5+ نکته حفظ مشتری از کارشناسان برای مشاغل کوچک


بازاریابی برای شرکت های کوچک می تواند چالش برانگیز و پرهزینه باشد. کسب و کارهای کوچک زمان زیادی را صرف شناسایی مشتریان خود و ایجاد استراتژی هایی برای حفظ آنها می کنند. اما در جایی که بازاریابی و دستیابی به مشتریان جدید پیچیده و پرهزینه است، حفظ مشتری موجود ارزان‌تر است اما به این راحتی نیست.

بسیاری از شرکت ها سالانه مشتریان خود را از دست می دهند و اندازه شرکت مهم نیست. بزرگ یا کوچک، شرکت مشتریان خود را از دست می دهد. میانگین زیان یک شرکت بیست درصد است که در یک بخش خاص می تواند چهار برابر شود. در نتیجه، شرکت‌های کوچک اکنون استراتژی‌هایی را توسعه می‌دهند تا مشتریان خود را در محدوده بودجه مالی خود نگه دارند.

حفظ مشتریان ضروری و مهمتر از جذب مشتریان جدید است. چندین شرکت فناوری اطلاعات به کسب و کارها کمک می کنند تا تاکتیک های دیجیتال خود را برای حفظ مشتریان بهبود بخشند. این شرکت های فناوری اطلاعات برای ارائه راه حل هایی برای نیازهای شما تلاش می کنند.

کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از فهرستی از نکات برای کمک به شرکت شما استفاده کنند. من ABTACH را برای حفظ مشتریان توصیه می کنم، به خصوص اگر کسب و کار کوچکی دارید.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بهترین راه برای جذب مشتریان جدید است. اما دیجیتال همچنین می تواند به حفظ مشتریان فعلی نیز کمک کند. کمپین های خود را طوری طراحی کنید که مشتریان را هدف قرار دهید و به طور غیرمستقیم به آنها نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما برای آنها ضروری است.

برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ می توانید به شرکت های زیادی مراجعه کنید. با این حال، شما یک حرفه ای می خواهید که می داند چگونه استراتژی های بازاریابی را برای کمک به کسب و کار در حفظ مشتریان برنامه ریزی کند. مهم است که تغییرات در روندها را در ذهن داشته باشید، اما آنها این کار را برای شما انجام خواهند داد.

استراتژی حفظ شما قوی ترین استراتژی است که می خواهید به کار بگیرید. مردم بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در رسانه های دیجیتال می کنند، بنابراین یادآوری برند خود از طریق همه کانال های اجتماعی برای شما آسان خواهد بود.

برنامه های موبایل را معرفی کنید

معرفی اپلیکیشن موبایل راهی جدید برای نگه داشتن مشتریان برای خود است. البته می توانید اپلیکیشن موبایل را با توجه به کسب و کار خود توسعه دهید و از مشتریان بخواهید که آن را دانلود کنند. اما شما می خواهید به روش های متعددی در دسترس مشتریان و مشتریان خود باشید.

یک اپلیکیشن موبایل همیشه به مشتریان این امکان را می دهد که محصول شما را در جیب خود داشته باشند. تعداد زیادی کسب و کار توسعه اپلیکیشن وجود دارد. آنها راه حل های نوآورانه و مهارت های عالی مورد نیاز برای ساخت برنامه دارند.

شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن می‌توانند اپلیکیشنی را برای شما ایجاد کنند که به کسب و کار شما ارزش افزوده می‌دهد. شما می توانید ویژگی های اضافی و نوآورانه ای اضافه کنید که فکر می کنید برای مشتریان مفید است. سعی کنید قبل از برنامه خود از ویژگی هایی استفاده کنید که برای برنامه های برند دیگری موجود نیست.

شکایات را جدی بگیرید

مشتریان گاهی یا همیشه مطالبه دارند. شکایات مشتری و مشتری را جدی بگیرید. آنها می توانند شدیدترین و احمقانه ترین شکایات را مطرح کنند، اما برای مشتریان ضروری است که بتوانند حقیقت خود را در مورد تجارت شما بیان کنند. مشتریان اغلب یک کسب و کار را بر اساس نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان قضاوت می کنند.

این می تواند اولین استراتژی حفظ شما باشد. در مرحله بعد، به دنبال راه هایی برای پاسخگویی بهتر به مشتریان خود باشید. در نهایت، می‌توانید به سراغ نرم‌افزاری بروید تا داده‌های شکایات را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید آیا بسیاری از مشتریان با مشکلات مشابهی روبرو هستند یا خیر.

سعی کنید آنها را در مورد چگونگی حل مشکل خود راهنمایی کنید و مودبانه درخواست همکاری کنید – و سعی کنید در صورت امکان چندین راه حل ارائه دهید. این به شما در ایجاد اعتماد کمک می کند، و همچنین، با این کار، می توانید آنها را حفظ کنید.

صفحات شبکه های اجتماعی یکی از منابعی است که مشتری می تواند برای شکایت به آنجا مراجعه کند. به این روند اجازه دهید و از فردی با ظرافت برای رسیدگی به این شکایات و یافتن راه حل های خوب استفاده کنید. اگر فکر می کنید تاکتیک های رسانه های اجتماعی را نمی دانید یا درک نمی کنید، می توانید به دنبال شرکتی باشید که بتواند این کار را برای شما انجام دهد.

من برای ABTACH کار می کنم و می دانم که آنها می توانند این مسائل را برای شما حل کنند. وقتی صحبت از مدیریت رسانه های اجتماعی به میان می آید، خوب هستند.

پس از فروش کار خواهد کرد

پس از فروش یک استراتژی حفظ عالی برای دریافت بیشتر از هر مشتری و حفظ رابطه حیاتی بین کسب و کار و آنها است. یعنی “بعد از فروش، ما همچنان از شما مراقبت خواهیم کرد!”

به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت کاشی دارید، مشتری می آید و از شما کاشی می خرد. اغلب شرکت ها بر این باورند که این پایان معامله است. اما این تنها آغاز است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتری برای هزینه های کاشی بعدی خود به شما باز می گردد. این مشتریان می‌توانند با ارائه خدمات مراقبت‌های بعدی، ضمانت‌ها یا اطلاعات برنامه تعمیر و نگهداری، خریداران مادام العمر شوند.

گارانتی ها و خدمات تعمیر و نگهداری به فرصتی برای شما تبدیل می شود تا مشتری را به خود وابسته نگه دارید. هنگامی که آنها به چیزی مانند تعمیر و نگهداری و نوسازی نیاز دارند، به جای انتخاب گزینه دیگری به سراغ شما می آیند. یادداشت های دقیق داشته باشید تا چیزهای شخصی در مورد مشتریان و خدمات خود بدانید.

بازاریابی و تبلیغات یادآوری هایی برای مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما هستند. اما این خدمات رایگان و خدمات پس از فروش در نهایت آنها را دوباره به شما می رساند. بنابراین شرکتی را پیدا کنید که به بازاریابی محصول یا خدمات شما در پلتفرم های مختلف کمک کند.

و به عنوان یک کسب و کار کوچک، باید برای شما سخت باشد که به دنبال تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی بروید زیرا هزینه بالایی دارند. بنابراین ارائه این خدمات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برنامه های وفاداری

این روش جدید و مد روز برای حفظ مشتریان است. البته فروشگاه ها و خرده فروشان بزرگ از این روش استفاده می کنند اما محدود به آنها نیست. کسب و کارهای کوچک نیز می توانند برنامه های وفاداری را به مشتریان خود ارائه دهند.

در برنامه‌های وفاداری، کسب‌وکارها پاداش‌هایی را برای خرید مشتری ارائه می‌کنند. و هنگامی که آنها شروع به دریافت پاداش در سرمایه گذاری خود می کنند، برای به دست آوردن آنچه می خواهند، به علاوه یک هدیه یا پاداش، بازخواهند گشت.

این نه تنها به شما وفاداری مشتریان را می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا عادات خرید مشتریان را شناسایی کنید. این می تواند بینش عظیمی را در مورد انتخاب های مشتری ارائه دهد، مانند اینکه چه محصولی از شما را بیشتر دوست دارد و چند بار محصول را از شما خریداری می کند.

فرض کنید شما یک تجارت آنلاین و همچنین فیزیکی دارید. سپس، می‌توانید کارت‌های وفاداری فیزیکی و آنلاین را انتخاب کنید. در غیر این صورت، می توانید برنامه ای برای استفاده از پاداش های وفاداری مشتریان ایجاد کنید.

چیزی مانند اسکن نیز می تواند در آنجا کار کند. یک تیم حرفه ای پیدا کنید که به شما کمک می کند برنامه را بدون زحمت توسعه دهید.

حدود 64 درصد از مردم از همان مارک ها و کارت های اعتباری خرید می کنند تا امتیاز پاداش خود را به حداکثر برسانند.

سایر نکات موثر برای حفظ مشتریان

ارزش مشتریان مهم است

همه مشتریان شما ارزش مادام العمر دارند. مشتریان آنها دارایی با ارزشی برای شرکت ها هستند، به خصوص زمانی که کوچک هستند. کسب و کارهای کوچک باید مشتریان جدیدی را بدون از دست دادن مشتریان فعلی به دست آورند.

برای مثال، اگر مشتریان محصول شما را به دلیل هزینه کمتر نسبت به سایر برندها بخرند، ممکن است دوباره به سراغ شما بیایند. در اینجا، قیمت ها ممکن است با زمان متفاوت باشد، اما شما می توانید مشتریان را با کاهش کیفیت و کمیت حفظ کنید.

برخی از شرکت ها کیفیت و کمیت را کاهش می دهند، مشتریان را ناامید می کنند و آنها را به سمت مارک های دیگر سوق می دهند. شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید.

وقتی برای مشتریان ارزش قائل هستید، این باعث می شود که آنها به سمت شما برگردند. می‌توانید کارت‌های وفاداری، عضویت یا برنامه‌هایی را معرفی کنید تا به آن‌ها کمک کنید تا از تخفیف‌های محصولات شما استفاده کنند. زمانی که تخفیف و معاملاتی برای یک محصول وجود داشته باشد، مشتریان تمایل بیشتری به خرید دارند.

پیشنهادات و تخفیف

مشتریان عاشق معاملات، تخفیف ها، پیشنهادات و فروش هستند. زمانی که قیمت‌های قطعی کالای مورد علاقه‌شان را می‌بینند، مایل به خرید هستند. شما می توانید برای معاملات BOGO بروید یا با خرید هر مقدار مشخص، درصد معینی را تخفیف دهید. شما همچنین می توانید تخفیف های ثابت مانند 20 یا 30 درصد تخفیف ارائه دهید.

به این ترتیب می توانید مشتریان خود را حفظ کنید. اگر مشتریان محصول یا خدماتی را که ارائه می‌دهید دوست داشته باشند، از پیشنهادات و تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهید لذت خواهند برد. چه کسی نمی خواهد کالای مورد علاقه خود را با قیمت پایین خریداری کند؟

این می تواند یک موقعیت برد-برد برای شما و مشتریانتان باشد. آنها اقلام باکیفیت را با قیمت پایین دریافت می کنند و شما می توانید آنها را به شما بازگردانید.

نتیجه

رفتار با مشتری برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی راه های مختلفی دارد. اول، شما باید مطمئن شوید که از استراتژی ها عاقلانه استفاده می کنید. نکات بالا به حفظ مشتریان کمک می کند و آنها را به طور مکرر به شما باز می گرداند.

اطمینان حاصل کنید که خدماتی که در نهایت می توانند به شما در ماموریت خود برای حفظ مشتریان با چندین راه حل دیجیتالی که ارائه می دهند کمک کنند. هیچ چیز برای کسب و کار حیاتی تر از حفظ مشتریان نیست. علاوه بر استراتژی های فوق، می توانید رفتار مشتریان را اندازه گیری و پیگیری کنید، کارمندان خود را آموزش دهید، از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، معماها را معرفی کنید و موارد دیگر.

اعتبار تصویر ویژه: عکس توسط شرکت PhotoMIX. Pexels; متشکرم!

علی حسنین

علی حسنین

بازاریاب دیجیتال / مشاور سئو

علی حسنین یک محقق روند با علاقه، کارشناس ارشد بازاریابی دیجیتال و مشاور SEO در eWorldTrade و RetroCube است. او به نشریات قابل اعتمادی مانند Due، Hackernoon، صنعت آموزش الکترونیکی، Dumblittleman و بسیاری دیگر کمک می کند. او از تجربه خود برای کمک به محصولات SaaS، اینفلوئنسرها، کسب و کارهای محلی و برندهای تجارت الکترونیک کمک می کند تا ترافیک، سرنخ ها، فروش و اقتدار خود را افزایش دهند.