بر یافته‌های FTC تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که 30 درصد از Gen Zers و 25 درصد از هزاره‌هایی که با چنین کلاهبرداری‌هایی مواجه شده‌اند نیز می‌گویند که پول خود را از دست داده‌اند.

گزارش FTC به این موضوع اشاره می‌کند که بسترهای رسانه‌های اجتماعی تا چه اندازه برای این کلاهبرداری‌ها بستری هستند: «ارز رمزنگاری به عنوان روش پرداخت در 64 درصد از گزارش‌های کلاهبرداری مرتبط با سرمایه‌گذاری در سال 2021 نشان داده شده است که رسانه‌های اجتماعی را به عنوان روش تماس نشان می‌دهند.»

قصابی خوک

این کلاهبرداران چه چیزی را ارائه می دهند که آنقدر قانع کننده است که بر نسل های معمولی با فناوری پیروز شود؟ چگونه کاربران را به صرف نظر از پول خود ترغیب می کنند؟ لی توضیح داد که اغلب از طریق روشی به نام “قصاب خوک”.

کلاهبرداری‌های قصابی خوک‌ها توسط کلاهبرداران رمزارز اجرا می‌شوند که اپلیکیشن‌های دوستیابی را برای اهداف خود در کمین می‌کنند. او گفت که این کلاهبرداری با «بالا بردن» اهداف برای سود بالقوه آنها از طریق بمباران عشقی (یعنی حرکات عاشقانه، توجه مداوم و وعده ثروتمند شدن با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال) عمل می کند.

این بازیگران بد معمولاً اطلاعات را جعل می کنند، به تعطیلات مجلل ارجاع می دهند، عکس های مربوط به سبک زندگی مجلل خود را به اشتراک می گذارند و وعده هدایای گران قیمت را می دهند. آن‌ها معمولاً سعی می‌کنند مکالمات را از برنامه‌ها یا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به ابزارهای پیام‌رسان رمزگذاری‌شده مانند WhatsApp منتقل کنند تا ناشناس باقی بمانند. به گفته لی، از آنجا از تاکتیک‌های روان‌شناختی استفاده می‌کنند تا قربانی خود احساس ناامنی کنند یا اینکه چیزی مدیون هستند. سپس، آنچه که ممکن است محاوره‌ای و گفتگوی دوستانه باشد، به سرعت به نفوذ مالی تبدیل می‌شود.

آن‌ها میزان سرمایه‌گذاری در کریپتو را مشخص می‌کنند و پیشنهاد می‌کنند که هدف خود را مربی کنند تا بتوانند کمی پول نقد اضافی به دست آورند. لی گفت: این یک طرح موفق است، زیرا بسیاری از مردم می خواهند در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، اما نمی دانند چگونه شروع کنند. سپس کلاهبردار به هدف خود دستور می دهد تا یک حساب کاربری در یک پلت فرم قانونی رمزنگاری ایجاد کند. سپس، پیوندی به یک صرافی معاملاتی کریپتو جعلی ارسال می‌شود که کاملاً توسط کلاهبردار کنترل می‌شود، که ادعا می‌کند برای تجارت بهتر از سایر پلتفرم‌ها است. این سایت تجارت شخص ثالث ساختگی از نظر طراحی ساده است، اما از یک پلتفرم معاملاتی واقعی رمزنگاری تقلید می‌کند، ارزش‌های لحظه‌ای دقیق ارزهای دیجیتال و یک چت زنده خدمات مشتری را نشان می‌دهد.

در اوایل سال جاری، زنی در تگزاس قربانی ترفند قصابی خوک شد که در بالا توضیح داده شد – او 8 میلیون دلار ضرر کرد.

از دست دادن صدها هزار یا میلیون‌ها نفر در اثر این نوع کلاهبرداری یک حادثه مجزا نیست. در سراسر کشور بیشتر و بیشتر اتفاق می افتد. شاخص اعتماد و ایمنی دیجیتال Q2 Sift تأکید می کند که مجرمان سایبری همچنان به سوء استفاده از دانش مصرف کنندگان در مورد ارزهای دیجیتال برای کسب سود ادامه می دهند.

جایی که شرکت وارد می شود

کریپتو و بلاک چین برای حرفه‌ای‌هایی که به وب 3 و متاورس چشم دوخته‌اند، تمرکز قابل‌توجهی دارند – بنابراین درک روش‌هایی که مصرف‌کنندگان توسط فناوری‌ها سوزانده می‌شوند و چرخش برای اطمینان از تعاملات ایمن و ایمن، باعث ایجاد اعتماد مجدد خواهد شد.

لی گفت: «این به صنعت کریپتو بستگی دارد که دفاع از کلاهبرداری خود را برای محافظت در برابر افزایش مجرمان سایبری که صنعت را هدف قرار می‌دهند، افزایش دهد.

فضای کریپتو نیز هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. گزارش Bitstamp نشان داد که 80٪ از سرمایه گذاران نهادی معتقدند که رمزارز از وسایل نقلیه سرمایه گذاری سنتی پیشی خواهد گرفت. علاوه بر این، در حال حاضر، سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند و 60 درصد اعلام کرده‌اند که سطح بالایی از اعتماد به ارزهای دیجیتال دارند.

لی توصیه می‌کند که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان این توصیه قدیمی را دنبال کنند: “اگر به نظر خیلی خوب است که درست باشد، احتمالاً همینطور است.”

را بخوانید گزارش کامل از غربال کردن.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت.